hävetti eilen kaupassa..tyhmää ehkä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keskiluokan mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keskiluokan mami

Vieras
meillä elelee 5henkinen perhe miehen tuloilla ja luonnollisestikin rahat menee lähestulkoon laskuihin,paljoa ei jää. minä olen pääasiassa silti hommannut lapsillemme vaatteet,kirpparilta. myös kenkiä,koulureput,pipot yms. ei vaatetus ei tosiaankaan ole viimeisen päälle,ei tietoa reimateceistä tms.

tähän asti 7veellä oli yhdet talvikengät,ne sentään uutena sillä pongasin alennuksesta. mutta sitten kun ne oli märät,eipä ollut mitään millä lapsi lähtee ulos:( eilen sitten vihdoin asiakasomistajapäiviltä lapsi sai toiset kenkensä;kuomat!:)

mua jollain lailla hävetti kun vaatteet on lapsilla vähän mitä sattuu (lämpöiset kuitenkin),siis takki ja housut eriparia jne. esikoisella toppahousut liian lyhyet jne. tuli taas ajatuksiin,kuinka paljon nuo rakkaat lapset taas tarvitsisivat:( mutta isäntä ei oikein näytä sitä aina ymmärtävän,ei edes vaivaudu lastenvaatekaappeihin katsomaan kun pyydän että pysyisi vähän kärryillä.

juu,ja tämä EI OLE mikään kerjäyspyyntö tms!!! halusin vaan purkaa tätä asiaa tänne. välillä tulee niin surkee olo,vaikka eihän nuo asiat ole tärkeimpiä vaan se että lapsia rakastetaan ja pidetään huolta,heillä on hyvä olla<3<3<3

Kyllä kirppareiltakin löytyy hyväkuntoisia ja kauniita vaatteita kun jaksaa kierrellä. Itse olen tehnyt todella hyviä löytöjä edullisesti, toki hyödynnän kaikki kauppojen alennuksetkin tehokkaasti.

[QUOTE="vieras";22486910]Pitäiskö sun mennä töihin?[/QUOTE]

lääkäri ja psykiatri kirjoittivat sairasloma-lausunnon,että ei tässä kunnossa paljon töihin mennä.toisekseen en ole edes saanut työpaikkaa:/ se ei katsos ole niin helppoa tänä päivänä työllistyä..

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;22486953:
lääkäri ja psykiatri kirjoittivat sairasloma-lausunnon,että ei tässä kunnossa paljon töihin mennä.toisekseen en ole edes saanut työpaikkaa:/ se ei katsos ole niin helppoa tänä päivänä työllistyä..

Ja lapsillasi on järjestään ADHD ja opiskelemaan ei voi mennä ja muuttaa ei voi sinne missä työtä olisi tarjolla...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;22486964:
kiitos sinulle:) täällä joillakin on tapa laukoa suustaan mitä vaan,päteäkseen ehkä.tai sitten elämä on kohdellut silkkihansikkain niin ettei tiedetä elämän vaikeuksista mitään:(

Tapu tapu niiisk...

Mekin ollaan 5-henkinen perhe...tuloia miehen palkka, minimiäippäraha ja lapsien tuet. Ja myös meillä menee melkolailla paljon rahaa laskuihin...ja ne mitä ei mene, menee sitten ruokakauppaan :D

Mäkin ostan lähes kaikki lasten sisävaatteet kirppikseltä ja ulkovaatteetkin hyvin pitkälti. Ulkovaatteita ostan uutena vain, jos saan ne vähintään -50% hintaan. Kengät on poikkeus, sillä ostetaan lapsille aina ns. "ykköskengät" uusina, mutta muita kenkiä voidaan ostaa myös kirppikseltä.
Reimatecciä olen ostanut kirppikseltä monen monta kertaa. Viimitteeksi ostin keskimmäiselle toppapuvun varmaan noin kuukausi sitten...hintaa en tarkalleen enää muista (blogista löytyy, Chef shoppaa osa 2 ) mutta alle 20€ se on varmasti ollut.

Meidän 8v nimenomaan vaati saada itselleen Kuomat ja hyvät on olleet, sillä ei ole ainakaan toistaiseksi valittanut että varpaat palelee :)

Likalla on Lindexin viimevuotinen takki ja jotkut perus mustat toppahousut, jotka on kirppikseltä. Eli ei ole samaa paria...tosin eipä kyllä mullakaan ole varmaan koskaan ollut samaa paria takki ja housut. Kun ostaa perus mustat housut, niin johan niiden kanssa menee mikä tahansa takki :)
Toki housujen tulee olla sopivat, jottei lumi mene kenkään ja itseasiassa tänään aamulla juuri kattoinkin, että onkohan tytön tppahousut jäämässä jo pieniksi...pitää tarkistaa tilanne kun likka tulee kotiin. Mutta Prismasta saa toppahousuja 10€ hintaan, joten sitten vaan pitää mennä hakemaan uudet, jos tilanne on se, että housut on liian lyhyet.

Enkä mä nyt ymmärrä alkuunkaan miksi tässä pitäisi olla surkeana :O Siis meillähän on ihan sama tilanne kun teillä...olenko mä nyt jotenkin tyhmä, vai miksi mä en ymmärrä olla surkeana?!? Mun mielestä kun meillä on kaikki hyvin ja kivasti...lapsilla on lämmintä vaatetta ja ne on mun mielestä pirun nättejäkin, vaikka suurin osa onkin kirppikseltä hommattuja :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22486968]Ja lapsillasi on järjestään ADHD ja opiskelemaan ei voi mennä ja muuttaa ei voi sinne missä työtä olisi tarjolla...[/QUOTE]

loistavaa että sulle asiat on noin yksinkertaisia,upeaa!!!
ja miehenkö pitäisi jättää työnsä?? sairaslomalla ollessa on poissa työnhausta eikä voi aloittaa opiskeluakaan. SINÄKÖ tiedät minun terveydentilani paremmin kuin lääkärini ja psykiatri,NIINKÖ???

[QUOTE="akka";22486992]Mulle ei nyt avautunut että mikä sinua siellä kaupassa hävetti.[/QUOTE]

kirjoitin että varmaan tyhmää. mutta kun seurasin muita lapsiperheitä ja siinä nyt sattu olemaan sellaisia joilla vaatteet oli viimeisen päälle. mut ehkä heillä mättää sitten jotkut toiset asiat,en voi tietää.

se mua rassaa lähinnä kun joudun lähestulkoon yksin hommaaamaan lapsille vaatteita..

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;22486993:
loistavaa että sulle asiat on noin yksinkertaisia,upeaa!!!
ja miehenkö pitäisi jättää työnsä?? sairaslomalla ollessa on poissa työnhausta eikä voi aloittaa opiskeluakaan. SINÄKÖ tiedät minun terveydentilani paremmin kuin lääkärini ja psykiatri,NIINKÖ???

No sairas ihminen ei istu päivät pääksyten valittamassa netissä.

Mekin ollaan 5-henkinen perhe...tuloia miehen palkka, minimiäippäraha ja lapsien tuet. Ja myös meillä menee melkolailla paljon rahaa laskuihin...ja ne mitä ei mene, menee sitten ruokakauppaan :D

Mäkin ostan lähes kaikki lasten sisävaatteet kirppikseltä ja ulkovaatteetkin hyvin pitkälti. Ulkovaatteita ostan uutena vain, jos saan ne vähintään -50% hintaan. Kengät on poikkeus, sillä ostetaan lapsille aina ns. "ykköskengät" uusina, mutta muita kenkiä voidaan ostaa myös kirppikseltä.
Reimatecciä olen ostanut kirppikseltä monen monta kertaa. Viimitteeksi ostin keskimmäiselle toppapuvun varmaan noin kuukausi sitten...hintaa en tarkalleen enää muista (blogista löytyy, Chef shoppaa osa 2 ) mutta alle 20€ se on varmasti ollut.

Meidän 8v nimenomaan vaati saada itselleen Kuomat ja hyvät on olleet, sillä ei ole ainakaan toistaiseksi valittanut että varpaat palelee :)

Likalla on Lindexin viimevuotinen takki ja jotkut perus mustat toppahousut, jotka on kirppikseltä. Eli ei ole samaa paria...tosin eipä kyllä mullakaan ole varmaan koskaan ollut samaa paria takki ja housut. Kun ostaa perus mustat housut, niin johan niiden kanssa menee mikä tahansa takki :)
Toki housujen tulee olla sopivat, jottei lumi mene kenkään ja itseasiassa tänään aamulla juuri kattoinkin, että onkohan tytön tppahousut jäämässä jo pieniksi...pitää tarkistaa tilanne kun likka tulee kotiin. Mutta Prismasta saa toppahousuja 10€ hintaan, joten sitten vaan pitää mennä hakemaan uudet, jos tilanne on se, että housut on liian lyhyet.

Enkä mä nyt ymmärrä alkuunkaan miksi tässä pitäisi olla surkeana :O Siis meillähän on ihan sama tilanne kun teillä...olenko mä nyt jotenkin tyhmä, vai miksi mä en ymmärrä olla surkeana?!? Mun mielestä kun meillä on kaikki hyvin ja kivasti...lapsilla on lämmintä vaatetta ja ne on mun mielestä pirun nättejäkin, vaikka suurin osa onkin kirppikseltä hommattuja :)

kyllä kirpparilta tekee tosi hyviä löytöjä kun jaksaa etsiä!:) sinunkin sivuja jalöytöjä olen monasti ihastellut. eihän siinä tietenkään mitään hävettävää ole!:)

ehkä mä olen vain niin loppu,en tiedä itsekään.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;22487013:
kirjoitin että varmaan tyhmää. mutta kun seurasin muita lapsiperheitä ja siinä nyt sattu olemaan sellaisia joilla vaatteet oli viimeisen päälle. mut ehkä heillä mättää sitten jotkut toiset asiat,en voi tietää.

se mua rassaa lähinnä kun joudun lähestulkoon yksin hommaaamaan lapsille vaatteita..

Mä taas puolestani nautin siitä, että mä saan tehdä kaikki lastenvaateostokset. Meillä siis lastenvaateostokset on täysin mun vastuulla ja hyvä niin, sillä ei mies kuitenkaan osaisi ostaa sellaisia vaatteita tytöille mistä mä tykkään :D Ja uskallan jopa väittää, ettei mies ole niin tietoinen ulkovaatteiden teknisistä ominaisuuksista kuin minä, vaikken minäkään niistä nyt ihan hirmuista määrää tiedä.

Hei! Me emme ole erityisen köyhiä, mutta olemme saaneet ystäviltä paljon vaatteita valmiina lapsille, joten koen turhaksi ostaa niitä uutena, eikä minulla oikein ole värisilmää vaatevalinnoissa. Lapset saavat itse valita paitansa ja housunsa pääleen ilman että ne sointuvat yhteen, minä vaan katson että on sään mukainen ja puhdas vaatetus. Joskus tulee samanlainen tunne kuin sinulla, kun olemme jossain ja siellä on sisarukset samanlaisissa uusinta muotia olevissa vaatteissa joissa takki, hattu ja hanskat samaa merkkiä, ja meillä lapsilla eriväriset vaatteet eri merkkiä, kaikki hyväkuntoisia mutta monet mallilta ja väritykseltä enemmänkin 2000-luvun alkupuolelta.

Meidänkin lapsilla on yhdet talvikengät ja niiden lisäksi tarvittaessa voivat hetkellisesti ulkoilla kumisaappailla joihin laitettu villasukkaa väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;22487013:

Eli sun ongelma ei ole lasten vaatteet vaan miehesi välinpitämättömyys?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;22487028:
kyllä kirpparilta tekee tosi hyviä löytöjä kun jaksaa etsiä!:) sinunkin sivuja jalöytöjä olen monasti ihastellut. eihän siinä tietenkään mitään hävettävää ole!:)

ehkä mä olen vain niin loppu,en tiedä itsekään.

:hug: sulla kuitenkin on hoitosuhde, jotta pääset purkamaan tuntojasi?

[QUOTE="vieras";22487026]No sairas ihminen ei istu päivät pääksyten valittamassa netissä.[/QUOTE]

haista sää kuule.....!!!
oletko sä jotenkin itse sairas,ainakin tunnekylmä!!

oletko sä joku lääkäri kenties,psykiatri???? hitto sä et tiedä mun elämästä ja sairaudesta tuon taivaallista joten pidäkkö pääskiinni!
pitäisikö mun ollapedin pohjalla kokoajan?? jos mä teen täällä yhden avauksen,onko se sinun mielestä PÄIVÄT PÄÄKSYTEN?? OK!

pitäisikö esim syöpää sairastavan maata kokoajan pedissä,hänhän ei saa esim syöpäsivuilla kirjoitella?? sehän on valittamistaja eihän hällä voi olla syöpää kun PÄIVÄT PÄÄKSYTYSTEN NETISSÄ KIRJOITTELEE

voi voi.. mitäs jos itse menisit ottaa pikkupikku nokoset,saattaa se pipokin hieman löysähtää...

Yhteistyössä