sanoin lapselle taas että inhoan sitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="yks äiti";22484811]sossussa on vaan ollut huono osaamaton työntekijä.kyllä neuvola voi auttaa.tekee vaik ilmoituksen puolestasi!!!![/QUOTE]

huoh. kuten sanoin, lastensuojeluselvitys on tehty ja kaikki ok. mitä konkreettista apua te oikeasti kuvittelette ( nimen omaan kuvittelette) sossun antavan? päivähoitoa joo joka on maksettava itse, tukiperhettä emme voi saada, perhetyöntekijän voimme saada JUTTELEMAAN. Psykologilta ei aikoja useammin saa niin ei saa!

[QUOTE="vieras";22484839]kuten sanoin, mulle on aivan yks hailee nämä provon huutelut. Sinullako ON kokemusta tuosta päivystysasiasta? Minulla nimittäin on ja useammalta kerralta ja a) on käynyt niin ettei sairaalan päivystyksestä ole annettu lähetettä psykiatriselle osastolle ja sinne EI voi mennä ilman lähetettä
b) on käynyt niin ettei osastolle ole päässyt vaan saanut vain keskusteluaikoja. mutta ihan sama mulle mitä uskotte.[/QUOTE]

minä uskon sinua,mutta yritä sitkeemmin.lähe vaik pois ja menet pyytämään apua etkä palaa ennen kuin saat apua..

Alkuperäinen kirjoittaja yritä jaksaa;22484865:
minä uskon sinua,mutta yritä sitkeemmin.lähe vaik pois ja menet pyytämään apua etkä palaa ennen kuin saat apua..

olen ollut osastolla mutten ymmärrä miten se minua auttaisi.eniten auttaisi lapsia jos muuttaisin / kuolisin pois. niin julmaa kuin se onkin. tai ehkä se että olisivat vaan hoidossa iltaviiteen asti aina. en tiedä enää.

mä kysyn vaan että MIKSI olet tehnyt lapsia???? Mulle on ihan sama onko tää joku provo vai ei, mutta suututtaa niin helvetisti. Tiedätkö kuinka paljon on ihmisiä jotka eivät voi saada lapsia vaikka miten paljon tahtovat. Tulisin viivana hakemaan lapset sinulta pois jos tietäsin missä asut. Jo on onneton munaton se miehesikin, kun ei tee enempää asian eteen. Toivon sydämestäni että saat hoitoa.

ensinnäkin neuvola on se paikka josta apua pyydetään! ja toiseksi onko ajatukset ja sanomiset tulleet vasta nyt? tekstistä päätellen sinulla on useampia lapsia eli miksi teit lisää jos yhden kanssa on jo vaikeaa. mitä jos laittaisit lapset hoitoon ja menisit itse vaikka jollekkin kurssille/töihin?

aivan taatusti kuule saat apua kun marssit neuvolaan että aiot tappaa lapsesi. Alta aikayksikön tulee valkotakkiset sedät hakemaan sua hoitoon. Voin kertoa, olen omin silmin nähnyt kun ihmistä viedään hoitoon kesken työpäivänsä.

ensinnäkin neuvola on se paikka josta apua pyydetään! ja toiseksi onko ajatukset ja sanomiset tulleet vasta nyt? tekstistä päätellen sinulla on useampia lapsia eli miksi teit lisää jos yhden kanssa on jo vaikeaa. mitä jos laittaisit lapset hoitoon ja menisit itse vaikka jollekkin kurssille/töihin?

edelleen, mitä te pumpulimaailmoissa elävät ihmiset kuvittelette sen neuvolan tekevän? sinisilmäisiä te olette. ja voi kuule, en ikimaailmassa olisi lapsia tehnyt jos olisin tulevaisuuteen nähnyt, ei ollut ekan kanssa ongelmia ja vasta toisen synnyttyä. minä olen töissä osa-aikaisesti ja lapsi osa-aikahoidossa eikä ole varaa noita kokopäivähoitoon laittaa niin kuin sanoin jo.

Olen tuon yhden kans samaa mieltä. Provo tämä on jos muka hoitoa tuossa tilanteessa ei saa. Hoitoa saa kun painelee tonne ensiapu päivystykseen ja kertoo tuon saman mitä täällä palstalla ja vaatii psykiatrin paikalle. Joka paikassa on päivystävä psykiatri. Äläkä väitä ettei ole.

Jos päivystyksestä lähetetään ilman psykiatrista hoitoa kotiin itsemurhaa yrittäneitä, niin miten kuvittelet, että sieltä jotain apua tarjottaisiin äidille, joka on jutellut vähän höpöjä lapsilleen? Etenkin kun ap:lla on jo hoitokontakti (tuo psykiatri, joskin niin harvoin että siitä tuskin on mitään apua). Ne sanovat vaan, että puhu omalle psykiatrillesi.

En ole ap, mutta mulla on jotain hajua kuitenkin realiteeteista sen kautta, että lähipiirissä on paljon mielenterveysongelmaisia. Apua ei saa läheskään kaikki jotka sitä todella kipeästi tarvitsisivat, paljon ihmisiä on ihan heitteillä tai sitten läheistensä avun varassa (niin kauan kuin läheiset jaksavat, he eivät ole ammattilaisia, eikä tuo tilanne varmasti ketään paranna).

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämän kevät;22484901:
mä kysyn vaan että MIKSI olet tehnyt lapsia???? Mulle on ihan sama onko tää joku provo vai ei, mutta suututtaa niin helvetisti. Tiedätkö kuinka paljon on ihmisiä jotka eivät voi saada lapsia vaikka miten paljon tahtovat. Tulisin viivana hakemaan lapset sinulta pois jos tietäsin missä asut. Jo on onneton munaton se miehesikin, kun ei tee enempää asian eteen. Toivon sydämestäni että saat hoitoa.

siksi kun halusimme. ja lässyn lässyn lää kun et takuulla tulisi kumminkaan hakemaan eikä mies antaisi.

[QUOTE="vieras";22484890]olen ollut osastolla mutten ymmärrä miten se minua auttaisi.eniten auttaisi lapsia jos muuttaisin / kuolisin pois. niin julmaa kuin se onkin. tai ehkä se että olisivat vaan hoidossa iltaviiteen asti aina. en tiedä enää.[/QUOTE]

Miksi et mene töihin ja lasten isä hoitamaan lapsensa tai laitatte lapset hoitoon kuten muutkin ihmiset? Maksatte siitä kuten muutkin. Miksi teidän ilmaiseksi pitäisi saada hoitoon ne jos kerran muutkin maksavat?
Lapset hoitoon kuten muidenkin lapset ovat ja sinä menet vaikka siivoamaan ja lopetat sitten vain itsesi ajattelun ja saat muita virikkeitä.

muistan että olet aiemminkin kirjoittaut ja vaikuttaa pelleilyltä. jos haluat auttaa teitä niin maksatte kuten muutkin ja menet iste töihin.

[QUOTE="vieras";22484868]Mitä konkreettista apua sinä kuvittelet sieltä annettavan? sinne olen alun perin ollut yhteydessä ja sieltä he olivat yhteydessä sossuun eli näin se menee.[/QUOTE]

Sieltä saat lähetteen terapiaan, kodinhoitajan tai perhetyöntekijän tulemaan muutaman kerran viikossa auttamaan sua niin että saat aikaa. Sieltä voi myös saada paikan vertaistukiryhmään.
Ja mietitte keinoja mikä helpottaisi tilannetta.

En sitten tiedä missä asut, mutta näin meidän kunnassa ainakin toimitaan.

MUOKS
väärä lainaus

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22484939]Jos päivystyksestä lähetetään ilman psykiatrista hoitoa kotiin itsemurhaa yrittäneitä, niin miten kuvittelet, että sieltä jotain apua tarjottaisiin äidille, joka on jutellut vähän höpöjä lapsilleen? Etenkin kun ap:lla on jo hoitokontakti (tuo psykiatri, joskin niin harvoin että siitä tuskin on mitään apua). Ne sanovat vaan, että puhu omalle psykiatrillesi.

En ole ap, mutta mulla on jotain hajua kuitenkin realiteeteista sen kautta, että lähipiirissä on paljon mielenterveysongelmaisia. Apua ei saa läheskään kaikki jotka sitä todella kipeästi tarvitsisivat, paljon ihmisiä on ihan heitteillä tai sitten läheistensä avun varassa (niin kauan kuin läheiset jaksavat, he eivät ole ammattilaisia, eikä tuo tilanne varmasti ketään paranna).[/QUOTE]

juuri näin! ihmiset vaan tosiaan kuvittelevat että asiat kyllä järjestyy jos vaan apua saa. puh pah ja paskan marjat. minä olen itkenyt, huutanut, vaatinut, kironnut niin sossussa kuin muuallakin mutta sieltä mitään apua tule. ja jos oletetaan että minut vietäisiin osastolle niin MITÄ apua siitä olisi? tästä on kokemusta ja KÄYTÄNNÖSSÄ siitä ei ollut muuta apua kuin pikaiset hoitopaikat. MILLAISTA käytännön apua ihmiset kuvittelevat oikein neuvolasta saatavan kun ei sossukaan mihinkään käytännössä ryhdy?

[QUOTE="vieras";22484931]edelleen, mitä te pumpulimaailmoissa elävät ihmiset kuvittelette sen neuvolan tekevän? sinisilmäisiä te olette. ja voi kuule, en ikimaailmassa olisi lapsia tehnyt jos olisin tulevaisuuteen nähnyt, ei ollut ekan kanssa ongelmia ja vasta toisen synnyttyä. minä olen töissä osa-aikaisesti ja lapsi osa-aikahoidossa eikä ole varaa noita kokopäivähoitoon laittaa niin kuin sanoin jo.[/QUOTE]

No tottakai kahdessa on kaksi kertaa enemmän työtä. 10 vuotta painat duunia selkä ruvella, niin johan alkaa helpottaaa. Niin ne muutkin tekevät. Oletko pääsyt jotenkin helpolla vai onko ollut vaikea lapsuus?
Tuntuu, että nämä, joita paapotaan vielä keski-ikäisenä omien vanhempien taholta, niin että lapset joka päivä isovanhemmilla suunnilleen tai viikottain hoidossa (ei kylässä vanhempien kanssa vaan ihan hoidossa ja viedään ja haetaan ) niin silti valittavat eniten.

[QUOTE="höh";22484951]Miksi et mene töihin ja lasten isä hoitamaan lapsensa tai laitatte lapset hoitoon kuten muutkin ihmiset? Maksatte siitä kuten muutkin. Miksi teidän ilmaiseksi pitäisi saada hoitoon ne jos kerran muutkin maksavat?
Lapset hoitoon kuten muidenkin lapset ovat ja sinä menet vaikka siivoamaan ja lopetat sitten vain itsesi ajattelun ja saat muita virikkeitä.

muistan että olet aiemminkin kirjoittaut ja vaikuttaa pelleilyltä. jos haluat auttaa teitä niin maksatte kuten muutkin ja menet iste töihin.[/QUOTE]

lukisit koko ketjun niin saisit vastaukset. ja hulluksi menee jos kuvittelette minun aiemmin kirjoittaneen :D

Siun täytyy muuttaa tänne lehmusten kaupunkiin, lappeenrantaan. Täällä apua saa heti kun ensiapuun kävelee. Psykiatri tulee katsomaan tunnin sisällä, sut viedään kriisiosastolle jossa siun tilannetta 3 vrk tarkkailaan ja sen jälkeen sie saat terapia apua viikon sisällä, myös osastolle saat sie jäähä jos haluat.

[QUOTE="höh";22484992]No tottakai kahdessa on kaksi kertaa enemmän työtä. 10 vuotta painat duunia selkä ruvella, niin johan alkaa helpottaaa. Niin ne muutkin tekevät. Oletko pääsyt jotenkin helpolla vai onko ollut vaikea lapsuus?
Tuntuu, että nämä, joita paapotaan vielä keski-ikäisenä omien vanhempien taholta, niin että lapset joka päivä isovanhemmilla suunnilleen tai viikottain hoidossa (ei kylässä vanhempien kanssa vaan ihan hoidossa ja viedään ja haetaan ) niin silti valittavat eniten.[/QUOTE]

vanhemmat ovat kuolleet, oliko muita naurettavia oletuksia?

eikä kaksi kertaa enemmän edes riitä, koska lähes aina se ensimmäinen lapsi oireilee sitä, että pelkää asemansa puolesta joten kahdessa on 3 -4 kertaa enemmän duunia. jos yhtä lasta hoidetaan aktiivisesti 3 tuntia päivä, niin kahta hoidetaan 12 tuntia päivä.

mudtta kyllä se helpottaa joskus. ehkä.

[QUOTE="vieras";22484931]edelleen, mitä te pumpulimaailmoissa elävät ihmiset kuvittelette sen neuvolan tekevän? sinisilmäisiä te olette. ja voi kuule, en ikimaailmassa olisi lapsia tehnyt jos olisin tulevaisuuteen nähnyt, ei ollut ekan kanssa ongelmia ja vasta toisen synnyttyä. minä olen töissä osa-aikaisesti ja lapsi osa-aikahoidossa eikä ole varaa noita kokopäivähoitoon laittaa niin kuin sanoin jo.[/QUOTE]

Ja kyllä mulle ainakin apua tarjottiin kun oli parisuhde kriisissä ja mulla oli synnytyksenjälkeinen masennus. Saatiin pariterapia, sitten oman terapeutin, kodinhoitajan ja vielä pääsin vertaistukiryhmään mikä oli suunattu masentuneille äideille (oli muuten ihanaa päästä puhumaan samanlaisen tilanteen kanssa painivien kanssa).
Olen vissin sinisilmäinen.

Sieltä saat lähetteen terapiaan, kodinhoitajan tai perhetyöntekijän tulemaan muutaman kerran viikossa auttamaan sua niin että saat aikaa. Sieltä voi myös saada paikan vertaistukiryhmään.
Ja mietitte keinoja mikä helpottaisi tilannetta.

En sitten tiedä missä asut, mutta näin meidän kunnassa ainakin toimitaan.

MUOKS
väärä lainaus

voi kultapieni kun elät unelmamaailmassa :)
a) edelleen niitä terapia-aikoja ei enempää ole, yksityiset varattu mitä olen soitellut ja se maksaisi melkein 200 euroa kuussa vaikka joskus sattuisin pääsemään.
b) täällä ei kodinhoitajia ole vaan perhetyöntekijöitä jonka saisin juttelemaan
c) vertaisryhmässä olen ollut ja sieltä joutunut pois vaikka kovasti vastustin. sitä paitsi käyn töissä eikä se olisi mahdollista. vaihtoehdot luettelin jo aiemmin

[QUOTE="vieras";22485015]vanhemmat ovat kuolleet, oliko muita naurettavia oletuksia?[/QUOTE]

tarkoitin että oletko lapsena ollut curling vai oletko ollut heitteillä. molemmilla tavoilla kasvaa itsekkäitä.

[QUOTE="höh";22484992]No tottakai kahdessa on kaksi kertaa enemmän työtä. 10 vuotta painat duunia selkä ruvella, niin johan alkaa helpottaaa. Niin ne muutkin tekevät. Oletko pääsyt jotenkin helpolla vai onko ollut vaikea lapsuus?
Tuntuu, että nämä, joita paapotaan vielä keski-ikäisenä omien vanhempien taholta, niin että lapset joka päivä isovanhemmilla suunnilleen tai viikottain hoidossa (ei kylässä vanhempien kanssa vaan ihan hoidossa ja viedään ja haetaan ) niin silti valittavat eniten.[/QUOTE]

ja edelleen, ei ollut kristallipalloa johon katsoa ennen lapsia

Ja kyllä mulle ainakin apua tarjottiin kun oli parisuhde kriisissä ja mulla oli synnytyksenjälkeinen masennus. Saatiin pariterapia, sitten oman terapeutin, kodinhoitajan ja vielä pääsin vertaistukiryhmään mikä oli suunattu masentuneille äideille (oli muuten ihanaa päästä puhumaan samanlaisen tilanteen kanssa painivien kanssa).
Olen vissin sinisilmäinen.

kyllä siellä ja lappeenrannassa on hienosti asiat! täällä vähennetään psykiatrisen hoidon määrärahoja koko ajan. en kyllä enää vaan tiedä mistä

Yhteistyössä