kotihoidontuesta, mitä mieltä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZIKI

Aktiivinen jäsen
06.03.2010
1 227
0
36
Minun olisi pitänyt aloittaa työt ( ja tytön päivähoito ) 1.11 alkaen. Työn alkaminen kuitenkin viivästyi työnantajan puolesta, joten siis lapseni aloitti hoidon ja minä työt vasta nyt 15.11. Pitäisikö minun siis saada kotihoidontuki kuitenkin puolelta kuulta, tai siis kannattaako minun hakea sitä ? Kun tytön paikka oli päiväkotiin merkitty alkavaksi 1.11, niin netissä kelan sivuilta katsoin että kotihoidontuki lakkautettu 1.11 alkaen.
ja pitääkös minun muuten nyt kirjottaa jotain papereita kelalle vielä erikseen kun aloitin työt ja tyttö päivähoidon...? oon ihan pihalla

Minun olisi pitänyt aloittaa työt ( ja tytön päivähoito ) 1.11 alkaen. Työn alkaminen kuitenkin viivästyi työnantajan puolesta, joten siis lapseni aloitti hoidon ja minä työt vasta nyt 15.11. Pitäisikö minun siis saada kotihoidontuki kuitenkin puolelta kuulta, tai siis kannattaako minun hakea sitä ? Kun tytön paikka oli päiväkotiin merkitty alkavaksi 1.11, niin netissä kelan sivuilta katsoin että kotihoidontuki lakkautettu 1.11 alkaen.
ja pitääkös minun muuten nyt kirjottaa jotain papereita kelalle vielä erikseen kun aloitin työt ja tyttö päivähoidon...? oon ihan pihalla

Sun olis pitäny heti ilmottaa kelaan ettet alottanukkaan työtä tuollon. Vie selvitys kelaan ja kysy. kyllä ne siellä neuvoo ja kertoo saatko :)

Ja toi on muuten kakkapuhetta että pitäis olla täyskalentikuukausi jolta hakea. Ei pidä paikkaansa. Mut nyt ap voi kyllä mennä ihan itteensä ettei ajoissa ole ilmotellut asiansa laitaa kelaan, jos siis jää ilman tukea.

Kotihoidontukea ei saa enää siitä päivästä lähtien, kun päivähoitopaikka on myönnetty. Puolelta kuulta tukea olisi voinut saada, jos päivähoitokin olisi alkanut myöhemmin.