Auttakaa, hyvät ja huonot puolet tästä talosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pohjapiirros ei vastaisi minun toiveitani. Keittiö vanhanaikaisen näköinen, siitä selviää toisaalta pienellä rempalla. Vaatehuoneet plussaa, samoin kuin se että isompi makuuhuone on hieman pienemmistä erillään.

[QUOTE="Mona";22474638]Vinot seinät on kummalliset ja miten tuolla olkkarissa ylettyy peseen nuo korkealla olevat kapeat ikkunat?[/QUOTE]

samaa mietin ikkunoiden pesusta.

Vaikuttaako noi pesutilat terveiltä? En oikein pidä siitä, muuten kyllä.

Pohjapiirros ei vastaisi minun toiveitani. Keittiö vanhanaikaisen näköinen, siitä selviää toisaalta pienellä rempalla. Vaatehuoneet plussaa, samoin kuin se että isompi makuuhuone on hieman pienemmistä erillään.

Kiitos rehellisestä mielipiteestä. Keittiöstä pidän, mutta mä taidan ollakin vähän vanhanaikainen ;). Nuo pesutilat mietityttää. Ja mikäköhän lämmitysmuoto, ei osunut silmään.

Vuosimallia -95, onkohan tehty mitä peruskorjauksia kun talolla on ikää 15 vuotta niin tietyt asiat alkaa olemaan jo vanhoja esim katto, jonka laskennallinen ikä tais olla max. 20 vuotta. Ja kylppäri näyttää aikansa eläneeltä, kylpyammeen askelma on todella korkean näköinen. Pääseekö saunaan vain ulkokautta? Aika paljon "turhia" neilöitä lämmitettävänä, jos varasto ja työhuone on lämpimiä, aika vähän loppu peleissä makkareita kun vaan 3, mut jos se teitille riittää niin eipä siinä mitään. Ottaisin selvää lämmitys kustannuksista, sillä takasta ei ole paljoa iloa noihin pienempiin makkareihin. Saattaa hinnassa olla "arkkitehti" lisä...

Hyvät:
- Hyvin tilaa isolle ruokapöydälle
- Saunatilat erillään, voi rauhassa saunoa häiritsemättä esim. jo nukkumassa olevia
- Paljon varastotilaa

Huonot:
- Vuokratontti (tosin en tiedä kuinka iso miinus tämä on Kokkolassa)
- Matala sokkeli, saattaa altistaa ongelmille. (Mutta ei sitäkään välttämättä.)
- Hankalan mallinen makuuhuone
- Työhuoneeseen ei kulkua sisäkautta, ei mahdollista muuttaa makuuhuoneeksi
- Onko tuonne saunaan kulku ulkoa?
- Olohuoneen korkea tila kuluttaa usein turhaan lämmitysenergiaa
- Olohuoneen korkealla olevat ikkunat hankala pestä

Epäselvät:
- Lämmitysmuoto
- Tehdyt remontit

Sisäpihakuvista tulee mieleen koulu, tuo pyöreä muoto on ihan kamalan ruma.

Kaikki menisi uusiksi, keittiöt, tapetit jne. Valkoinen olohuoneen seinä voisi jäädä...
Kaikista hirvein on tuo ropelli katossa ; )

ja tosiaan: mikä lämmmitysmuoto. Sillä on iso merkitys.

Lämpötaloudellisesti hölmön muotoinen talo; ulkoseinää paljon enemmän kuin olisi välttämätöntä. Valtavat määrät pikku ikkunoita, joista ei kuitenkaan näe kunnolla mitään. Pienet makuuhuoneet, ja "siiven" makuuhuone tilankäytöllisesti ihan katastrofi. Kylpyosasto näyttää mukavalta.

kiitos rehellisyydestä! Mua ihmetyttää, miksi lämmitysmuodosta ei ole mainintaa. Meillä on 4 lasta, joten joka tapaiuksessa autotallista tulisi lisähuone, sekä työhuone muuttuisi makuuhuoneeksi. Hankala talo on tosiaankin, vaikkakin kaunis mielestäni muuten. Ei taida löytyä valmista taloa 5:lla makuuhuoneella täältä (joka kelpais mulle ;) )

Jos kyseessä on oikeasti täystiilitalo, niin se on iso plussa. Sisäilma, asuinmukavuus, yleisilme yms. ovat ihan toista luokkaa kuin "puutaloissa" (eli muovipusseissa).

Keittiö ja kylppäri ovat mitä ovat, mutta ei pintoja kannata tuijottaa, ne voi/pitää remontoida joskus kuitenkin.

Mun mielestä toi on aika kiva talo. Pintaremonttia tosiaan tekisin. Ehkä teidän perheen tarpeisiin ei sitten ihan sovi, koska teillä on tarvetta useammalle makuuhuoneelle kuin talossa varsinaisesti on. Autotallin muuttaminen asuinhuoneeksi ei välttämättä ole ihan pikkujuttu.
Mun silmääni osui, että puutarhaa ja pihaa ei oltu "tehty" ollenkaan, itse joutuisin heti ekaksi puutarhahommiin :)

Yhteistyössä