Poistaisitteko facebookistanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anna"

Vieras
Menimme naisimisiin noin kuukausi sitten. Ystävät ja sukulaiset onnittelivat ja samoin onnitteluja ryöppyi myös naamakirjan kautta. Kyseessä oli ns. salahäät.

Huomasin kuitenkin, että toinen kummitädesitäni jätti onnittelematta. Hän ei ole siis millään tavalla kommentoinut minulle tärkeää asiaa...kun oikein muistelee, niin eipä ole tainnut vähään aikaan kommentoida mitään tekemistäni.
Hän melkeinpä asuu naamakirjassa. On siellä aina, joten kyse ei ole siitä etteikö olisi huomannut. Kyllä hän huomannut on, koska kommentoi ahkerasti meidän yhteisten tuttujen asioita esim. synttäreitä, valmistujaisia yms.

Minua taas jotenkin loukkaa, koska en ole häneltä koskaan ikinä mitään pyytänyt. Hän itse katkaisi aikoinaan välit tiettyihin sukulaisiin ja sai aikaiseksi suurenkin riidan. Minut hän unohti heti, kun täytin 12v. Eli en siis ollut vähään aikaan edes kuullut hänestä mitään.

Oli suuri yllätys, että hän pyysi kaverikseen naamakirjassa ja olin tästä iloinen. Nyt on taas asiat toisin ja mietinkin, että poistaisinko kummitätini elämästäni kokonaan...eihän häntä näytä kiinnostavan minun elämäni ollenkaan.

Älä turhaan murehdi mokomaa. Sitäpaitsi jos hän ei ole kenenkään muun kanssa tekemisissä hän saattaa luulla ettei häntä vaan kutsuttu häihin, tai sit on muuten vaan loukkaantunut. Niin saattaa käydä kun menee salaa naimisiin.

Minä olen tehnyt niin, että aika-ajoin laitan statuksen, jossa ilmoitan "Nyt heiluu siivousluuta kaverilistassa, passiiviset anteeksi, mutta aktiiviset vain jää. Jos koet, että hävisit väärin perustein listaltani, laita viestiä, voihan olla, että intouduin liikaa ja sohaisin väärää nimeä :D"

Kerran on jälkikäteen yksi kaveri viestiä laittanut ja nykyään aktiivisemmin kommentoi ja tykkää.

Mä olen myös jatkuvasti naamakirjassa, mutta joskus on vaan pakko jättää ihmisiä onnittelematta, kun ei keksi miten asiansa ilmaisi. Kun miettii erilaisia sanamuotoja ja sitten ei kehtaa laittaa mitään, ettei loukkaisi vahingossa, kun ei tunne tarpeeksi hyvin.
PS. en ole kummitätisi

Minä olen tehnyt niin, että aika-ajoin laitan statuksen, jossa ilmoitan "Nyt heiluu siivousluuta kaverilistassa, passiiviset anteeksi, mutta aktiiviset vain jää. Jos koet, että hävisit väärin perustein listaltani, laita viestiä, voihan olla, että intouduin liikaa ja sohaisin väärää nimeä :D"

Kerran on jälkikäteen yksi kaveri viestiä laittanut ja nykyään aktiivisemmin kommentoi ja tykkää.

Minä varmaan blokkaisin tuollaisia viestejä laittavan kaverin itse.

Mä kans jätän välillä onnittelematta kun en tiedä miten sen laittais. En myöskään halua olla 18. joka laittaa että Ihanaa! tai onnea!

Toivotaan että täti laittaa sulle onnittelut tekstarina :)

Jos on salaa menty naimisiin niin miksi odotetaan onnitteluita? Me myös karattiin naimisiin ja hyvin harva on onnitellut siitä...miksi? koska emme kertoneet häistämme :)

Häät olivat erittäin pienet eikä niistä kukaan muukaan tiennyt.
Olen itsekin kummitäti ja kyllä minä jaksan kummilasteni sivuilla käydä kommentoimassa yms päivittäin. Jaksaahan hän käydä neljän muun kummilapsensa sivuja kommentoimassa joka päivä.
Minä olen sitten jo liikaa..

Olisikohan minunkin pitänyt aikoinani suutahtaa siitä, että en koskaan saanut kutsua kummitätini häihin? Lapsellista.

Siis voi jessus. Onko tosiaan vaatimuksena, että kaikkien pitää kommentoida SINUN kuulumisiasi, jotta voi olla kaverisi...voi helvetti.

Eikö hyviin tapoihin kuulu onnitella? Ihan sama onko pari mennyt salaa vai suurilla juhlilla naimisiin...
Ei se onnitteleminen VOI OLLA kiinni parin tavasta mennä naimisiin...

[QUOTE="Anna";22457303]Häät olivat erittäin pienet eikä niistä kukaan muukaan tiennyt.
Olen itsekin kummitäti ja kyllä minä jaksan kummilasteni sivuilla käydä kommentoimassa yms päivittäin. Jaksaahan hän käydä neljän muun kummilapsensa sivuja kommentoimassa joka päivä.
Minä olen sitten jo liikaa..

Olisikohan minunkin pitänyt aikoinani suutahtaa siitä, että en koskaan saanut kutsua kummitätini häihin? Lapsellista.[/QUOTE]

Ihan tosi, jos elämä pyörii facebookin kommenttien ja tykkäämisten mukaan niin olisin jo vähän huolissani siitä mihin suuntaan elämä on menossa. Vaikka mä oon naamakirjassa, hoidan ihmissuhteeni sen ulkopuolella. Pelkkää pintapuolista ja joutavaa höpinää suoritetaan naamakirjassa.

[QUOTE="Lania";22457326]Siis voi jessus. Onko tosiaan vaatimuksena, että kaikkien pitää kommentoida SINUN kuulumisiasi, jotta voi olla kaverisi...voi helvetti.[/QUOTE]

No, jos puoli vuotta on ollut listoilla mitenkään reakoimatta minun viesteihini, niin miksi pitää sellaista roikkumassa? en minä jatkuvaa kontaktia vaadi, mutta sellainen ihmeellinen haalitaan ystäviä, muttei luoda kontaktia ärsyttää. Itse pyrin jokaisen kaveriksi hyväksytyn statuksia kommentoimaan edes silloin tällöin.
Joillekin riittää se ystäväksi hyväsyminen ja listan kasvatus. Mie taas ajattelen FB:n sosiaalisena mediana jossa juju on vuorovaikutuksessa.

[QUOTE="joo";22457341]Ihan tosi, jos elämä pyörii facebookin kommenttien ja tykkäämisten mukaan niin olisin jo vähän huolissani siitä mihin suuntaan elämä on menossa. Vaikka mä oon naamakirjassa, hoidan ihmissuhteeni sen ulkopuolella. Pelkkää pintapuolista ja joutavaa höpinää suoritetaan naamakirjassa.[/QUOTE]

Joskus niitä sukulaissuhteita hoidellaan myös naamakirjassa. Ei minulla ole muita ystäviä siellä kuin ne, joidenka kanssa ei päivittäin voi olla tekemisissä. Meillä on tuota välimatkaa sen verran, että joitakin sukulaisia näkee kerran pari vuodessa. Jos sitäkään. Joten facebook on meille se kommunikointiväline tällä hetkellä. Ei sitä joka kerta viitsi soittaa tai tekstaria tunkea, kun se kommunikointi onnistuu näinkin. Itselläni on 3-vuorotyö, joten jos en heti vastaa tekstariin, niin unohdan vastata ja aina se ei töiden takia onnistukaan.

Eikä tarvitse olla huolissasi minun elämästäni, minulla menee oikein hyvin muuten, kiitos vaan. Kuten sanoin, en asu naamakirjassa vaan minulla on ihan oikea elämäkin.

Ehkä sinulla on pelkkää pintapuolista joutavaa höpinää, ei minulla.

No, jos puoli vuotta on ollut listoilla mitenkään reakoimatta minun viesteihini, niin miksi pitää sellaista roikkumassa? en minä jatkuvaa kontaktia vaadi, mutta sellainen ihmeellinen haalitaan ystäviä, muttei luoda kontaktia ärsyttää. Itse pyrin jokaisen kaveriksi hyväksytyn statuksia kommentoimaan edes silloin tällöin.
Joillekin riittää se ystäväksi hyväsyminen ja listan kasvatus. Mie taas ajattelen FB:n sosiaalisena mediana jossa juju on vuorovaikutuksessa.

Hyvin perusteltu. Olen samaa mieltä, että on typerää pyytää kaikkia kummin kaimojakin kaveriksi vaikka ollaan ehkä kerran nähty. Ja ap: lle, jos et koe kummitätiäsi "kaveriksesi", niin poista ihmeessä.

Yhteistyössä