Tyttömme nimeksi tuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Kristiinasta saatiin lempinimi tytölle, Justiina"??
Ei oikein menny jakeluun, mutta eipä sen väliä.

Mies tuli laitokselle katsomaan ja ehdotti nimeksi Justiinaa. Itse en sitä oikeaksi nimeksi mieltänyt, mutta sitten mietittiin Jutalle toista nimeä ja Kristiina tuntui kivalta,ja huomattiin, että kun ottaa ekasta nimestä Ju ja kolmannesta stiina niin siitähän tulee koti käyttöön lempinimeksi Justiina.

No höh. ei ole Jutta niminen isä vaan Jukka ja miksi ei saisi olla lempi/hellittely nimeä?? Isosiskoillakin on lempi/hellittely nimet ja mullakin on ollut lapsena sellainen, muistan, että tunsi jotenkin tärkeäksi kun vanhemmat kutsui lempinemellä jota siis ei muut käyttäneet.
ehkä tää on sitten perhekohtainen kysymys joka sopii toisille ja toisille ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Jutan äiti edelleen harmaana;22457620:
Mies tuli laitokselle katsomaan ja ehdotti nimeksi Justiinaa. Itse en sitä oikeaksi nimeksi mieltänyt, mutta sitten mietittiin Jutalle toista nimeä ja Kristiina tuntui kivalta,ja huomattiin, että kun ottaa ekasta nimestä Ju ja kolmannesta stiina niin siitähän tulee koti käyttöön lempinimeksi Justiina.

No jo on kaukaa haettua.
Minusta Kristiina on ihan erityylinen kuin Justiina.
Kyllä se Justiina ihan oikee nimi on, että miksette sitä voineet laittaa kristiinan tilalle..
KUNHAN IHMETTELEN, heh..:D

Mä en tykkää noista mistään nimistä. Must on hölmöä antaa lapselle samantyylinen nimi kuin vanhemmalla: Jukka -> Jutta ja toi Justiina juttu meni vähän ohi. No mutta onnea nimestä, jokainen vanhempi antaa sen mistä tykkää.

Niinpä, siksi veikkaankin että koko tämä päätön alotus on provo.

Eihän tässä ole mitään järkeä.

Siinäpähän ihmettele, mutta en ole provo. Vaan yksi vakkaripalstalaisia, mutta en halua sen kummemmin kirjautua, koska kyseessä on mieheni ja lapseni paljastavia tietoja jotka kirjautuessani tulisi omalla tavallaan julki koska monet tietävät minusta täällä enemmän.
Olen pyörinyt palstalla enempi ja vähempi viimeisen 5 vuoden aikana.

Mutta eikö pääasia ole siinä, että saimme lapsellemme nimen josta pidämme ja jolla on oma tarinansa kaiken täällä mainitun lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jutan äiti edelleen harmaana;22458023:
Siinäpähän ihmettele, mutta en ole provo. Vaan yksi vakkaripalstalaisia, mutta en halua sen kummemmin kirjautua, koska kyseessä on mieheni ja lapseni paljastavia tietoja jotka kirjautuessani tulisi omalla tavallaan julki koska monet tietävät minusta täällä enemmän.
Olen pyörinyt palstalla enempi ja vähempi viimeisen 5 vuoden aikana.

Mutta eikö pääasia ole siinä, että saimme lapsellemme nimen josta pidämme ja jolla on oma tarinansa kaiken täällä mainitun lisäksi.

No epäilen edelleen että tämä on provo.
"Kristiina että voi sanoa Justiinaksi".. ei kuule ole järjenhiventä tossa.

Mutta onnea nyt kumminkin nimestä, Jutta on ihan ok, kun ei ole mikään tusinanimi. Mutta oisit nyt laittanut sen Justiinan myös.. vai onko se Porvoossa kiellettyä.:xmas:

Mä ymmärrän pointin sinällänsä, että musta Justiina on just semmonen lempinimi. Justiinaa en koskaan ikinä haluis antaa oikeaksi nimeksi.

Mutta kyllä mua silti toi Jutta nimen tuleminen isältä nauratti :D