Onko siellä ulkomailla nyt niin erikoista? Emme lomaile ja sekös rassaa veljeni vaimoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei matkahaluja.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Junntimamma ilmoittautuu!

14 kesäsenä bussimatka Norjaan ja toissakesänä laivamatka Ruotsiin.... siinä kaikki "ulkomaanmatkat". eipä ole haluja eikä valuutttaakaan lähteä mihinkään!

[QUOTE="zxz";22447909]OLet parempi ku mina , en titaakseni ole kaynyt edes siella.[/QUOTE]
Noh, mäkin kyllä istuin vaan autossa, kun ajettiin Kauniaisten läpi.

Tuntuu että jotkut matkustelevat vain ja ainoastaan sen takia, että pääsisivät sitten kerskumaan, missä taas on tullut oltua. Mun enon vaimon on just tällänen idiootti.

En tosiaan käsitä näitä tyyppejä, joiden mielestä matkailu on niin tärkeää! On todella junttimaista pitää itseään jotenkin sivistyneempänä sen takia, että haluaa viljellä askeliaan eri maihin.

Minä ole asunut, opiskellut ja matkustanut ulkomailla todella paljon nuorempana. Olisin halunnut asuakin siellä, mutta niin vaan elämä ja tämänhetkinen tilanne on muuttanut asiaa. :) Meillä on pieniä lapsia ja kaikkea muuta täkreää täällä nyt, joten meitä ei ollenkaan kiinnosta lähteä nyt minnekään! Meidän lapset antaa meille ihan oman kodin rauhassa tällä hetkellä paljon enemmän. Hekin ovat selkeästi rauhallisempia kuin muiden lapset, kun emme raahaa heitä ympäri maita ja mantereita. Meidän elämä on rauhallista. Aiomme kyllä heidän kanssa varmasti jossain käydä, kunhan he vähän kasvavat ja ymmärtävät myös jotain ulkomaista, ja niin, että heillekin jää siitä muistoja. Odotamme myös sitten sitä aikaa, kun lapset ovat jo isoja, ja me voimme mieheni kanssa mennä sitten kahdestaan nauttimaan ihan minne huvittaa. :)

Ei kaikkia kiinnosta samat asiat. Toiset ymmärtävät tasapainoisen ja rauhallisen perhe-elämän päälle ja nauttivat niistä elämän tärkeitä asioista ja hetkistä, kun toiset taas nauttivat hektisestä rauhattomasta elämästä. Turha yrittää selittää, että siellä lomalla muka lomaillaan pienten lasten kanssa. Joku jota tätä väittää, niin on tosi eksyksissä.

Kuulostaa vaan jotenkin, et suahan nyt ärsyttää, kun ne puhuu niistä matkoistaan... Jos joku pyytää mukaan matkalle, kuuluu olla imarreltu, että seura kelpaa, eikä ärsyyntyä, vaikkei haluaisikaan matkustella.

En tosiaan käsitä näitä tyyppejä, joiden mielestä matkailu on niin tärkeää! On todella junttimaista pitää itseään jotenkin sivistyneempänä sen takia, että haluaa viljellä askeliaan eri maihin.

Minä ole asunut, opiskellut ja matkustanut ulkomailla todella paljon nuorempana. Olisin halunnut asuakin siellä, mutta niin vaan elämä ja tämänhetkinen tilanne on muuttanut asiaa. :) Meillä on pieniä lapsia ja kaikkea muuta täkreää täällä nyt, joten meitä ei ollenkaan kiinnosta lähteä nyt minnekään! Meidän lapset antaa meille ihan oman kodin rauhassa tällä hetkellä paljon enemmän. Hekin ovat selkeästi rauhallisempia kuin muiden lapset, kun emme raahaa heitä ympäri maita ja mantereita. Meidän elämä on rauhallista. Aiomme kyllä heidän kanssa varmasti jossain käydä, kunhan he vähän kasvavat ja ymmärtävät myös jotain ulkomaista, ja niin, että heillekin jää siitä muistoja. Odotamme myös sitten sitä aikaa, kun lapset ovat jo isoja, ja me voimme mieheni kanssa mennä sitten kahdestaan nauttimaan ihan minne huvittaa. :)

Ei kaikkia kiinnosta samat asiat. Toiset ymmärtävät tasapainoisen ja rauhallisen perhe-elämän päälle ja nauttivat niistä elämän tärkeitä asioista ja hetkistä, kun toiset taas nauttivat hektisestä rauhattomasta elämästä. Turha yrittää selittää, että siellä lomalla muka lomaillaan pienten lasten kanssa. Joku jota tätä väittää, niin on tosi eksyksissä.

Miten pari viikkoa vuodessa ulkomailla lomaillessa tekee lapsista rauhattomia?????Jos loput 50 viikkoa ollaan ' turvallisesti' kotona...??

Toiset ymmärtävät tasapainoisen ja rauhallisen perhe-elämän päälle ja nauttivat niistä elämän tärkeitä asioista ja hetkistä, kun toiset taas nauttivat hektisestä rauhattomasta elämästä. Turha yrittää selittää, että siellä lomalla muka lomaillaan pienten lasten kanssa. Joku jota tätä väittää, niin on tosi eksyksissä.

:laugh: :laugh:
Ihana, kerrassaan.
Sehän toki tarkoittaa että jos käy reissuilla pari viikoa vuodessa, ei ymmärrä rauhallisen perhe-elämän päälle. Ei ole todellista, ei kertakaikkiaa.
Ja kyllä meillä lomaillaan lapsen kanssa, ja lomaa se on, meille kaikille. Eikä vähiten tuolle 5 v:lle joka haaveilee ajasta kun saa polskia lämpimässä uima-altaassa kaikki päivät.

Me ei lomailla ulkomailla, kun ei lennetä. Saastuttaa liikaa että voisi hyvällä omallatunnolla lentää
jonnekin Thaimaahan tai missä nyt on muodikasta käydä. Kun lapset kasvaa, lähdetään junalla Eurooppaan.

"ulkomailla" erikoista on lumi, jouluna joulupukki, porot eivät olekaan satuolentoja ja kesäisin paistaa öisinkin aurinko:D Sinne "ulkomaille" matkustetaan pari kertaa vuoteen..

Minua ärsyttää ihmiset, jotka pitävät itseään muita parempina kun ovat matkustelleet. Miksi on niin vaikea uskoa, että kaikki eivät pidä matkailusta eivätkä halua käyttää siihen rahaa? Meillä mies on käynyt viimeksi ulkomailla noin 15 vuotta sitten enkä pidä häntä yhtään sivistymättömämpänä kuin matkustelevia ihmisiä.

Itse kyllä tykkään matkailusta ja käytän siihen hirveästi rahaa, mutta en todellakaan oleta, että muiden pitäisi tehdä samoin.

Jokainen valitkoot itse harrastuksensa.

Itse en käsitä ihmisiä, jotka kokevat naljailuna erilaisen elämäntavan kuin heillä itsellään on. Tai jos ei naljailuna niin sitten elvistelynä omilla asioillaan...

Meillä on miehen veljen vaimon kanssa jutut kovin vähissä kun omista asioista ei voi puhua ja ikuiset navettajaarittelut ei enää kymmenen vuoden jälkeen oikein jaksa innostaa.

Mä reissasin yhessä vaiheessa aika paljonkin ulkomailla. Nyt ei vaan enää nykysin huvita lähtee minnekkään. Nautitaan miehen ja lapsen kanssa kotona olosta. Miestä ei vaan yksinkertasesti saa mihinkään lähtee. Ite oon miehen myötä oppinu nauttimaan kotona olosta.

[QUOTE="sisi";22447761]Minua jotenkin harmittaa niiden puolesta jotka eivät matkustele, koska minun mielestä jäävät paljosta paitsi.
Matkailu avartaa, elämää katsoo jotenkin eri tavalla kun on matkustellut ynpäri maailmaa... toisaalta osaa arvostaa omaa kotimaataan enemmän, ja toisaalta näkee täällä monia puutteita kun vertaa muihin maihin.[/QUOTE]

höpöhöpö. ja paskat avartaa. koskaan ei ole enemmän matkustettu kuin tänän ja koskaan eivät ihmiset ole olleet yhtä tyhmiä ja yhden asian perässä: eli kerskakuluttamisen.

Kyllä aika suppea katsantokanta maailmaan on, jos ei minkäänlainen matksutelu kiinnosta. Junttiahan se vähän on, etenkin nuorehkoilta ihmisiltä, jotka ovat kuitenkin kasvaneet kasvavan globalisaation keskellä.

[QUOTE="vieras";22450313]Kyllä aika suppea katsantokanta maailmaan on, jos ei minkäänlainen matksutelu kiinnosta. Junttiahan se vähän on, etenkin nuorehkoilta ihmisiltä, jotka ovat kuitenkin kasvaneet kasvavan globalisaation keskellä.[/QUOTE]

paljon juntimpaa on matkustella ja varsinkin lentomatkustella, vaikka tiedät, että navoilla jäätiköt sulavat hurjaa vauhtia ja luonnonvarat lähes loppuneet ja puhdasta vettä tai ilmaa tai maaperä ei enää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja älä valehtele;22450336:
paljon juntimpaa on matkustella ja varsinkin lentomatkustella, vaikka tiedät, että navoilla jäätiköt sulavat hurjaa vauhtia ja luonnonvarat lähes loppuneet ja puhdasta vettä tai ilmaa tai maaperä ei enää ole.

Mielestäni on junttia, jos ei ymmärrä, että matkustaa voi muutenkin kuin lentäen.

[QUOTE="vieras";22450342]Mielestäni on junttia, jos ei ymmärrä, että matkustaa voi muutenkin kuin lentäen.[/QUOTE]

toki toki, mutta tosielämässä ehkä max prosentti ulkomaanmatkoista tapahtuu muuten kuin lentäen.

Harvoin meilläkään matkustetaan, ymmärrän sen, ettei kaikkia innosta. Mutta silti, kyllä matkailu sivistää ja avartaa, ihan oikeasti. Meillä este on raha, ei ole varaa juuri nyt, mutta ehkä parin vuoden päästä. Lisäksi mieheni ei tykkää yhtään matkustella, joten hänelle täytyy ensin vähän myydä ideaa..

Lisäys.. Olen itse opiskellut useamman vuoden nuorena ulkomailla, ja se todella opetti monella tapaa. Kielitaito karttui mielettömästi. Opiskelin isossa kaupungissa jossa tapasi ihmisiä monista maista ja erilaisista kulttuureista. Se oli todella opettavaista. Kaikkien nuorten joilla on mahdollisuus mennä esimerkiksi vaihtoon ulkomaille, kannattaisi ehdottamasti tehdä niin.

Viimeksi muokattu:
Juntti ilmottautuu!!! En lähtis ulkomaille, en millään, ei kiinnosta yhtään. Kaukokaipuuta ei vaan ole. Joku kertoo lähtevänsä Egyptiin ja luulee aiheuttavansa kateuden tunnetta niin miltein säälin, öh mikä rahtaaminen ja ripuli ja kaikki... Ei oo mun juttu.n

Harvoin meilläkään matkustetaan, ymmärrän sen, ettei kaikkia innosta. Mutta silti, kyllä matkailu sivistää ja avartaa, ihan oikeasti. Meillä este on raha, ei ole varaa juuri nyt, mutta ehkä parin vuoden päästä. Lisäksi mieheni ei tykkää yhtään matkustella, joten hänelle täytyy ensin vähän myydä ideaa..

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten jonnekin perus Kanarian rannalle matkustaminen avartaa tai sivistää paskan vertaa.. Sitten kun puhutaan kaupunkilomista jossa todella tutustutaan historiaan ja kulttuuriin, saati sitten pidemmät reppumatkat maan asukkaiden todellisempaan arkeen ja elämään, voidaan puhua siitä sivistämisestä ja varsinkin (toivottavasti) oman maailmankatsomuksen avartamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja En oo lähös;22450368:
Juntti ilmottautuu!!! En lähtis ulkomaille, en millään, ei kiinnosta yhtään. Kaukokaipuuta ei vaan ole. Joku kertoo lähtevänsä Egyptiin ja luulee aiheuttavansa kateuden tunnetta niin miltein säälin, öh mikä rahtaaminen ja ripuli ja kaikki... Ei oo mun juttu.n

lomailu on kyllä kivaa. kun saa vaan olla läheistensä kanssa, ja elämä on aika rankkaa ilman.

Mutta nykyiset ulkomaanmatkat eivät kyllä sivistä ketään. Ykskään ihminen ei ole tippaakaan sivistyneempi vaikka on nähnyt keopsin pyramidin kuin sellainen joka sitä ei ole nähnyt kuin kuvista.

länsimaalaisen omahyväisyyden yksi parhaita ilmenemismuotoja ovat turistit jotka itsestäänselvästi olettavat että ovat tervetulleita mihin tahansa maailmankolkkaan.
seuraavana tulevat länsimaalaiset jotka muuttavat toiseen maahan olettaen että ovat ilman muuta toivottuja henkilöitä. huipentumana ne jotka lähtevät kolmannen maailman maihin omahyväisyyttä uhkuen "pelastamaan" ihmisiä jotka eivät halua tulla pelastetuiksi ja levittämään länsimaista sivistystä, elintasoa sekä moraalikäsityksiä.

kyllä, matkailu avartaa. lähinnä näkemään länsimaisten ihmisten uskomattoman typeryyden kaikessa kauheudessaan.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten jonnekin perus Kanarian rannalle matkustaminen avartaa tai sivistää paskan vertaa.. Sitten kun puhutaan kaupunkilomista jossa todella tutustutaan historiaan ja kulttuuriin, saati sitten pidemmät reppumatkat maan asukkaiden todellisempaan arkeen ja elämään, voidaan puhua siitä sivistämisestä ja varsinkin (toivottavasti) oman maailmankatsomuksen avartamisesta.

Kanarian lomat on vähän niinkuin mökkeilyä tms. Rentoutumista, ei niinkään sivistystä. Meillä on harkittu juuri sellaista lomaa all-inclusive meiningillä, ihan niin, että lapset pörräävät altaalla ja meidän ei tarvi laittaa ruokaa ja tehdä kotitöitä. Sivistävä matkailu onkin sitten ihan erikseen..

Yhteistyössä