missä ajassa/mistä vaatteista tollaset velat on tullu ja kauanko aiot lyhentää niitä?jep, tonnin velka ellokselle ja 500 h&m:lle.
no kyllä se arsyttää kun valitetaan köyhää joulua ja sitä kun rahat loppuu kesken kuukauden, ja se johtuu siitä että hamstrataan osamaksuja. mun mielestä vain asunnon/talon, uudehkon auton tai vastaavan kannattaa ostaa velaksi.Jokainen tekee omat ostopäätöksensä. Toiset matkustaa lainalla, toiset ei, toiset ostaa tavaraa/vaatetta osamaksulla, toiset ei....vaihtoehtoja ostolle on monia. Jokaiselle jotakin...mitä se kenenkään takamusta kutittaa?
välillä lyhennän enemmän, joskus kymppejä joskus jopa 200 e /kk, velka lyhenee ja sit taas repsahan tilailee.. Oon oikeesti koukussa nettishoppailuun mutta toisaalta tuo ei oo mulle mikään ongelma, kun niistä ei oo tullut mitään rahavaikeuksia jne. niin en jaksa stressata.missä ajassa/mistä vaatteista tollaset velat on tullu ja kauanko aiot lyhentää niitä?
et käteisellä pysty sit maksaa? on mullaki menny tässä kuussa 500e lasten vaatteisiin mutta kyllä ne on käteisellä ostettu kaikki. ainoa on ku meandilta tilasin nii ne tulee laskulla mut maksan aina laskun kerralla pois. Siitä kysymys tulikin mieleen kun siinä luki et senkin vois maksaa osissa. Kuka ihme alkais maksaa osissa?? Ilmeisesti jotkut tekee sit niin.välillä lyhennän enemmän, joskus kymppejä joskus jopa 200 e /kk, velka lyhenee ja sit taas repsahan tilailee.. Oon oikeesti koukussa nettishoppailuun mutta toisaalta tuo ei oo mulle mikään ongelma, kun niistä ei oo tullut mitään rahavaikeuksia jne. niin en jaksa stressata.
no en, ku pitää lyhentää sitä velkaa. ei mulla oo yhdessä kuussa varaa laittaa 500 e vaatteisiin.et käteisellä pysty sit maksaa? on mullaki menny tässä kuussa 500e lasten vaatteisiin mutta kyllä ne on käteisellä ostettu kaikki. ainoa on ku meandilta tilasin nii ne tulee laskulla mut maksan aina laskun kerralla pois. Siitä kysymys tulikin mieleen kun siinä luki et senkin vois maksaa osissa. Kuka ihme alkais maksaa osissa?? Ilmeisesti jotkut tekee sit niin.
Mua semmoinen ei ärsytä, he ovat valinneet itse tiensä. Valittakoon siis mun puolestano kyllä se arsyttää kun valitetaan köyhää joulua ja sitä kun rahat loppuu kesken kuukauden, ja se johtuu siitä että hamstrataan osamaksuja. mun mielestä vain asunnon/talon, uudehkon auton tai vastaavan kannattaa ostaa velaksi.
Velaksi kannattaa ostaa vain asioita, jotka kasvattavat varallisuutta. Asunto on sellainen. Auto ja vaatteet eivät ole, mutta auto joskus on kuitenkin pakko ostaa velaksi. Näin siis, kun toimitaan sen mukaan, mikä on järkevää.Mua semmoinen ei ärsytä, he ovat valinneet itse tiensä. Valittakoon siis mun puolesta
Ja miksi kannattaa ostaa velaksi nuo asunnot, autot ja vastaavan?
tietenki parasta olis jos pystyis sen asunnon ja autonki ostaa käteisellä mutta harvalla taitais siihen olla mahdollisuutta. joten ne on sellaisia isompia juttuja joihin voi ottaa velkaa. mut jos ei oo varaa ostaa sitä 100e haalaria ilman, että maksaa sen osamaksulla, niin kannattais ehkä jättää ostamatta.Mua semmoinen ei ärsytä, he ovat valinneet itse tiensä. Valittakoon siis mun puolesta
Ja miksi kannattaa ostaa velaksi nuo asunnot, autot ja vastaavan?
Se ei ole kuitenkaan meidän päätös. En minäkään voi sanoe, että on typerää ottaa pankista lainaa ja ostaa asunto, parempi jos ostaa käteisellä....tietenki parasta olis jos pystyis sen asunnon ja autonki ostaa käteisellä mutta harvalla taitais siihen olla mahdollisuutta. joten ne on sellaisia isompia juttuja joihin voi ottaa velkaa. mut jos ei oo varaa ostaa sitä 100e haalaria ilman, että maksaa sen osamaksulla, niin kannattais ehkä jättää ostamatta.
Aika harvinaista kuitenkin näin, ellei uutta asuntoa ole ostanut. Ja korot ovat jo vuosia olleet alhaiset ja jos nousevat, niin ovat silti hyvin kohtuulliset historiallisesti katsottuna. Asuntolainaa maksaessa lainasta ja vastikemenoista koostuvasta summasta tietysti poistetaan vuokran maksaminen vieraalle, kun arvioidaan kannattavuutta . Näin ollen on hyvin epätodennäköistä, että asuntolainan ottaminen olisi kannattamatonta, jos sitä yleensä pystyy maksamaan.Mitkä ovat sellaisia asioita? taloko? voit joutua senkin maksamaan halvemmalla millä olet ostanut....tappio siitä syntyy ja millä korolla olet velan pankkiin maksanut?
Järkevintä on ostaa ilman velkaa tai ainakin niin, että joutuu ottamaan vain pienen summan velalle (vähemmän jää maksettavaa)
Oletko koskaan laskenut, kuinka paljon maksat korkoja ja tilinhoitomaksuja turhaan? No, ei sitten.välillä lyhennän enemmän, joskus kymppejä joskus jopa 200 e /kk, velka lyhenee ja sit taas repsahan tilailee.. Oon oikeesti koukussa nettishoppailuun mutta toisaalta tuo ei oo mulle mikään ongelma, kun niistä ei oo tullut mitään rahavaikeuksia jne. niin en jaksa stressata.