Koululaiset - kun koulu ei kiinnosta?!?!??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NannaIhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lapselta on unohtunut myös syksyllä 2 kertaa läksyt. Eri aineessa. ei minusta kyllä kamalaa. Ihmisiä ne lapsetkin ovat ja tekekvät virheiitä siinä kuin me aikuisetkin ei muisteta kaikkea. Ja oikeastaan vituttaa se, että lasten virheitä kirjataan ylös ja vaaditaan että muistaisi kaiken ja olisi kaikessa tiptop.. vaikka ei me aikuisetkaanolla täydellisiä.

. Ekalla ja tokalla ne kai paremmin muistaa läksyt, kun aineita ja läksyjä on vähemmän. Munkin lapsi viidennellä.

Kokeisiin ole mitään innostusta lukea, mutta onneksi kuuntelee tunnilla ja osaa silti, vaikka mieluummin laiskottelee kotona ja katso telkkaria kuin tekee läksyjä.

Uskallankohan vastata tähän, kun olen itse opettaja.. Yleensä kukaan, joka tietää asiasta yhtään mitään, ei saa vastata, koska se on pätemistä.. :/

No mutta vastaan silti.. Kuulostaa kohtalaisen normaalilta. Vitosluokkalaisilla tulee usein murrosvaihe koulunkäynnissä, kuvittelevat olevansa kovinkin isoja, mutta silti mieli halajaa vielä leikkimään ja pelaamaan jalkapalloa tms.. Haluaisivat kovasti olla samanlaisia "kingejä" kuin kutoset, mutta lapsellisuus heittää usein vähän yli, ja käytös on sitten sen mukaista.. Kummallista "kovistelua", mutta silti niin kovin lapsellista vielä..

Itse koen alakoulussa vitosluokan ylivoimaisesti raskaimmaksi opetettavaksi, juuri sen takia että se käytös hakee niin kauheasti paikkaansa, ei osata olla isoja eikä pieniä, ja kauheasti harmittaa kun opettajakin on vihainen ja soittaa äidille kun sählätään ylimääräistä eikä jakseta tehdä läksyjä.. Vastuuta ei oteta omasta toiminnasta, eikä viitsitä oikeastaan edes yrittää..

Yleensä myös kotiväki saa oman osansa tästä ilosta, ajan kanssa se kyllä varmasti helpottaa!