Pelastaisitko palavasta talosta oman miehesi vai vieraan lapsen?

• Viestiketjun aloittaja kollirma
  • Ensimmäinen viesti
"mis"
Miten se tajuton tai koipensa katkaissut mies viedään pois palavasta talosta, jossa on häkää ja täytyy kulkea nopeasti, lattian rajassa pois..?
No eihän tässä nyt ollu tuollaista kuvaa maalattu. Vaan jos olisi mahdollista pelastaa jompi kumpi, eli miehenkin pelastaminen olisi mahdollista jos valitsisi sen.

Ja itse kyllä menisin mieheni apuun. Ehdottomasti.

Ja tämä jälkeläinen olisi varmaankin kiitollinen siitä, että pelastettaisiin mieluummin vieras lapsi kuin oma isä. :whistle: Tähän kysymykseen vastatessa monikaan ei näytä ajattelevan oman lapsensa etua.
mietin toki sitäkin. Enkä tositilanteessa tiedä kumman pelastaisin, mielikuvissa oli vaan liekkimeri, jonka keskelllä kiljuisi pieni avuton lapsi, jonka voisi kenties sylissään kantaen raahata palosta ja pelastaa hänet ja selviytyä itsekin eheänä. Ja mielikuva minusta raahamassa miestä ja siitä, että menehtyisimme liekkeihin molemmat.

"vieras"
Yllättävän moni pelastaisi mieluummin vieraan kuin oman rakkaansa. :O
Ei sitä tiedä mitä oikeassa tilanteessa tekis. Mut kun nyt ajattelen tilannetta, niin jos mies olis tajuton tai muuten vammautunut, niin en saisi tätä mitenkään kannettua tai raahattua ulos talosta. Lapsen minäkin saisin kannettua tajuttomanakin. Toiseksi mies osais varmasti itsekkin pelastaa itsensä jos olisi tajuissaan eikä vammautunut, lapsi taas ei välttämättä osaisi pelastaa itse itseään.

Jos tulipalo olis oikein paha, yrittäisin pelastaa sen jonka pelastaminen onnistuisi parhaiten. Tulipalotilanteessa se tarkoittais varmasti sitä joka olis lähinnä.

Khimaira
[QUOTE="mis";22427847]No eihän tässä nyt ollu tuollaista kuvaa maalattu. Vaan jos olisi mahdollista pelastaa jompi kumpi, eli miehenkin pelastaminen olisi mahdollista jos valitsisi sen.

Ja itse kyllä menisin mieheni apuun. Ehdottomasti.[/QUOTE]

Ei maalattu ei. Mä vaan en ihan heti osaa ajatella tilannetta missä mä saisin pelastettua miehen - eli miksi hän ei pelastautuisi itse.

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja typerään kysymykseen;22427915:
Ihan sen kenet saisin liekeistä mukaani,vaikka sitten vain naapurin koiran.

Ne tietää ketkä siihen tilanteeseen ovat joutuneet:/
Ei siin mietitä..
Meille palokouluttaja sanoi työpaikan palokoulutuksessa, että jos on oikeasti tulipalo, eikä mikään pieni roskispalo, niin kassi kainaloon, ovet kiinni ja ulos soittamaan palokunta paikalle :|

"vieras"
tietysti pelastaisin mieheni, ei minulla ole mitään läheistä tunnesidettä vieraaseen lapseen, luulis olevan itsestään selvää, että se henkilö joka on itselle kaikista rakkain pelastettais ensin.

"Hopping"
Oman miehen, enkä epäröisi tai katuisi. Tottakai ikuisesti ajattelisin, että olisiko sittenkin ollut keino pelastaa molemmat ja surisin lapsen puolesta, mutta en silti koskaan valitsisi toisin tai katuisi, että valitsin mieheni.

Khimaira
[QUOTE="hmm";22428172]sinänsä väärin, jos asuu kerrostalossa. Silloin rappukäytävään ei todellakaan saa poistua ellei juuri oma asunto pala[/QUOTE]

Siinä lähinnä ajateltiin meidän työpaikkaa.

Rollolainen
vaikka miestäni rakastankin tosi paljon , niin lapsen pelastaisin. tällä lapsella on vielä paljon annettavaa maailmalle. ja jos mieheltäni kysytään hän on samaa miletä, mitä sitä sairasta miestä pelastamaan. Tieitenkin pelastaisin kummatkin jos pystyn, mutta kyllä se lapsi menee KUITNEKIN eelle, vaikka olis kuinka naapurin kauhukakara

Yhteistyössä