Ostin kaverin vauvalle tuliaisen..........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hah"

Vieras
Tiedettiin jo ennen syntymää et poika tulee ja pyysi pientä vaatetta tuliaiseksi. Olin sit ostanut bodyn ja ihanat velouripotkarit (Name it-merkkiset) kokoa 56. Vauva syntyi ja mittaa miehellä on 5020g ja 55cm!!!! Mahtaako nuo vaatteet nyt mennä suoraan kiertoon. Kuittia mulla ei enää ole ja ostosta aikaa, ei voi vaihtaakaan :(

Laita jemmaan.. varmasti vielä tulevat käyttöön (jos ei itellä ni jollekki muulle lahjaksi) ja ostat 68cm vaatekerran. Todennäköisesti ovat ite ostaneet juuriki 56 ja 62cm vaatteita, mut pian tarvitaan jo 68cm.

[QUOTE="Kaisa";22423297]Laita jemmaan.. varmasti vielä tulevat käyttöön (jos ei itellä ni jollekki muulle lahjaksi) ja ostat 68cm vaatekerran. Todennäköisesti ovat ite ostaneet juuriki 56 ja 62cm vaatteita, mut pian tarvitaan jo 68cm.[/QUOTE]

Minä puolestani veikkaisin, etteivät ole hankkineet, jos ovat pyytäneet pientä kokoa.

[QUOTE="Kaisa";22423297]Laita jemmaan.. varmasti vielä tulevat käyttöön (jos ei itellä ni jollekki muulle lahjaksi) ja ostat 68cm vaatekerran. Todennäköisesti ovat ite ostaneet juuriki 56 ja 62cm vaatteita, mut pian tarvitaan jo 68cm.[/QUOTE]

Peesaaan,joku saa pian pikkuisen vauvan kuitenkin.Meiän keskikokoisille 3½kg vauvoille tuo koko mahtunut n.2-3 viikkoa.

[QUOTE="vieras";22423318]Minä puolestani veikkaisin, etteivät ole hankkineet, jos ovat pyytäneet pientä kokoa.[/QUOTE]

Joo siksi pyysivät. Itse en noita ikinä enää tarvitse. Toiselle kaverille tulossa keväällä, mut heillä luultavasti tyttö tulossa ja vaikka asu nyt ei ihan selkeästi ole pojan, niin on se ainakin vaaleansininen. Mua ei haittaisi, mut onhan näitä.... Kysyn nyt kaverilta vielä mitä mä noille teen.

[QUOTE="Mä";22423346]Peesaaan,joku saa pian pikkuisen vauvan kuitenkin.Meiän keskikokoisille 3½kg vauvoille tuo koko mahtunut n.2-3 viikkoa.[/QUOTE]

No jo on kasvanut nopeasti. Meidän 3,5 kg vauvalle mahtui 50 senttiset liki kuukauden ja 56 senttiset noin 3 kuukauden ikäiseksi.

[QUOTE="heh";22423448]No jo on kasvanut nopeasti. Meidän 3,5 kg vauvalle mahtui 50 senttiset liki kuukauden ja 56 senttiset noin 3 kuukauden ikäiseksi.[/QUOTE]

Ja mun 3,5 kg vauva oli 3 kk iässä jo 68 cm pitkä, eikä todellakaan ollut aikoihin mahtunut mihinkään vitosella alkavaan vaatekokoon :)
Vauvat kasvaa niin eri tahtia.

mä ostaisin uudet ja isommat. oikeasti viisi kiloinen jötikkä ei yksinkertaisesti mahdu noihin pienimpiin vaatteisiin.

Itse ostin vauvalle 50cm vaatteita, mutta kun vauveli painoi 4kg, en yrittänyt tunkea häntä noihin pienimpiin vaatteisiin, vaikka pituutta ei ollutkaan tuota enempää.

[QUOTE="Mä";22423346]Peesaaan,joku saa pian pikkuisen vauvan kuitenkin.Meiän keskikokoisille 3½kg vauvoille tuo koko mahtunut n.2-3 viikkoa.[/QUOTE]

Meidän mimmi oli pikkuruinen, ja muistaakseni 3kk ikäisenä alettiin luopua 56-senttisten käytöstä. Arvatkaa ottiko pattiin, kun en ollut ostanut niitä riittävästi, kun kaikki sanoi, ettei niitä tarvita kuin pari viikkoa, eikä sitten vauvan ollessa 1,5kk tai 2kk, tuntunut myöskään järkevältä niitä enää kovin paljoa ostaa... Noh, pyykättiin sitten ahkerammin silloin.

Meillä kävi niin että kaikki toi 62 kokoa kun kuulemma 56sta kasvaa niin nopsaan pois. No, meillä oli sitte noita 62 vaatetta kaapit täysiä, ja äitiyspakkauksen vaatteetki kaikki isoja. Ja lapsiparalla ei meinannu olla päällepantavaa ku 56ki oli melkeen liian iso, mut meillähän ei edes ollu sitä kokoa vaatetta. Onneksi oli mummit ja vaarit kivoja kun heillä oli sitä aikaa ravata kaupoissa etsimässä 56 vaatetta pikkuiselle. Olivat hyvässä käytössä sit seuraavallakin kerrralla!

Liian pienet jo on, en veisi enää lahjaksi, koska eihän niistä mitään iloa ole. Minua ainakin ärsyttäisi suunnattomasti vanhempana, että saadaan lahjaksi jotain semmoista, joka käytetään kerran ja sitten jätetään kaappeja täyttämään. Minä säästäisin jollekin toiselle vauvalle lahjaksi ja ostaisin tälle kyseiselle vauvalle jotain muuta, varmasti sopivan kokoista.

vauvan mitoista voi kyllä päätellä, ettei ole mikään hentoinen laiheliini.

Minkä mallinen sun ostama vaate on? jos on leveä, niin voi hyvinkin olla vielä käyttökelpoinen. Mutta jos on kapeaa tekoa, niin sit kannattais miettiä uutta settiä.

meitin jätkä oli syntyessään 4780g ja 56 cm. 56cm vaatteet mahtui ehkä alle viikon päälle. ja juurikin siitä syystä suosittelisin 62 cm kokoisten ostoo eli todennäköisesti herralla ympärys mittaa sen verran että 56 bodyt piukkoja olka-peppu mitasta ja meillä olivat hihoistakin aikast piukkia.
1kk iässä käytettiin 62-68 cm vaatteita ja 2kk iässä 68-74 cm

Pienet. Name it:n vaatteet on muutenkin aikaslailla kapeille/hoikille vauvoille.. ne vauvan vaatteet.. Iso jäpikkä oli.. Mutta ikään ei kannata ostaa lahjaksi alle 62cm.. Meidän tytölle meni 2vkoa 56cm vaatteet ja oli "vain" 3,6kg muksu!

Yhteistyössä