Onko miehesi ikinä jättänyt syömättä tekemääsi ruokaa?

"Piika-äiti"
Minä laitan kahta ruokaa tai yhtä, josta on jalostettu kaksi versiota päivittäin. Mies syö kiltisti sitä, jota näyttää vielä sillä hetkellä kun hän pöytään ennättää olevan enemmän tarjolla.

Tiedän, että on joitakin ruokia, joista hän ei pidä, ja niitä meillä on sitten hiukan harvemmin.

Mutta en pysty näkemään tilannetta, jossa hän jättäisi syömättä tekemäni ruuan tai laittaisi sen roskiin. Eivät edes teinimme tekisi niin. He söisivät vähän ja alkaisivat tunnin päästä laatimaan lettutaikinaa tai pitsaa tai jotain muuta sopivaa syötävää.

[QUOTE="vieras";22422660] Meillä jokainen ottaa itse sen määrän kuin katsoo sopivaksi, salaatit ym on omissa astioissaan pöydässä ottovalmiina.[/QUOTE]

Me muut oltiin jo syöty.
Yleensä mies ilahtuu suuresti jos on ruoka odottamassa kun tulee töistä.

Pari päivää marttyroin ja tein vain lapselle ruokaa. Lapsellista juu.

[QUOTE="Piika-äiti";22422749]Minä laitan kahta ruokaa tai yhtä, josta on jalostettu kaksi versiota päivittäin. Mies syö kiltisti sitä, jota näyttää vielä sillä hetkellä kun hän pöytään ennättää olevan enemmän tarjolla.

Tiedän, että on joitakin ruokia, joista hän ei pidä, ja niitä meillä on sitten hiukan harvemmin.

Mutta en pysty näkemään tilannetta, jossa hän jättäisi syömättä tekemäni ruuan tai laittaisi sen roskiin. Eivät edes teinimme tekisi niin. He söisivät vähän ja alkaisivat tunnin päästä laatimaan lettutaikinaa tai pitsaa tai jotain muuta sopivaa syötävää.[/QUOTE]

Sinulle ei varmaan sitten käy sellaisia keittiömokia, että ruoka kertakaikkiaan epäonnistuisi? Jotkut ruoat on sellaisia, ettei niistä tiedä ennen kuin tosiaan valmiina, että tämä ei olekaan sellaista kuin piti. Mutta pienet makupuutteet ei tietenkään haittaa=) En vaadi ketään syömään, jos ruoka on tosiaan huonoa.

---
Hyi, en mä kyllä alkaisi mitään liharuokaa tekemään jos kasvisruokani ei kelpaisi miehelle. Mutta en muutenkaan ottaisi miestä, joka pitää lihansyöntiä miehisyyden mittana ja jolle pitäisi rehutkin paloitella valmiiksi lautaselle jotta se niitä suostuu syömään.

"Piika-äiti"
Sinulle ei varmaan sitten käy sellaisia keittiömokia, että ruoka kertakaikkiaan epäonnistuisi? Jotkut ruoat on sellaisia, ettei niistä tiedä ennen kuin tosiaan valmiina, että tämä ei olekaan sellaista kuin piti. Mutta pienet makupuutteet ei tietenkään haittaa=) En vaadi ketään syömään, jos ruoka on tosiaan huonoa.
Ei minulle kyllä käy niin. Tiedän aika tarkkaan millaista ja minkä makuista ruokaa perheeni tahtoo syödä ja osaan sellaista valmistaa. En tosiaankaan muista koska joku ruoka olisi oikeasti epäonnistunut.

Äh, toissajuhannuksena yksi sitruunamarenkitorttu oli erikoinen. Luultavasti torttuvuoan muoto tai materiaali aiheuttivat sen kummallisen kosteuden. Mutta pojat söivät kyllä sen oudon leivoksenkin...

Hyi, en mä kyllä alkaisi mitään liharuokaa tekemään jos kasvisruokani ei kelpaisi miehelle. Mutta en muutenkaan ottaisi miestä, joka pitää lihansyöntiä miehisyyden mittana ja jolle pitäisi rehutkin paloitella valmiiksi lautaselle jotta se niitä suostuu syömään.
:LOL: joo olen hellan ja nyrkin välissä. Porkkanatkin pitää valmiiksi raastaa :'(
Kai nyt mies saa joskus syödä liharuokia kun niistä pitää. Ihan kuten mä taas en pidä.
Yleensä on aina maistunut mun lihattomatkin pöperöt.

"Pusse"
Mun mies on ihan törkeän ronkeli, ja siks yritänkin tehdä aina jotain senkin herkälle suulle kelpaavaa.
Nyt tulee tosin yks kerta mieleen kun jätti syömättä. Olin ollut vähän huolimaton pippurisekoituksen kanssa ja makaronilaatikosta tuli vähän hotimpaa kun oli tarkotus =)

Ja teen itse ja kaikkia miellyttäviä ruokia vain ja ainoastaan taloudellisista syistä, jos nimittäin mun ruoka ei kelpaa, mies marssii hakemaan jotain kympin pikaruokaa... Se tekis jo viikossakin sen verran liikaa ettei kohta tarvis tehdä kun makaronia ja tonnikalaa joka päivä...

tidii
Eksä jätti kyllä, jos ei pitänyt. esim. kerran tein perunamuusia ja paistoin ryynimakkaraa, ja ei kelvannut. mutta ei mua haitannut :) jäipä itselle enemmän :D
Nykyinen ei ole jättänyt syömättä ellei ole vaan kertakaikkiaan jaksanut. Kaikki pöperöt tähän mennessä on kyllä kelvanneet.. :) sanonut on kyllä, jos ruuassa on joka ollut ns. pielessä, mutta syönyt silti :) omia kokkauksiaan hän on jättänyt syömättä :D

Leukistinen aksolotli
:LOL: joo olen hellan ja nyrkin välissä. Porkkanatkin pitää valmiiksi raastaa :'(
Kai nyt mies saa joskus syödä liharuokia kun niistä pitää. Ihan kuten mä taas en pidä.
Yleensä on aina maistunut mun lihattomatkin pöperöt.
Kyl mä tiedän moniakin kasvissyöjiä, jotka silti tekee lihaa muille perheenjäsenille. Sehän on kiltisti tehty.

blond
[QUOTE="mä";22422523]ei kuullosta sellaiselta ruualta että olisi kaikkien makuun..[/QUOTE]

Ennakkoluuloja löytyy ilmeisen monelta.
Mä en käsitä sellaista lainkaan.
Nirsoilevat aikuiset on musta jotain tosi ärsyttävää.

----
Kyl mä tiedän moniakin kasvissyöjiä, jotka silti tekee lihaa muille perheenjäsenille. Sehän on kiltisti tehty.
Tosi kiltisti tehty sitä lehmää kohtaan :D No joo, on olemassa vakaumuksellisia kasvissyöjiä ja sitten niitä dieettikasvissyöjiä. Mä en ole edes ääripäästä, mutten kyllä ymmärrä miten joku voi edes käsitellä kuollutta lihaa jos on olevinaan kasvissyöjä.

Tosi kiltisti tehty sitä lehmää kohtaan :D No joo, on olemassa vakaumuksellisia kasvissyöjiä ja sitten niitä dieettikasvissyöjiä. Mä en ole edes ääripäästä, mutten kyllä ymmärrä miten joku voi edes käsitellä kuollutta lihaa jos on olevinaan kasvissyöjä.
??? Olen ollut ravintolassakin töissä. Olisiko pitänyt kieltäytyä sielläkin paistamasta pihviä? Turhan vaikeaksi teet oman elämäsi ilmeisesti.
Ihan sama miksi sä mut määrittelet :hug: Yli kymmenen vuotta olen ollut syömättä lihaa tai kanaa.

Minusta olisi vaikea tietää, onko ruoka onnistunut, jos siinä olisi ainesosia, joita en itse voi/halua maistaa. Minä ainakin maistan usein ruoanlaiton edetessä onko liha mureaa, onko mausteet kohdallaan jne. Mutta varmaan asiantuntijampi kokkaaja pärjää maistamattakin:)

----
??? Olen ollut ravintolassakin töissä. Olisiko pitänyt kieltäytyä sielläkin paistamasta pihviä? Turhan vaikeaksi teet oman elämäsi ilmeisesti.
Ihan sama miksi sä mut määrittelet :hug: Yli kymmenen vuotta olen ollut syömättä lihaa tai kanaa.
Mä en ole valinnut sellaista ammattia jossa mun pitäisi kyseenalaistaa omat arvoni. Ei mun elämä ole vaikeaa siksi että kieltäydyn syömästä ja käsittelemästä kuolleita eläimiä :D

"vieras"
Olis varmaan ruuanlaitto helpompaa, mutta esim mä teen maksakastikkeen just ohjeen mukaan, en maista. Muut tykkää mut mä en vaan voi. Jos joku kommentoi että lisää/vähemmän jotain osaa, se toteutetaan seuraavalla kerralla ja merkataan ohjeeseen.

Yhteistyössä