Kaikki, joilla ollut imetysaikana patti rinnassa, niin mikä patti se oli ja millainen?

• Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti
"miuu"
kainalon ja rinnan välimaastoon molempien lasten imetyksessä tuli patti. isompi kuin herne, pienempi kuin viinirypäle. synnärillä hoitsu diaknosoi sen koskematta maitorauhaseksi.

Liikkuvuus... siis paikoillaan pysyi, mutta ei mitenkään jämäkkä. mä en tainnut ymmärtää mikä toi liikkuvuus on.

sille ei tehty mitään. enkä mä sitä paljoa seuraillutkaan. katosi sit, kun lapsi alkoi syömään kiinteitä ja maidontulo väheni.

"mie"
[QUOTE="miuu";22414141]kainalon ja rinnan välimaastoon molempien lasten imetyksessä tuli patti. isompi kuin herne, pienempi kuin viinirypäle. synnärillä hoitsu diaknosoi sen koskematta maitorauhaseksi.

Liikkuvuus... siis paikoillaan pysyi, mutta ei mitenkään jämäkkä. mä en tainnut ymmärtää mikä toi liikkuvuus on.

sille ei tehty mitään. enkä mä sitä paljoa seuraillutkaan. katosi sit, kun lapsi alkoi syömään kiinteitä ja maidontulo väheni.[/QUOTE]

Oliko patti kipee ollenkaan?

jadal
useemmankin kerran ollut patteja. ja oon itse sen aina uskonut olevan vähän tukkeutunut maitotiehyt, on sitten useamman kerran reippaalla tyhjennyksellä kaikonnut. kovia, kipeitä patteja ollut.

...
Itselleni tuli monenlaisia pateja imetyksen aikana. Välillä kovia ja kosketusarkojakin, mutta "liikkuvaisia".
Luulen, että kaikki olivat jotain tukkeutuneita maitotiehyitä, koska lähtivät pois kuumassa suihkussa rintaa tyhjentämällä.
Kaikkein isoin, luumun kokoinen pehmeä pallura tuli kun olin imetystä lopettelemassa mutta maidontulo ei meinannut vähentyä. Lypsämällä lähti lopulta sekin.

patti
Mulla ollut myös patti kainalossa/rinnassa molempien lasten raskaus- ja imetysaikoina. Esikoisen aikana se oli huomattavasti pienempi, lähes kivutonkin. Mutta kakkosen raskausaikan kun rinnat alkoivat kasvaa niin pattikin kainaloon taas ilmestyi ja kasvoi isommaksi. Se oli kipeä, aristava peukalonpään kokoinen liikkuva. Nlalääkärille sitä näytin ja hän sanoi sen olevan turvonnut maitorauhanen. Niitä oli ilmeisesti muitakin, paljon pienempiä kylläkin, sillä rintojen ja kainalon välimaastossa oli jatkuvasti arkuutta havaittavissa. Yksi oli vaan ylitse muiden, paljon isompi ja kipeämpi. Patti kasvoi vielä imetyksen käynnistyttyä jonkin verran, mutta alkoi pienentyä sitten kun imetys/maidontulo alkoi tasaantua. Imetyksen loputtua patti hävisi aikanaan. Todennäköisesti jos vielä kolmonen joskus suodaan, pattikin ilmestyy taas.

Mulla ei siis kyse ollut mistään tukkeutuneesta maitotiehyestä, joita hyvin usein ilmenee. Joka siis lähtisi suihkussa ja hieromalla pois..

"lissi"
Mulla tuli imetyksen aikana ison herneen kokoinen patti toiseen rintaan, joka ei hävinnyt edes imetyksen loputtua. Patti ei ollut kipeä ja se oli liikkuvainen, todettiin sitten myöhemmin ultraäänitutkimuksessa kystaksi. Patti hävisi toisen lapsen imetysaikana.

"joku"
[QUOTE="maarianna";22417456]vissiin aika yleisiä nuo patit imetys/raskausaikana. mulla oli myös jotain rykelmää imetysaikana, mutta hävisi imetyksen päätyttyä.[/QUOTE]

sama täällä! terkkari ei edes ehdottanut mitään ultraa tms, kun kokeilemalla totes liittyvän maitorauhaseen..

"jooh"
Oli sellainen punoittava patti, syvemmällä ja isompi kuin finni, mutta ei pullottanut ulos asti, tuntui kyllä, ja oli kipeä. Tukkeutunut maitorauhanen?

Äitini huolestui kovasti ja varoitti että saattaa tulla rintatulehdus, yritin imettää kovasti siitä rinnasta ja hautoa lämpimällä mutta en tiedä tekikö se mitään eroa. Patti hävisi kai vajaassa viikossa.

Yhteistyössä