Tämä äiti ei sitten aloitakkaan uutta harrastusta, iltalenkillä käymistä!

  • Viestiketjun aloittaja "Äiti kahdelle"
  • Ensimmäinen viesti
"Äiti kahdelle"
Mulla oli nyt vapaapäivät ja minä siivosin ja tein ruokaa ja olin lastenkanssa, vapaita oli useampi peräkkäin. Eilen illalla sitten aattelin, että taidanpa käydä pitkästä aikaa iltalenkillä yksin ilman lapsia. ( Edellisestä iltalenkistä aikaa varmaan pari kuukautta ja sillonkin kävin kerran) Kun tulin kotiin mies oli ovella vastassa ja kauhee ruikutus miten lapset ei uskoneet mitään ja vuorotellen olivat kiukutelleet ja hän sai huutaa äänensä käheeks jne jne...... olin siis tunnin iltalenkillä. Olipa kiva käydä ulkoilemassa. Ehkä jatkossa käyn vain töissä ja olen kotona ja lenkkeilen lasten kanssa päivällä. Ajattelin, että olisin aloittanut käymään kuntosalilla, mutta eipä taida tarvita haaveilla siitäkään. Tekeehän mies pitkiä päiviä töissä, mutta....
 
"vieras"
Menet vain. Jos miehesi on lapsille noin harvinainen, että pitää riskata ja kiukutella, niin jo on korkea aika tutustuttaa isä lapsiin ja lapset isään. Ei kai aikuinen mies rikki mene tunnin yhdessäolosta omien lasten kanssa.
 
[QUOTE="Äiti kahdelle";22412604]Mulla oli nyt vapaapäivät ja minä siivosin ja tein ruokaa ja olin lastenkanssa, vapaita oli useampi peräkkäin. Eilen illalla sitten aattelin, että taidanpa käydä pitkästä aikaa iltalenkillä yksin ilman lapsia. ( Edellisestä iltalenkistä aikaa varmaan pari kuukautta ja sillonkin kävin kerran) Kun tulin kotiin mies oli ovella vastassa ja kauhee ruikutus miten lapset ei uskoneet mitään ja vuorotellen olivat kiukutelleet ja hän sai huutaa äänensä käheeks jne jne...... olin siis tunnin iltalenkillä. Olipa kiva käydä ulkoilemassa. Ehkä jatkossa käyn vain töissä ja olen kotona ja lenkkeilen lasten kanssa päivällä. Ajattelin, että olisin aloittanut käymään kuntosalilla, mutta eipä taida tarvita haaveilla siitäkään. Tekeehän mies pitkiä päiviä töissä, mutta....[/QUOTE]

Ei kun meet vaan lenkille. Ei se mies kuole siihen että on lasten kanssa senaikaa vaikka ruikuttaakin.
 
Suzyanne
Toi on niiiiiin ärsyttävää! :( Minä en kyllä antaisi periksi, vaan vaatisin oikeudenmukaisuuden nimessä edes vähän sitä omaa aikaa. Kyllä se mies pärjää lasten kanssa, jos vaan haluaa.
 
"jojo"
Meillä pojan isä sai hurjasti itseluottamusta, kun joskus otin ja jätin hänet lapsen kanssa ns. hankalaan tilanteeseen (lapsella huuto ja kiukku päällä, kakat vaipassa jne) ja häivyin koiran kanssa lenkille. Mies selviytyi. Toisen kerran lähdin sovitulle puolentoista tunnin menolle vaikka lapsella oli vähän lämpöä, jätin supot ohjeineen miehelle. Noista selvittyään mies uskoo pärjäävänsä koska vain ja on tosi tyytyväisenä lapsen kanssa kaksin.
 
4lasta,ja
No näin alkuun tekisin varmaan niin että lähtisi lenkille siinä lasten iltahommien aikaan, eli auttaisin alkuun iltahommat ja sitten häippäsisin. Ukolle ei jäisi niin kauan aikaa kiukutella lasten kanssa... =)
 
nohei
Et nyt ala leikkimään mitään marttyyria! Kyllähän se on tärkeää, että pidät huolta itsestäsikin, siitä hyötyy koko perhe. Eiköhän sen miehen ole korkea aika oppia olemaan kahden lastensa kanssa...
 
aloittaja
Miehen puolustukses pitää kuitenkin sanoa, että kun mulla on iltavuorot hän hakee lapset hoidosta illalla kuudelta ja antaa seitsemän jälkeen iltapalan ja laittaa nukkumaan. Mutta toi mun lenkille lähtö oli vissiin liikaa.
 
"vieraana"
Mäkin suositan, että jätät vaan :) Mä oon seurannut niin paljon näitä "korvaamattomia äitejä" ja kyllähän nuo miehet helposti menee siitä missä aita on matalin ja se tarkoittaa sitten sitä, että äidin oma aika on nollassa, kun "ei mies pärjää lasten kanssa". Mitä enemmän miehesi viettää lasten kanssa aikaa, sitä vahvemmaksi heidän suhteensa kehittyy. Kyllä aikuinen ihminen aina pari lasta hoitaa :)
 
No näin alkuun tekisin varmaan niin että lähtisi lenkille siinä lasten iltahommien aikaan, eli auttaisin alkuun iltahommat ja sitten häippäsisin. Ukolle ei jäisi niin kauan aikaa kiukutella lasten kanssa... =)
Itse teen juuri näin; iltapesun hoidan (suihkuttelut), sitten annan miehelle yöppärit käteen ja kipaisen lenkille. Kun tulen takaisin, lapset ovat iltapalan syöneenä ja sadun kuunnelleena unten mailla. Kaikki kolme. Mahtavaa olisi tietenkin jos itseänikin odottaisi iltapala, pitäisikö lisätä miehen to do-listaan..? :D
 
"vieras"
Mä en kyllä ymmärrä, miten avuttomia miehiä joillakin on. Ei mun ole tarvinnut miestä opastaa esim. suppojen annossa, kyllä hän on ihan itse lukenut ohjeet ja antanut lääkkeet jos on ollut tarvis. Eikä ole tarvinnut kertoa, mitä lapselle pitää syöttää tai milloin vaipat olisi syytä vaihtaa.

Parempi kun ei tee tarkoituksella itsestään korvaamatonta, ei kai se mies lasten kanssa mitään tee jos aina valitetaan, että on väärät vaatteet päällä tms. Vähemmästäkin menee kiinnostus.
 
Rollolainen
hööh, kyllä on tyhmää rutista kun joutuu olemaan lastnes kanssa.
meillä mies joutui pakosta olemaan KOLME VIIKKOA lastens kanssa yötä päivää ( mä olin oulussa asti sairalassa) ja hyvin pärjäs. ehkä hän ei tehnyt hommia niinkuin mä teen, mutta pääasia on että lapset ja koti on hoidettu.
 
"huh"
Miehen puolustukses pitää kuitenkin sanoa, että kun mulla on iltavuorot hän hakee lapset hoidosta illalla kuudelta ja antaa seitsemän jälkeen iltapalan ja laittaa nukkumaan. Mutta toi mun lenkille lähtö oli vissiin liikaa.
siis mikä päiväkoti noin pitkään auki? onko tää provo ? ja laitttaa äijänkakara lapset heti nukkumaan kotona? en katselisi kakaraa.
 
aloittaja
[QUOTE="huh";22413187]siis mikä päiväkoti noin pitkään auki? onko tää provo ? ja laitttaa äijänkakara lapset heti nukkumaan kotona? en katselisi kakaraa.[/QUOTE]

Vuoropäivähoito. Eli minä olen iltavuorossa, Miehellä ei säännöllinen työaika, pääsee millon pääsee. Meillä lapset käy nukkumaan 19.30-20.00 jokailta, heräävät aamulla 7-8 aikaan. Ja miten sä tästä provon väännät?
 
aloittaja
[QUOTE="vieras";22412944]Mä en kyllä ymmärrä, miten avuttomia miehiä joillakin on. Ei mun ole tarvinnut miestä opastaa esim. suppojen annossa, kyllä hän on ihan itse lukenut ohjeet ja antanut lääkkeet jos on ollut tarvis. Eikä ole tarvinnut kertoa, mitä lapselle pitää syöttää tai milloin vaipat olisi syytä vaihtaa.

Parempi kun ei tee tarkoituksella itsestään korvaamatonta, ei kai se mies lasten kanssa mitään tee jos aina valitetaan, että on väärät vaatteet päällä tms. Vähemmästäkin menee kiinnostus.[/QUOTE]

Osaa kyllä antaa supon, vaihtaa vaipat antaa ruokaa, laittaa ja valikoida vaatteet ja muutoinkin hoitaa, niistä en valita! Mutta kun ne ei usko mitään ja ne vaan vinkuu ja vikisee ja niille pitää huutaa ääni käheänä, sillä aikaa kun olen iltalenkillä. Joo mä tiedän, että niistä lähtee ääntä ja ei ne aina uskokaan mitä sanotaaan ja ne kiukuttelee.
 

Yhteistyössä