Suositelkaa laadukkaita ulkoiluvaatteita ja kokonaisuuksia lapsille sekä aikuisille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qdf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qdf

Vieras
Aateltiin tänä jouluna satsata ulkoilulahjoihin ja pistetään koko perheen ulkoiluvaatteet uusiksi. Ajattelimme ainakin ruskovillaa käyttää, siihen on jo valmiiksi lapsille ostetut kypärälakit. Mutta mitä suosittelette aikuisten ja lasten ulkoiluvaatteiksi?

reebookin neulottu pipo, yllättävän lämpöinen vaikka ei ole vuorta. suosittelen lämpimästi.

aikuisille kunnon nahkakinttaat ja sit sellanen nahan käsittelysuihke, ei mee pilalle lumesta.

aikuisille ja lapsille Shepherdin kengät, ainakin sisätossuja löytyy molemmille, kunnon villavuoret, mulla sellaset buutsit, tykkään! ruotsalaista tekoa.

Aikuisille kunnon goretex kuorivaatteet. Alle sitten villaa ja fleece kylmällä, plussakeleillä riittää fleece tai tavallinen välikerrasto. Mulla adidas kuoritakki ja rukka kuorihousut.

onko se muuten totta että ticketin välikausipuku plus joku paksu fleecehaalari riittää talven yli ettei tarvitse ollenkaan toppapukua. näin minulle selitettiin tänään.

"hei", siis kylmällä alle sekä villaa että fleeceä? Mitä sulla siis on kaikenkaikkiaan päällä ulkoillessa? Siis ihan aluks alusvaatteet...!? Ja mitä sitten?! Riisutteko sisällä pidettävät vaatteet pois ja pukeudutte ulkoiluun ihan alusvaatteista alkaen? Mitä laittaisitte normi sisävaatteiden päälle? Mulle nää kaikki on niin hepreaa.. :)

toppisten alle en kyllä jättäis farkkuja, mieluummin jotku colleget tai jotku puuvillaset. omistan sellaisen äidiltä perityn ohuehkon villapaidan, ja se on kyllä huippu. sit jotku pitkät villasukat sääriä lämmittämään jos laittaa pelkät tuulihousut.

aikuisethan voi kans käyttää kauluria. itse en käytä. ei niistä arvaa onko se vaan paita sielä alla..

Talvikuoria suosittelen, ei välikausikuoria. Monet välikausikuore eivät edes kestä yli 10 asteen pakkasia vaan hapertuvat, vaikka olisivat hyvääkin merkkiä. Meillä on viime vuosina suosittu Burtonia, sekä lapsilla että aikuisilla. Todella hyviä ja kestäviä vaatteita hyvillä vesi- ja tuulieristeillä, eivätkä ole kalliita. Muutenkin ollaan huomattu, että lapsillekin kannattaa ulkovaatteita etsiä urheilukaupoista, ei lastenvaateliikkeistä. Hanskat Hestraa ja kengät Salomonia.

"hei", siis kylmällä alle sekä villaa että fleeceä? Mitä sulla siis on kaikenkaikkiaan päällä ulkoillessa? Siis ihan aluks alusvaatteet...!? Ja mitä sitten?! Riisutteko sisällä pidettävät vaatteet pois ja pukeudutte ulkoiluun ihan alusvaatteista alkaen? Mitä laittaisitte normi sisävaatteiden päälle? Mulle nää kaikki on niin hepreaa.. :)

Villaa ihoa vasten (esim. merinovilla alusasu) ja sit päälle fleece ni pysyy todella lämpimänä. Plussakeleillä laitan yleensä fleecetakin ja kuoritakin ja tavalliset kotihousut. Ainiin, myös kenkien on hyvä olla goretexit, varsinkin loskasäällä.

Villa toimii parhaiten siis ihoa vasten, ja kannattaa ostaa laadukasta ettei kutita. Myös urheilutyyppiset alusasut käy (taitaa olla polyesteria ), mutta ei oo niin lämpimiä.

Yhteistyössä