sairas sairas maailma: meneekö joistakuista äidin vauvahaave oikeasti lapsen edun edelle...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin.. Että mitään sävyeroa ei ole siinä että mies ja nainen parina hankkivat lapsen jos toisenkin, joskus jopa uusien kumppanien kanssa, tai nainen fanaattisesti haluaa lapsen ja on valmis jättämään miehensä koska tämä ei hänelle toista lasta pysty siittämään ja mielummin hajottaa perheen ja lähtee kokeilemaan onneaan (miten?) jotta saisi toisen (isättömän?) lapsen. Nii, no mä näen tässä niitä kuuluisia harmaan sävyjä, sinä ilmeisesti vain mustaa ja valkoista.

Naisellehan ei ole ongelma se, että mies ei kykene siittämään lasta, vaan se, että mies ei suostu ainoaan keinoon, jolla HEIDÄN perheeseensä voitaisiin saada toinen lapsi, joka sosiaalisessa mielessä vastaisi täysin lapsen täyssisarta, vaikkei biologisesti täyssisar olisikaan.

Niin.. Että mitään sävyeroa ei ole siinä että mies ja nainen parina hankkivat lapsen jos toisenkin, joskus jopa uusien kumppanien kanssa, tai nainen fanaattisesti haluaa lapsen ja on valmis jättämään miehensä koska tämä ei hänelle toista lasta pysty siittämään ja mielummin hajottaa perheen ja lähtee kokeilemaan onneaan (miten?) jotta saisi toisen (isättömän?) lapsen. Nii, no mä näen tässä niitä kuuluisia harmaan sävyjä, sinä ilmeisesti vain mustaa ja valkoista.

Korjaus: näet harmaan sävyjä vain omaa kantaasi tukevassa vaihtoehdossa, tuossa jälkimmäisessä tilanteessa näet kyllä selkeästi tilanteen varsin musta-valkoisena.

[QUOTE="vieras";22410121]Naisellehan ei ole ongelma se, että mies ei kykene siittämään lasta, vaan se, että mies ei suostu ainoaan keinoon, jolla HEIDÄN perheeseensä voitaisiin saada toinen lapsi, joka sosiaalisessa mielessä vastaisi täysin lapsen täyssisarta, vaikkei biologisesti täyssisar olisikaan.[/QUOTE]

Jaa, mä kyllä ymmärrän ettei halua käyttää lahjasoluja, kun sitten ei tosiaan olis biologisesti sen miehen lapsi. Mutta muuten en ymmärrä ko. naista. Vaikka kuinka suututtais, niin aika huono peruste erolle. Eroiskohan siinäkin tapauksessa, jos mies joutuis pyörätuoliin yms?

Jaa, mä kyllä ymmärrän ettei halua käyttää lahjasoluja, kun sitten ei tosiaan olis biologisesti sen miehen lapsi. Mutta muuten en ymmärrä ko. naista. Vaikka kuinka suututtais, niin aika huono peruste erolle. Eroiskohan siinäkin tapauksessa, jos mies joutuis pyörätuoliin yms?

Mun mielestä tässä kaikki nyt unohtavat sen olennaisimman seikan. Eli sen, että pohjimmiltaan kyse on parisuhteesta, jossa molempien pitäisi saada toteuttaa itseään. Miehellä ei ilmeisesti ole sinänsä mitään lapsia vastaan, kun kerran heillä yksi on jo, eli omasta mielestäni hänellä ei ole mitään järkevää perustetta kieltää vaimoltaan tämän halujen kohdetta. Itse ainakin olisin valmis tekemään isojakin myönnytyksiä, jos ne olisivat edellytyksenä sille, että mieheni voisi elää onnellista elämää.

[QUOTE="vieras";22410121]Naisellehan ei ole ongelma se, että mies ei kykene siittämään lasta, vaan se, että mies ei suostu ainoaan keinoon, jolla HEIDÄN perheeseensä voitaisiin saada toinen lapsi, joka sosiaalisessa mielessä vastaisi täysin lapsen täyssisarta, vaikkei biologisesti täyssisar olisikaan.[/QUOTE]

Sä selkeästi olet hyvin liberaali ajatuksissasi lahjasolujen käytöstä, mutta kaikki eivät välttämättä ole, kuten tämä kyseinen mies. Ei ketään voi pakottaa isäksi, ei varsinkaan biologisesti toisen lapselle. Joillekin se vain on erittäin iso asia ja kynnyskysymys.

Korjaus: näet harmaan sävyjä vain omaa kantaasi tukevassa vaihtoehdossa, tuossa jälkimmäisessä tilanteessa näet kyllä selkeästi tilanteen varsin musta-valkoisena.

Mä en niputa niitä samaan kastiin, toisin kuin sinä teit; on yhdentekevää mistä on kyse, oli hintana mikä tahansa, saa itsekkäästi tavoitella sitä mitä itse haluaa. Mun mielestä se on aika mustavalkoista että kun lapsen hankkii, on velvoitettu tekemään parhaansa jotta sillä lapsella on hyvä olla. Sen asian näemme selkeästi hyvin erilailla miten tätä "lapsen parasta" tässä tapauksessa toteutettaisiin. Ei voi mitään, mielipiteet on.

[QUOTE="vieras";22410104]Lahjamunasolujen hankinta ja tunkeminen kohtuun on pikkaisen eriasteinen operaatio kuin vieraan sperman käyttäminen. Siinähän miehen ei tarvitse nähdä vaivaa edes sitä vähää, mitä normaalisti.[/QUOTE]

Jos kerran molemmat lapsen haluaa niin eihän sen pitäisi sen kummempaa olla laitetaanko sinne kohtuun omia vai lahjasoluja. Helpommallahan siinä pääsee kun ei tarvitse omia soluja kerätä.

Jos tässä tilanteessa joku on ollut itsekäs, niin se on tuo naisen mies. Miksi ihmeessä ei voi tehdä toista onnelliseksi, kun todennäköisesi toinen lapsi toisi paljon onnea omaankin elämään. Pitää vain jääräpäisesti pitää kiinni omista "periaatteistaan", ilman sen pätevämpää syytä.

No ei voi oikein sanoa, että tällaisissa tapauksissa ihan huvin vuoksi suhdetta hajotettaisi. Vai ovatko lapset sinulle niin yhdentekeviä, että on ihan sama onko niitä vai ei. Toisekseen, parisuhdetta ei voi parhaalla tahdollakaan nimittää toimivaksi, jos siinä ei osata tehdä kompromisseja.

Mulle lapset ovat sen verran tärkeitä että olemassa olevat tulee ensimmäisellä sijalla ja sen jälkeen ne muut jos niitä saadaan ilman niin järkyttävää itkua ja hampaidenkiristystä että pitää perhe hajottaa sen takia. Eikä parisuhteessa voi kompromissi olla se että kaikki kärsii yhden halujen takia.

Mun mielestä tässä kaikki nyt unohtavat sen olennaisimman seikan. Eli sen, että pohjimmiltaan kyse on parisuhteesta, jossa molempien pitäisi saada toteuttaa itseään. Miehellä ei ilmeisesti ole sinänsä mitään lapsia vastaan, kun kerran heillä yksi on jo, eli omasta mielestäni hänellä ei ole mitään järkevää perustetta kieltää vaimoltaan tämän halujen kohdetta. Itse ainakin olisin valmis tekemään isojakin myönnytyksiä, jos ne olisivat edellytyksenä sille, että mieheni voisi elää onnellista elämää.

Pakko vielä vastata tähän kun sulla on niin yks puolinen näkökanta tähän ja unohdat sen olennaisimman, nimittäin tasa-arvon.
Ei tässä voi väitellä, että kumpi on oikeassa, kumman mielipide on se "enemmän oikea". Samahan menee toisinpäin, miehellä on jo lapsi, niin miskei nainen voi tyytyä siihen mikä on ok miehelle. Miks just mies on se kenen pitäis joustaa kun ilmeisesti kaikki on hyvin niinkun nyt on?

Mä oon tehny miehelle alusta asti selväksi että haluan useamman lapsen ja jos mies yhtäkkiä sanoisi että yhtä enempää ei tule voisin kyllä harkita eroa... Mä haluaisin 4 lasta, mies 1-2 ja suostun kompomissiin eli 2 lapseen. Molempien pitäisi näissä asioissa pystyä joustamaan.

Minä en oikeasti pysty ymmärtämään että miten jotkut voivat ajatella että on ok jättää mies siksi että hän ei voi saada toista lasta. Ettekö te ihmiset ollenkaan ajattele mitä tämä merkitsee sen ensimmäisen lapsen kannalta? Vai onko lapsen etu ja elämä oikeasti joillekin niin toissijainen asia (hurjaa ajatellakin) että äidin vauvakuume oikeuttaa lapsen elämän pilaamiseen. Huhhuh sentään, ei pysty käsittämään. Olen järkyttynyt tällaisesta itsekkyydestä.

Pitikö oikein oma aloitus tehdä? Etkö saanut alkuperäiseen ketjuun tarpeeksi haukkua? Kristus mikä mulkku :O

Ja sitten muksut lykätään päiväkotiin hoitoon 1v että " äiti saa olla rauhassa " joko yksin tai uuden vauvan kanssa.
Tämä on tuleva ilmiö nyt ja tulevaisuudessa.

[QUOTE="Okei";22410299]Pakko vielä vastata tähän kun sulla on niin yks puolinen näkökanta tähän ja unohdat sen olennaisimman, nimittäin tasa-arvon.
Ei tässä voi väitellä, että kumpi on oikeassa, kumman mielipide on se "enemmän oikea". Samahan menee toisinpäin, miehellä on jo lapsi, niin miskei nainen voi tyytyä siihen mikä on ok miehelle. Miks just mies on se kenen pitäis joustaa kun ilmeisesti kaikki on hyvin niinkun nyt on?[/QUOTE]

Koska ilmeisesti kaikki ei ole nyt niin hyvin, jos kerran toinen kärsii niin paljon, että on valmis uhraamaan parisuhteen sen tähden.
Ja mitä tulee omaan mielipiteeseeni, niin mielestäni tässä miehen uhraus olisi pienempi kuin vaimon. Ja tasa-arvon periaatteisiin nojautuen, jos molemmat vaihtoehdot ovat huonoja, valitaan se vähemmän huonompi.

Yhteistyössä