Haluaisin koiran, mutta hoitopaikkaa loman ajaksi ei ole...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22394304]Miksi siskosi ei voi hoitaa koiraa? Jos syynä on esim. pieni asunto, niin voisihan hän asua teillä teidän loman ajan?[/QUOTE]

jos ei vaikka halua?

Olisiko naapurissa ketään luotettavaa teinityttöä? Itse hoidin naapurin koiraa teininä pari viikkoa. Asuin heillä, hoidin koiran, mutta oma koti ja vanhemmat olivat siinä vieressä.Toimi hyvin ja sain hiukan rahaa.
Tällä tavoin heillä oli aina sama hoitaja. (sekä talonvahti) Kaikki olivat tyytyväisiä.
Tällöin toki pitää ottaa huomioon se, että koira on rotunsa puolesta tämmöiseen ok, ja se mielellään totutetaan pienestä pitäen tähän hoitajaan.

En laskisi yhden ihmisen varaan vuosien hoitamisia. Ei tarvitse kuin hankkia allerginen poikakaveri niin hoidot on siinä. Tai muuttaa tai sairastua tai mitä vaan.

Sitten on hyvä huomioida sekin, että koirakin voi sairastella ja vanhenee pikkuhiljaa. Hoitoon vieminen ei olekaan ihan niin yksinkertaista aina. Meillä ei ole vanhan koiran kanssa voitu kuvitellakaan matkoja moneen vuoteen ilman että joku hoitaisi kotona.

Yhteenvetona koiraa ottaessa pätee ihan sama mkuin lastenkin kanssa. On varauduttava siihen, että kaikki suunnitelmat eivät onnistu, voi tulla matkojen perumisia ja on sidottu enemmän kotiin kuin ennen.

Mulla on tutut käyttänyt noita koirahoitoloita mut itse en noita sinne veisi. Kai se on niin koiran luonteesta kiinni. Ensinnäkään en suosittele hoitoon viemistä koiran ekana elinvuotena ja jos koira on sellainen luonteeltaan kun meillä niin ei se hoitoon sovi. Noi on tutuissakin kyläpaikoissa levottomia jos ovat pari yötä kotoa pois vaikka kylässä niissä tykkääkin käydä..

MUTTA koiran voi ottaa reissuun myös mukaan :) Se maksaa ylimääräistä mutta näin ollen ongela hoituu. Hankitte vaan passin koiralle ekalla eläinlääkärin rokotuskäynnillä niin saatte koiran matkaan. Pieni koira tulee halvemmaksi lennättää koska lentohinta menee koiran kilojen mukaan.

Itse en välttämättä koiria ehdoin tahdoin veisi maasta toiseen. Eri asia kilpailut ja näyttelyt, mutta niissäkin miettisin tarkoin. Koira voi myös stressaantua lentämisestä ja matkustamisesta + ulkomailla olisi aina totuttava uuteen paikkaan... lisäksi siihen ulkomaan mahdolliset taudit ja hygienia.. Eli miettisin tätäkin melko tarkasti. Tosin jos ap:lla mielessä aina tietty sama maa ja siellä saisi koiran tuoda sukulaisille... Riippuu niin monesta asiasta.

[QUOTE="vieras";22394560]En laskisi yhden ihmisen varaan vuosien hoitamisia. Ei tarvitse kuin hankkia allerginen poikakaveri niin hoidot on siinä. Tai muuttaa tai sairastua tai mitä vaan.

Sitten on hyvä huomioida sekin, että koirakin voi sairastella ja vanhenee pikkuhiljaa. Hoitoon vieminen ei olekaan ihan niin yksinkertaista aina. Meillä ei ole vanhan koiran kanssa voitu kuvitellakaan matkoja moneen vuoteen ilman että joku hoitaisi kotona.

Yhteenvetona koiraa ottaessa pätee ihan sama mkuin lastenkin kanssa. On varauduttava siihen, että kaikki suunnitelmat eivät onnistu, voi tulla matkojen perumisia ja on sidottu enemmän kotiin kuin ennen.[/QUOTE]

Toki se teinityttö kotoaan joskus muuttaa, mutta jos alussa olisi tiedossa yksi hoitaja, helpottaisi se varmasti liikkumista. Ajan kanssa löytyy varmasti muita halukkaita. Työkavereista esim. Ja lapsiesi kavereista... Itse en pitäisi tuota matkustusjuttua vaikeimpana asiana. Ja kuten joku sanoi, koiraihmisistä saa uusia kavereita todella nopeasti, jos osallistuu vaikka tokoon.

Mulla on tutut käyttänyt noita koirahoitoloita mut itse en noita sinne veisi. Kai se on niin koiran luonteesta kiinni. Ensinnäkään en suosittele hoitoon viemistä koiran ekana elinvuotena ja jos koira on sellainen luonteeltaan kun meillä niin ei se hoitoon sovi. Noi on tutuissakin kyläpaikoissa levottomia jos ovat pari yötä kotoa pois vaikka kylässä niissä tykkääkin käydä..

MUTTA koiran voi ottaa reissuun myös mukaan :) Se maksaa ylimääräistä mutta näin ollen ongela hoituu. Hankitte vaan passin koiralle ekalla eläinlääkärin rokotuskäynnillä niin saatte koiran matkaan. Pieni koira tulee halvemmaksi lennättää koska lentohinta menee koiran kilojen mukaan.

En ikimaailmassa laittaisi koiraa lentokoneeseen :(

Ei se hoitola nyt silti mikään vankila ole....

Kannattaa käydä tutustumassa ja kyselemässä.
Ainakin täällä hoitolassa koiria hoidetaan erinomaisen hyvin, niillä on omia tavaroita ja ruokaa mukana, niitä rapsutellaan, lenkitetään ja leperrellään.
Ne koirat jotka tulee toisten kanssa toimeen saavat ulkoilla yhdessä jne.

Parempi se 3 viikkoa hoitolassa kuin reissata koneella ees taas, mun mielestäni.

tännehän on tullut paljon vastauksia :)
mietin kaikkia asioita etukäteen mahdollisimman pitkälle, jotta välttyisin ikäviltä yllätyksiltä. koira on ollut haaveissa monta vuotta, ja koirista olen pitänyt lapsesta saakka. voisinhan omalta osalta supistaa lomamatkaa 1-2 vikkoon, mies menisi lapsen kanssa etukäteen ja minä kävisin sukuloimassa lyhyemmän ajan. lennettäisiin sitten kaikki yhtäaikaa kotiin. sisko (17v) asuu vielä kotona, ja vanhempani eivät halua koiria taloonsa. hamsteri häkissään menee. tietenkin kun sisko aikanaan muuttaa omaan asuntoon, hän voisi ottaa koiran hoitoon. luultavasti itsekin joskus koiran ostaa :)
mutta mahdollisia hoitajia haluaisin useampia, että yhden peruuntuessa joku voisi hoitaa edes sen viikon. niin kauan kun luotettavaa hoijajaa/hoitajia ei ole, en koiraa hanki. rahaa on ruokaan ja eläinlääkärikuluihin, (säästötilillä muutama kymmenen tuhatta) mutta mietin aina mikä on rahan käytössä järkevää ja mikä ei.
tietenkin sisko voisi meille tulla hoitamaan koiraa, mutta matka osuu aina kesäloma-aikaan ja hänelläkin usein lomasuunnitelmia kavereiden kanssa.

Yhteistyössä