Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392261]Vollotan sitä, että kristyt saavat mielestään tehdä toisella tavalla. Mutta jos kyse on muslimeista tulee heitä käsitellä eri tavalla. Teistä koraani täytyy ottaa kirjaimellisesti, mutta raamattua pitää tulkita. Minusta molemmat ovat tulkinnallisia, molemmat ovat vertauskuvallisia ja molemmat ovat muuttuneet yhteiskunnan mukana.[/QUOTE]

Näyttääkö sinusta, että maailman muslimit ottavat nämä tappokäskyt "vertauskuvallisesti"?

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392266]Niinpä. Miksi sitten ei voisi käyttää elämässään kahta peruskäsitettä, lähimmäisenrakkaus ja armo. Nehän ovat kaiken uskonnollisen kirjallisuuden perusta, miksei myös vapaa-ajattelijoiden ja ateistien aatteita. Pyrkimys ymmärtää ja rakastaa erilaista.[/QUOTE]

...NEW AGE-oppia mitä nyt siinä soperrat. Otetaan vähän sieltä täältä.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392272]No, sinä olet varmaan sitten itse taivaan hyvä enkeli?

Ainakin luulet itsestäsi tosi paljon suhteessa meihin muihin joissa epäilet itse perkeleen pesivän :D

ja kaikki tämä vain koska sä et tykkää koraanin tekstistä.[/QUOTE]

Mä en koe olevani, enkeli, pyhimys kuin pirukaan. Koen olevani tiedonhaluinen ihminen. Minusta muslimien tuomitseminen on saatanasta, sillä paha on saatanasta. Vai sanoisiko Jumalan armon ja rakkauden täyttämä ihminen toisesta sellaisia sanoja joiden on tarkoitus loukata, alistaa ja tuomita?

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392275]...NEW AGE-oppia mitä nyt siinä soperrat. Otetaan vähän sieltä täältä.[/QUOTE]

Itse koen sen silkaksi lähimmäisenrakkaudeksi. Pyrkimys rakastaa toista ihmistä vaikka tämä edustaisi itselle jotain vierasta.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392274]Näyttääkö sinusta, että maailman muslimit ottavat nämä tappokäskyt "vertauskuvallisesti"?[/QUOTE]

Ei. Koska ymmärrän, että on täysin eri asia olla jäsen terroristi järjestössä kuin olla uskossa oleva muslimi.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392276]Mä en koe olevani, enkeli, pyhimys kuin pirukaan. Koen olevani tiedonhaluinen ihminen. Minusta muslimien tuomitseminen on saatanasta, sillä paha on saatanasta. Vai sanoisiko Jumalan armon ja rakkauden täyttämä ihminen toisesta sellaisia sanoja joiden on tarkoitus loukata, alistaa ja tuomita?[/QUOTE]

Olet selvästi mennyt siihen nykyaikaiseen muodikkaaseen halpaan että Jumala ei tuomitsisi synti ja syntistä ihmistä. Kyllä tuomitsee. Ihminen ei tuomitse, hän voi kyllä sanoa että joku asia on Raamatun mukaan syntiä ja että joku ihminen tekee syntiä. Silti vain Jumala lopulta tuomitsee. Jumala ei ole Raamatun mukaan pelkästään RAKKAUS.

Ja nyt menen minäkin punkkaan, kaikki oikeat kunnon kristitytkin jo luovuttivat. Mutta sinä olet valitettavasti hyvin, hyvin kaukana kristinuskosta. Kristitty sinä et ole. New Age hörhö olet. Ota se tuomiona tai minä tahansa saatanallisena puheena, fakta se kuitenkin on.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392280]Olet selvästi mennyt siihen nykyaikaiseen muodikkaaseen halpaan että Jumala ei tuomitsisi synti ja syntistä ihmistä. Kyllä tuomitsee. Ihminen ei tuomitse, hän voi kyllä sanoa että joku asia on Raamatun mukaan syntiä ja että joku ihminen tekee syntiä. Silti vain Jumala lopulta tuomitsee. Jumala ei ole Raamatun mukaan pelkästään RAKKAUS.

Ja nyt menen minäkin punkkaan, kaikki oikeat kunnon kristitytkin jo luovuttivat. Mutta sinä olet valitettavasti hyvin, hyvin kaukana kristinuskosta. Kristitty sinä et ole. New Age hörhö olet. Ota se tuomiona tai minä tahansa saatanallisena puheena, fakta se kuitenkin on.[/QUOTE]

Vaikka olet minulle ilkeä ja toimit elämäni tuomarina, aion rakastaa sinua kuten rakastaisin minulle tärkeitä läheisiä. Koen saaneeni osakseni jo suuren armon sillä, haluan ymmärtää ja hyväksyä erilaiset ihmiset. Jos en saa armoa sinun jumalasi edessä ja joudun ikuiseen kadotukseen, teen sen hyvillä mielin sillä elämäni tarkoitus on toteuttaa lähimmäisenrakkautta. Tehtäväni maanpäällä on tutkia sisintä ja pyrkimys ymmärtää vaikeitakin asioita. En halua olla kenenkään tuomari, en myöskään usko etteikö syntinen voisi saada syntinsä anteeksi vaikka siellä taivaan portilla. En ole oikea kristty, mutta olen oikea ihminen. Ihminen jonka sydän on täynnä optimismia ja rakkautta, toivottavasti se ei koskaan muutu vihaksi ja katkeruudeksi. Eksistententiaalista armoa toivon osaksesi!

[QUOTE="äiti 44v";22392267]Orjuus EI OLLUT koskaan mikään VT:n LAKI tai SÄÄNTÖ!

Etkö sä kuspää älyä kun sanotaan että se oli silloin MAALLINEN LAKI ja sääntö?

Ja kristityt olivat lainkuuliaisia. Jeesus vain käski isäntien kohdella orjia HYVIN. Käsitätkö sä mitä on hyvä kohtelu? Se jos orjia EI kohdeltu hyvin, se on noiden isäntien synti, mutta KÄSKY oli kohdella hyvin![/QUOTE]
Sen sijaan että jeesus olisi käskenyt lopettaa orjuuden, se siis käski kohdella orjia hyvin. Eli antoi toisin sanoen hyväksyntänsä koko touhulle. Hieno mies.

uskis
Sen sijaan että jeesus olisi käskenyt lopettaa orjuuden, se siis käski kohdella orjia hyvin. Eli antoi toisin sanoen hyväksyntänsä koko touhulle. Hieno mies.
Huomenta sullekin :heart:. Hauska huomata, ettei ketjua vielä ainakaan, poistettukaan :D. Jeesus? Ei Jeesus kyllä puhu orjuudesta mitään tai orjien kohtelusta. Vai voitko osoittaa mulle tällaisen paikan?

Huomenta sullekin :heart:. Hauska huomata, ettei ketjua vielä ainakaan, poistettukaan :D. Jeesus? Ei Jeesus kyllä puhu orjuudesta mitään tai orjien kohtelusta. Vai voitko osoittaa mulle tällaisen paikan?
1.Tim.6:1-2, Ef 6:5-8

Tosin Paavali taisi kyllä keksiä nuo jutut päästään eikä jeesus tällä kertaa. En sitten tiedä mihin tuo äiti 44v viittasi, ehkä hän tietäisi paremmin.

"äiti 44v"
Ja anteeksi kun eilen vähän kiihdyin nimittelemään sinua, senkin ruttunaama, tosi rumilla nimityksillä! Pikkuisen on kaduttanut... nimittelen varmaan taas joskus mutta yritän nyt tässä pyydellä anteeksi näitä eilisiä :)

Mutta asiaan, orjuuslaki oli siis maallinen laki EIKÄ uskonnollinen laki.

Ja Jeesus ei ole mikään vallankumoustaistelija joka olisi puukko kädessä lähtenyt purkamaan yhteiskunnallisia lakeja. Käski vain isäntien rakastaa orjia ja palvelijoitaan, kuten rakastavat itseään.

Oli se Gandhikin outo hiippari, istui vaan teräskuppi kädessä lakanaan verhottuna ja hyväksyi KAIKEN. Kastilaitoksen, leskien polttamisen roviolla... Ja tuota väkivallanhyväksyjää vielä monet Länsimaissakin ihailee muka jonain rauhan miehenä :D :D :D

[QUOTE="äiti 44v";22393910]Ja anteeksi kun eilen vähän kiihdyin nimittelemään sinua, senkin ruttunaama, tosi rumilla nimityksillä! Pikkuisen on kaduttanut... nimittelen varmaan taas joskus mutta yritän nyt tässä pyydellä anteeksi näitä eilisiä :)

Mutta asiaan, orjuuslaki oli siis maallinen laki EIKÄ uskonnollinen laki.

Ja Jeesus ei ole mikään vallankumoustaistelija joka olisi puukko kädessä lähtenyt purkamaan yhteiskunnallisia lakeja. Käski vain isäntien rakastaa orjia ja palvelijoitaan, kuten rakastavat itseään.

Oli se Gandhikin outo hiippari, istui vaan teräskuppi kädessä lakanaan verhottuna ja hyväksyi KAIKEN. Kastilaitoksen, leskien polttamisen roviolla... Ja tuota väkivallanhyväksyjää vielä monet Länsimaissakin ihailee muka jonain rauhan miehenä :D :D :D[/QUOTE]
Gandhihan oli aika mulkku jätkä muutenkin. Mm. hirveä rasisti, suuttui joskus siitä että hänen maanmiehiään kohdeltiin niin kuin ne olisi mustaihoisia :rolleyes:

Hieno ajatus kyllä tuo että ei halunnut puuttua yhteiskunnallisiin epäkohtiin, saarnasi vain rakkautta sortajien ja sorrettujen arkeen. Mitenhän tuo toimii.. "Hei te juutalaiset, rakastakaa niitä keskitysleirivartijoita! Ja sama toisin päin! By the way, haluaako joku leipää ja kalaa ennen uuniin menoa?"

Jeesus kuulostaa enemmän ja enemmän sosiopaatilta.

"äiti 44v"
Katsoin Raamatusta takaa "orja" ja siellä lukee että Paavali opettaa, Että seurakunnan jäseninä,Kristuksessa, vapaat ja orjat ovat samanarvoisia, 1 Kor. 12:13, Gal. 3:28.

Sanomattakin on kuitenkin selvä että jos orjat ja vapaat ovat seurakunnan jäseninä saman arvoiset, niin ei silloin minkäänsortin huono kohtelu ole sallittua koskaan vaan orjia tulee AINA kohdella kuin ketä tahansa toistakin lähimmäistä Jeesuksen opetusten mukaisesti.

Se, etteivät he olleet vapaita lähtemään pois orjan asemasta, oli sen ajan maallinen laki.

Ja kristinuskohan on korostanut lainkuuliaisuutta melko pitkälle. Ainoastaan alkukristityt eivät suostuneet tunnustamaan Rooman keisaria jumalaksi, kuten tuolloin myös pakko oli tehdä. Ja siksipä kristittyjä alettiin vainota.

lue koko kohta
Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat.

Siis jos tuon parituhatta vuotta vanhan hömppäkirjan pohjalta haluaa elämänsä suunnitella, niin siellä kyllä lukee selvin sanoin että tämä väitetty jumala on kostonhimoinen ja julma. Kostaa jopa lapsille vanhempien tekoja.

Ja ei, vanha testamentti ei poistunut käytöstä uuden testamentin tulon myötä, mitä yleensä käytetään tekosyynä sille että jumala esiintyy raamatussa täytenä persereikänä. Buuhuu.

Käyttäkää ihmiset järkeänne älkääkä pitkin ja poikin leikeltyä satukirjaa.
lue toi raamatun paikka loppuun asti. ei saa irrottaa asioita asiayhteydestä ja valikoiden.

"äiti 44v"
Gandhihan oli aika mulkku jätkä muutenkin. Mm. hirveä rasisti, suuttui joskus siitä että hänen maanmiehiään kohdeltiin niin kuin ne olisi mustaihoisia :rolleyes:

Hieno ajatus kyllä tuo että ei halunnut puuttua yhteiskunnallisiin epäkohtiin, saarnasi vain rakkautta sortajien ja sorrettujen arkeen. Mitenhän tuo toimii.. "Hei te juutalaiset, rakastakaa niitä keskitysleirivartijoita! Ja sama toisin päin! By the way, haluaako joku leipää ja kalaa ennen uuniin menoa?"

Jeesus kuulostaa enemmän ja enemmän sosiopaatilta.
Pieni sivuseikka että juutalaiset EIVÄT ole kristittyjä.

Mutta tuoltahan se näyttää jos ei saa muuta kuin rakastaa, sitähän nykyihminen Jumalalta haluaa. PELKKÄÄ RAKKAUTTA! Ei kostoa! Ja nyt ei sitten pelkkä väkivallaton rakkauskaan kuitenkaan kelpaa? Kuullostaa vähän skitsofreeniselta.

Mutta ei hätää. David Pawson kertoi että Ilmestyskirjan mukaan Jeesus toisen kerran tänne tullessaan ei enää ratsastakaan aasille vaan ratsulla. Eikä hän enää tule kääntämään toistakin poskea vaan hän tulee sotimaan. Joten vielä me kaikki nähdään toisenlainenkin Jeesus joka antaa "oikein kunnolla turpiin" niille joita olis pitänyt turpiin vetää jo aikoja sitten. Vai oletitko sinä että Ilmestyskirjan lopun ajan tapahtumat ovat hyvin rauhallisia?

5moos5:9-10
Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

Mä oon sitä mieltä et Jeesus oli tosi pahasti mielenvikainen ja sit pari outoo tyyppiä kirjotti siitä kirjan ja nyt me nauretaan kuinka joku on ottanut tosissaan sen äijän puheet ja käskyt. Ja tollasia Jeesus-outoja ihmisiä löytyy nykyäänkin mut kukaan ei kirjota niistä uutta raamattua :whistle:

No joo kuulun kirkkoon ja siellä on paljon hyviä juttuja et sen puolesta noi kirjotukset on ok ja onhan raamattu ihan hyvää viihdelukemista.

"äiti 44v"
lue toi raamatun paikka loppuun asti. ei saa irrottaa asioita asiayhteydestä ja valikoiden.
Ja tuo "Jumala kostaa isien pahat teo lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka häntä (Jumalaa) vihaavat" (mun omin sanoin), niin olen ajatellut että tuo sopii kuin nenä päähän mm. perheväkivaltatapauksiin ja myös kun vanhempi on alkoholisti.

Otetaan nyt vaikka perheväkivalta. Jos lasta lyö, hän lyö sitten omia lapsiaan, jotka lyövät omia lapsiaan jne. Hyvinkin kaikki väkivaltaan liittyvät mielenterveys- ym. ongelmat "kostautuvat" kolmanteen ja neljänteen polveen, kunnes joku sitten uskoon tultuaan, tai muuten, saa väkivallan ketjun katkeamaan omalta kohdaltaan eikä se enää jatku eteenpäin.

Ei tarvitse kuin omaa sukuaan katsoa niin tuon näkee. Minun lapsuuskotini ei TODELLAKAAN ollut uskovainen, pikemminkin okkultismiin kallellaan oli isäni ja isänpuolen suku. Teosofeja, TM-mietiskelyä, spiritismiä etc... eli melkoista saatanallista paskaa siis. Ja väkivaltaa on myös ollut riittämiin sukupolvesta toiseen. Vasta oma sukupolveni on katkaissut ketjun väkivallan osalta. Lapsuuteni ei ollut kovin onnellinen, sen tunnustan.

Että kyllä kosto tai rangaistus tai mitä sanaa nyt käytetään, niin kyllä se ulottuu yli sukupolvien ellei Raamatun Jumalan käskyä lähimmäisen rakastamisesta ja muitakin käskyjä pidetä perheessä missään arvossa. Ei tämä ihmisten "humaani tasa-arvoisuus" ynnä muut kliseet, ei näillä OIKEASTI ole mitään merkitystä. Ei tarvitse kuin katsoa tätä nykysuvaitsevistoa, ne lyö turpaan jokaista joka ei ajattele yhtä "rakkaudellisesti" ihmisistä kuin mitä he itse ajattelevat :D :D

"äiti 44v"
Mä oon sitä mieltä et Jeesus oli tosi pahasti mielenvikainen ja sit pari outoo tyyppiä kirjotti siitä kirjan ja nyt me nauretaan kuinka joku on ottanut tosissaan sen äijän puheet ja käskyt. Ja tollasia Jeesus-outoja ihmisiä löytyy nykyäänkin mut kukaan ei kirjota niistä uutta raamattua :whistle:

No joo kuulun kirkkoon ja siellä on paljon hyviä juttuja et sen puolesta noi kirjotukset on ok ja onhan raamattu ihan hyvää viihdelukemista.
...tuo sinun kommenttisi

Mutta kuvaa kyllä oikein hyvin kirkon tämän hetken alennustilaa ja selittää syitä sille, miksi kirkolla menee päin helvettiä at the moment.

Vai olisitko sä ite ihan innoissas jos sulla olis joku kirkon tyyppinen lafka ja sitten siinä olis jäsenenä itsesi kaltaisia hengellisiä lapamatoja? Joo, en uskonutkaan että tykkäisit.

Yhteistyössä