Tämä tulee mun muksuille uuden vuoden lahjaksi:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Sandra";22363502]Miksi et kirjoita lapsistasi, vaan aina teet näitä aloituksia siitä, mitä milloinkin olet ostanut? Aika selkeästi tulee sellainen kuva, etteivät nämä lapset loppujenlopuksi merkitse sulle juuri mitään kaiken tavaran rinnalla. Ihan niinkuin olisit tehnyt lapset sitä varten, että voisit ostella heille tavaraa.[/QUOTE]

Miksi ap:n pitäisi kirjoitella lapsistaan? Mielestäni on vain hyvä, ettei ihan kaikkea täällä elämästään kerro. Ja todella paljon on asioita, mitä ap ei meille kerro vaan keskittyy kirjoittamisessaan kapealle alalle eli ostoksiinsa.

Itsekin jos elämästäni täällä kerron niin ne keskittyy pitkälle vain pariin asiaan, ei koko elämääni eikä varsinkaan lapsiini.

Mitä olet ajatellut antaa, kun lapsesi ovat vähän vanhempia? Helikopterin vai lentokoneen? Ja rikas et ole, koska nimeäsi ei ole niillä listoila!
Mutta ihmettelen, miksi lapsille pitää ostaa, ostaa, ostaa... ja sitten ihmetellä miksi he eivät osaa keskittyä mihinkään!

ihana :D voisin ittelleni ottaa tommosen kun on niin söpö :D
lapsille en kyllä vielä ostas, mun mielestä tuo 6vkin on liian pieni tuommoseen. mutta luulen et naapurin tytöllä on just tommonen...
saanko mä kysyä vähän ehkä epäsovinnaisen kysymyksen? mä en ole mitenkään rasistinen tai mitään mutta oon pistäny huomioon että esim meillä käyvällä venäläisellä lapsella on aina kaikkea hienoa, hienoja vaatteita joka lähtöön,leluja yms kaikkea. karkkia niin paljon aina kokoaika että hyvä et sillä lapsella on hampaat suussa. se tyttö siis täyttää 7v.
onko tää venäläinen tapa et lapselle ostetaan kaikkea ja syötetään karkkia niin paljon et hampaat tippuu jo ennenkun ne etes ilmestyy? =)

se karkkien syönti on kyllä suomalainen tapa,kun kaikilla pitää olla vielä oma pussi joka päivä,kysy hammaslääkäriltä! kun 2v tytöllä on hampaat ihan sökönä ja 5v vedetään maitohampaita pois nukutuksessa koska on ihan rikki ne hampaat...

se mitä mä itse tiedän venäläisiä ja suomalaisia niin voin sanoa että en tiedä enkä ole nähnyt yhtäkään venäläistä hyvillä hampailla. jotenkin se et naapurin venäläiset kantaa mun lapsille myös karkkia kokoaika ja aina kun näen sen tytön se syö jotain hyvää kertoo mulle jotain kulttuuri eroista.samoin siis on et aina venäläisten luona näen herkkuja...
oon aina miettiny tätä et syökö ne kaikki herkkuja ja on hoitamatta hampaitaan vai onko mulle vaan sattunu eteen just ne tyypit :D

Olen myös taustalta seurannut näitä juttuja.

Mielestäni ap "saa" ostaa lapsilleen mitä haluaa. Ja varmasti tekee sen hyvällä ajatuksella. Uskon, että lapset ovat hänelle hyvin rakkaita ja hän tekee kaikkensa lastensa eteen.

Se vaan voi olla karhunpalvelus lapsille, että jo hyvin pienenä saa niin paljon. Isompana voi tulla se "mikään ei tunnu miltään" ilmiö. Jolloin sitä mielihyvää haetaan päihteistä yms. Toivottavasti Savannan lapsille ei näin käy. Itse olen seurannut vierestä aika samanlaista elämää. Siinä tapauksessa ei hyvin käynyt. Eihän toki sovi yleistää. Savanna tytöt voivat silti osata nauttia arjesta, arvostaa niitä pieniäkin lahjoja, saada mielihyvää myös vähän "tavallisemmista" elämyksistä. Toivottavasti.

Mä olen muutamaan kertaan miettinyt että onko tää ihminen ihan oikeesti olemassa.... Vai vedättääkö joku meitä täällä oikein olan takaa? Mut kai tälläisiäkin ihmisiä sit voi oikeesti olla olemassa. Mitähän ne lapset muutaman vuoden päästä vaatii? Kun nyt jo kaiken saavat ja vielä pyytämättä? Jos rahavirta jossain vaiheessa loppuukin, niin mitenkäs selität lapsille että nyt ei ole rahaa. Tai sit ollaan sellaisessa velkakierteessä ettei... Mutta mitäpä tää mulle kuuluu.

Meillä on lapsilla, 3 kpl, yksi yhteinen muumi tietokone. Eipä ole edes käynyt mielessä että jokainen tarvis oman. Kyllähän siitä välillä riitaa tulee, mutta voi... se on elämää.

Meidän 5-vuotiaalla on tuo,ja vielä ainakin jäänyt ihan yhtä käyttämättömäksi kuin muumi ym halvemmat systeemit.Mutta ehkä vanhempana sitten innostuu,ja on varmaan lapsesta kiinni mikä kiinnostaa.

[QUOTE="vieras";22363917]Meidän 5-vuotiaalla on tuo,ja vielä ainakin jäänyt ihan yhtä käyttämättömäksi kuin muumi ym halvemmat systeemit.Mutta ehkä vanhempana sitten innostuu,ja on varmaan lapsesta kiinni mikä kiinnostaa.[/QUOTE]

Ja lisään vielä että aivan turha tän ikäselle vielä mutta en tiedä kuin saisin nuo isovanhemmat kuriin.

Milanna ootko ajatellut koskaan säästää vai säästätkö jo lapsille pesämunaa tulevaisuutta ajatellen.
Kun itse olen sitä mieltä että meidän 6v toistaseksi pärjää vähemmälläkin,vaikka varmasti saa kyllä keskivertoa enemmän jo nyt.Me vanhemmat ja isovanhemmat säästetään lapselle ja osa sijoitettunakin jo.Kasassa nyt jo tosi hyvä summa ja varmasti on mielissään kun kotoaan muuttaa pois että saa esim käsirahan maksettua ensi asuntoon/ostettua auton tai mihin nyt sitten päättää rahansa laittaa.Meillä myös vakuutussäästämistä ja henkivakuutukset sen varalle että kupsahdetaan,näin koen että lapsellani on taloudellista tukea jos mahdollisesti kävis tosi huonosti.

Ei 3-v tee mitään tollasella. Tää menee samaan sarjaan,kun kaverini osti 3-v lapselleen nintendo wiin, jolla se ei tehny yhtään mitään. Me keskitytään säästämään lapselle tulevaisuutta varten, on mielestäni fiksumpaa, kun ostaa kaikkea turhaa krääsää.

Uudenvuodenlahja :D heh!

Jää meidän uudenvuodenlahjat kauppaan... Nyt jo hermostuttaa mihin saan mahtumaan jouluna kertyvät leluröykkiöt.

Ei ole multa pois vaikka joku lahjoo lapsensa vaikka joka pyhäpäivä. Go for it Milanna! :wave: ;)

Että joku viitsiikin arvotella toisen äitiyttä sen perusteella mitä hän ostaa lapsilleen.Saahan sitä ostaa vaikka huoneen täyteen tietokoneita.Ei se sitä tarkoita, että lasta ei ole rakastettu eikä lapselle ole mitään kotona opetettu,että lapsi istuu tietokoneen ääressä koko loppu elämänsä...
Mä olen isältäni saanut lähes kaiken haluamani.Olen todellakin ollut rakastettu lapsi ja olen sen kokenut vielä tässäkin iässä monta kertaa.Elämä opettaa.Jos on vähänkään omia aivoja mitä käyttää niin kyllä siinä vaiheessa lähtee työtä tekemään kun pitää saada itse eväs pöytään.En epäile lainkaan etteiko ap:n tyttäristä tule yhtä kelpo kansalaisia kuin vähemmän tavaraa saaneista.Ei siitä tavarasta rakenneta ihmisen perusluonnetta...

Tuon ikäiset eivät tarvi tietokoneita tai muitakaan pelikoneita. Tuon ikäisille riittää hyvin vaikka kynä ja paperia, risut ja kävyt ja mielikuvitus.

Tuo sinun materialismi on hirveen sairasta. Etkö sinä yhtään ajattele millaiseen jamaan lapsiasi ajat? Tuleeko heistä ollenkaan yhteiskuntakelpoisia? Tämä on niin kuvottavaa, että lapsien rakkautta ostetaan materialismilla eikä anneta lapsien olla lapsia.

On meilläkin pelit ja vehkeet, mutta kouluikäiset eivät pelaa kuin kerran, pari kuussa. Ja tietyn aikaa. Niiden eteen tehdään myös kotitöitä. Ja kotitöillä ansaitaan myös rahaa. Rahan arvo opetetaan pienestä pitäen.

Jotenkin tuli mieleen ettet ole lapsena saanut tarpeeksi huomiota ja rakkautta vanhemmiltasi :(

Peesaan tätä sanasta sanaaan. Mun poika on varmaan Venakko Milannan mielestä ihan heitteillä, kun sen lempilelut on tällä hetkellä talouspaperirullien hylsyt :laugh: En olisi muuten _ikinä_ voinut itse keksiä niille niin montaa erilaista käyttötarkoitusta kuin herra 4,5 v. on keksinyt.

Yhteistyössä