Eihän se ole mikään ihmisoikeus-asia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eitteli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eitteli

Vieras
että samaa sukupuolta olevat eivät voi mennä avioliittoon kirkossa.
kirkossa on naisen ja miehen välinen avioliitto niinkuin on tarkoitettu niin miksi homot pitäisi vihkiä kirkolliseen avioliittoon, heillehän on olemassa parisuhdelaki jolla voivat rekeisteröidä liittonsa.
vetoavat ihmisoikeus-asiaan mutta eihän tuo ole sellainen, eihän avioliitto ole ihmisoikeus asia.

Ai miten niin ei ole ihmisoikeusasia? Jos sulla on oikeus mennä naimisiin, mutta heillä ei, niin eiköhän silloin ole ihmisoikeuksista kyse? Joo, mulle on ihan sama voiko homoseksuaalit mennä kirkossa naimisiin, mutta aika kohtuutonta, että vuonna 2010 heillä ei ole samat oikeudet kuin kaikilla muilla ihmisillä, kun kerran ovan ihan tavallisia ihmisiä.

että samaa sukupuolta olevat eivät voi mennä avioliittoon kirkossa.
kirkossa on naisen ja miehen välinen avioliitto niinkuin on tarkoitettu niin miksi homot pitäisi vihkiä kirkolliseen avioliittoon, heillehän on olemassa parisuhdelaki jolla voivat rekeisteröidä liittonsa.
vetoavat ihmisoikeus-asiaan mutta eihän tuo ole sellainen, eihän avioliitto ole ihmisoikeus asia.

Se on vaan niin että kaikessa ei voida olla ns. tasa-arvoisia, joten en tosiaankaan ymmärrä tätä koko kohua asiasta. Sitäpaitsi en minkään joka olen avioliitossa vaadi saada rekisteröityä samaa sukupuolta olevan kanssa..niin miksi homojen ym. pitäis saada vaatia vihkimistä?! Peesaan toaiaankin tätä. Kyllähän homot pystyvät tuomaan julki suhteensa ja liittonsa..Mitä he siihen vielä kirkkoa tarvitsevat? Eihän homous olw kuitenkaan este kirkkoon liittymiselle ja sieltä heidät voidaan myös jo siunata...

Se on vaan niin että kaikessa ei voida olla ns. tasa-arvoisia, joten en tosiaankaan ymmärrä tätä koko kohua asiasta. Sitäpaitsi en minkään joka olen avioliitossa vaadi saada rekisteröityä samaa sukupuolta olevan kanssa..niin miksi homojen ym. pitäis saada vaatia vihkimistä?! Peesaan toaiaankin tätä. Kyllähän homot pystyvät tuomaan julki suhteensa ja liittonsa..Mitä he siihen vielä kirkkoa tarvitsevat? Eihän homous olw kuitenkaan este kirkkoon liittymiselle ja sieltä heidät voidaan myös jo siunata...

Entäpä jos sulla ei olisikaan oikeutta mennä naimisiin eri sukupuolta olevan kanssa? Tyytyisitkö kohtaloos vai vaatisitko itsellesi oikeutta mennä naimisiin?

Voi pyhä sylvi :headwall: Joo sä et vaadi rekisteröitymistä samaa sukupuolta olevan kanssa, mutta VOISIT halutessasi kyllä rekisteröityä. Homo ei taas voi mennä naimisiin, vaikka haluaisi. Onko nallekarkit nyt ihan tasan?

Ei se kyllä enää ihmisoikeus ole että kirkossa pitäisi päästä naimisiin. Sittenhän tämän pitäisi koskea kaikkia kirkkoja ympäri maailman. Voisi mennä aika hankalaksi.

Ei se kyllä enää ihmisoikeus ole että kirkossa pitäisi päästä naimisiin. Sittenhän tämän pitäisi koskea kaikkia kirkkoja ympäri maailman. Voisi mennä aika hankalaksi.
On se niin kauan, kun kirkolla on valtiokirkollinen asema. Valtion organisaatio ei saa syrjiä ihmisiä seksuaalisen suuntautumisen perusteella, vaan kaikilla tulee olla samat oikeudet, se taataan jo perustuslaissa. Sitten, kun kirkko on täysin erillään valtiosta, se saa laatia omat sääntönsä.

[QUOTE="vieras";22362327]On se niin kauan, kun kirkolla on valtiokirkollinen asema. Valtion organisaatio ei saa syrjiä ihmisiä seksuaalisen suuntautumisen perusteella, vaan kaikilla tulee olla samat oikeudet, se taataan jo perustuslaissa. Sitten, kun kirkko on täysin erillään valtiosta, se saa laatia omat sääntönsä.[/QUOTE]

no ny menee jo vellit ja jauhot sekasin.Kirkko päättä omasta opetuksestaan ja kirkossa oppikirja on raamattu.Sieltä se sana aukeaa.

Raamatussa on kohta, jonka mukaan synnytyskivun lievittäminen on jumalan mukaan kielletty. Jumalahan määrää naisen synnyttämään kivulla.

Eli jos synnärin esitietopaperissa on merkintä siitä, että kuuluu kristilliseen seurakuntaan, niin ei mitään puudutuksia tai sektioita sille synnyttäjälle.

Raamatussa on kohta, jonka mukaan synnytyskivun lievittäminen on jumalan mukaan kielletty. Jumalahan määrää naisen synnyttämään kivulla.

Eli jos synnärin esitietopaperissa on merkintä siitä, että kuuluu kristilliseen seurakuntaan, niin ei mitään puudutuksia tai sektioita sille synnyttäjälle.

Pistäs se kohta? Ei sellaista kohtaa ole, jossa KIELETTÄISIIN kivunlievitys! Ei siellä kielletä traktoreitakaan, vaikka miehen pitäisi hikoilla leipänsä edestä.

Pistäs se kohta? Ei sellaista kohtaa ole, jossa KIELETTÄISIIN kivunlievitys! Ei siellä kielletä traktoreitakaan, vaikka miehen pitäisi hikoilla leipänsä edestä.

Kyllä minä ihan raamattua etsimättä muistan lauseen joka alkaa 'kivulla sinun pitää ....'
Tarkemmin : Naiselle hän sanoi: – Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi. Kuitenkin tunnet halua mieheesi, ja hän pitää sinua vallassaan.

Ja jos kivulla synnytetään, niin eihän niitä kipuja voi poistaa. 1 moos luku 3.

Ja vielä ap:lle ihmisoikeuskysymys ei ole se, että avioliittoa ei voi solmia kirkossa vaan ylipäätään se, että avioliittoa ei voi solmia myöskään maistraatissa.

Niin, mitään teikäläisille sopivaa siellä ei tietenkään kielletä, mutta jostain syystä homous kielletään. Aika hulvaton kirja.
Entäs ne jotka tekee sunnuntaina työtä.. entäs naisten oikeudet.. luonto.. ne on kaikki siellä "kiellettyjä", että revi siitä.

[QUOTE="poikia3";22363610]Kyllä minä ihan raamattua etsimättä muistan lauseen joka alkaa 'kivulla sinun pitää ....'
Tarkemmin : Naiselle hän sanoi: – Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi. Kuitenkin tunnet halua mieheesi, ja hän pitää sinua vallassaan.

Ja jos kivulla synnytetään, niin eihän niitä kipuja voi poistaa. 1 moos luku 3.

Ja vielä ap:lle ihmisoikeuskysymys ei ole se, että avioliittoa ei voi solmia kirkossa vaan ylipäätään se, että avioliittoa ei voi solmia myöskään maistraatissa.[/QUOTE]

Niin eli siis tulkitset asian niin, että kun syntiinlankeemuksessa tapahtui jotain, joka aiheutti sen, että naisella on kovat synnytyskivut, niin se tarkoittaa, ettei niitä saa hoitaa? Aika tyhmästi tulkittu mun mielestä. Se on toteamus, ei mikään sääntö. Mutta ihan miten vaan. Huomaan, ettei asioista kannata keskustella ihmisten kanssa, joiden tarkoitus on vaan jankuttaa ihan tyhmiä juttuja.

Yhteistyössä