Kokeilisiko kepillä jäätä? (FB:ssa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähinnä siis samoilla linjoilla ap:n kanssa.. Että jos eroprosessi on ollut rankka, niin tuntuu kyllä vähän oudolle että julkistaa fb:ssä 2kk? jälkeen että on jo parisuhteessa?! Olisiko oikeesti noin?! Pystysitkö jostain varmistamaan asiaa, tutuilta tms.? Tai jos vaikka onkin parisuhteessa, niin ei se mielestäni niin "vakavaa" voi ainakaan vielä olla. Ts.saattaa sulla olla vielä mahdollisuuksia, mut enpä osaa sanoa miten kannattaa lähestyä ettet mene liian "tyrkylle". Tai sit on nieltävä tappio, ja unohdettava tyyppi ainakin joksikin aikaa. Mun mielestä on ihan hyvä, että olet antanut tälle hlölle etäisyyttä etkä heti hyökännyt kimppuun.. Mut ilmeisesti hän on kuitenkin kiirehtinyt?! Onko hänellä sitten miten pitkä suhde takanaan kyseisestä ex-puolisostaan?

Lähinnä siis samoilla linjoilla ap:n kanssa.. Että jos eroprosessi on ollut rankka, niin tuntuu kyllä vähän oudolle että julkistaa fb:ssä 2kk? jälkeen että on jo parisuhteessa?! Olisiko oikeesti noin?!Pystysitkö jostain varmistamaan asiaa, tutuilta tms.? Tai jos vaikka onkin parisuhteessa, niin ei se mielestäni niin "vakavaa" voi ainakaan vielä olla. Ts.saattaa sulla olla vielä mahdollisuuksia, mut enpä osaa sanoa miten kannattaa lähestyä ettet mene liian "tyrkylle". Tai sit on nieltävä tappio, ja unohdettava tyyppi ainakin joksikin aikaa. Mun mielestä on ihan hyvä, että olet antanut tälle hlölle etäisyyttä etkä heti hyökännyt kimppuun.. Mut ilmeisesti hän on kuitenkin kiirehtinyt?! Onko hänellä sitten miten pitkä suhde takanaan kyseisestä ex-puolisostaan?

Kun mietin asiaa omalle kohdalleni, en todellakaan voisi aloittaa uutta suhdetta kun ero on vasta muutama kuukausi sitten tullut voimaan. (Ja joistakin teksteistä päätellen mies edelleen ihmettelee tapahtunutta eroa, siksi en oikein ymmärrä olisiko sillä kuitenkaan ollut ketään jo avioliiton aikana: tuskin ero silloin mikään ihmetyksen aihe olisi?).
Eli tämän ex:n kanssa lähes 20v.

Ja juuri siksi en heti iskenyt kuin sika limppuun: halusin, että hän ensin selvittelee omat ajatuksensa ja pääsee taas arkeen kiinni.

Osa niin miehistä kuin naisista hakee pian eron jälkeen uutta kumppania paikkaamaan sitä pahaa oloaan. Eivät silloin useinkaan halua käsitellä loppuun sitä edellistä eroa ja pahaa oloaan, vaan hakevat siihen laastaria. Usein ne laastarisuhteet vain eivät kestä, kun se pohja on mikä on.

Mitä jos kokeilisit alkuun olla ihan vain ystävä? Juttelet ihan arkisista asioista. Saisit ainakin ystävystyttyä paremmin ja sitä kautta tietää vähän paremmin missä mennään ja kannattaako hänen peräänsä enää haikailla. Voi olla että hän on vieläkin erosta pahasti rikki, ei vain osannut muulla tavalla käsitellä itsekseen asiaa.

Osa niin miehistä kuin naisista hakee pian eron jälkeen uutta kumppania paikkaamaan sitä pahaa oloaan. Eivät silloin useinkaan halua käsitellä loppuun sitä edellistä eroa ja pahaa oloaan, vaan hakevat siihen laastaria. Usein ne laastarisuhteet vain eivät kestä, kun se pohja on mikä on.

Tottahan tuokin on.
Jotenkin tuntuu vain oudolta, että jos ihmettelee (ja kaipaa vaimoaan?) eroaan, niin kuitenkin olisi ryhtynyt uuteen suhteeseen. Vähän epäreilua sitä mahd. naisystävääkin kohtaan :|

Ehkä vaan annan ajan kulua... ja laitan niitä toivotuksia sitten kuitenkin ;)

Piti vielä lisätä tuohon yölliseen tekstiin just tuo mitä Pikkumy kirjoitti. Eli siiheen pahaan oloon haetaan vaan nopeasti joku lievittämään omaa oloaan, eikä käydä eroprosessia loppuun asti.. Sitä just tarkoitin sillä, että jos on nyt sitten jossain parisuhteessa niin ei se välttämättä ole pitkäaikaista!

Vaikka kai sekin voi olla mahd.että jos 20v.on ollut parisuhteessa ja on mennyt pidemmän aikaa huonosti niin onko sitä asiaa voinut työstää niin paljon että pystyy nopeasti aloittamaan uuden suhteen?! Epäilen kyllä.. Jos vaikka on olisi lapsiakin (en tiedä onko tässä tapauksessa) niin ei se uusi "puoliso" minusta niin vaan voi tulla lastenkaan elämään. Ja fb:ssä jos mainitsee olevansa parisuhteessa niin itse olen ymmärtänyt niin, että asutaan yhdessä. Voin olla kyllä väärässäkin..

Ystävyyttä voi hyvin kokeilla ja laita vaan niitä toivotuksia :) Voihan se olla että joskus vielä tulee jotain tai sitten ei ja on nieltävä se.

Lähinnä siis samoilla linjoilla ap:n kanssa.. Että jos eroprosessi on ollut rankka, niin tuntuu kyllä vähän oudolle että julkistaa fb:ssä 2kk? jälkeen että on jo parisuhteessa?! Olisiko oikeesti noin?! Pystysitkö jostain varmistamaan asiaa, tutuilta tms.? Tai jos vaikka onkin parisuhteessa, niin ei se mielestäni niin "vakavaa" voi ainakaan vielä olla. Ts.saattaa sulla olla vielä mahdollisuuksia, mut enpä osaa sanoa miten kannattaa lähestyä ettet mene liian "tyrkylle". Tai sit on nieltävä tappio, ja unohdettava tyyppi ainakin joksikin aikaa. Mun mielestä on ihan hyvä, että olet antanut tälle hlölle etäisyyttä etkä heti hyökännyt kimppuun.. Mut ilmeisesti hän on kuitenkin kiirehtinyt?! Onko hänellä sitten miten pitkä suhde takanaan kyseisestä ex-puolisostaan?

Ehkä mä olen vähän tyhmä kun en ole fb:ssä enkä aio mennäkään. Mutta onko niin että jos "julkistaa" fb:ssä että on parisuhteessa niin se on sitten miltei kihloissa-vakavaa? Eikä sitä voi esim. ihan tapailun takia laittaa niin? Tai sillai puolileikillään kun deittailee jotain tyyppiä?

Ihan siksi kysyn kun täällä on ennenkin kohistu että "KAMALAA kun kumminkaima on kaksilla treffeillä käynyt ja nyt sit jo julistaa fb:ssä olevansa parisuhteessa!!!". Ja sitten sitä kauhistellaan että onpa kamalaa!

Piti vielä lisätä tuohon yölliseen tekstiin just tuo mitä Pikkumy kirjoitti. Eli siiheen pahaan oloon haetaan vaan nopeasti joku lievittämään omaa oloaan, eikä käydä eroprosessia loppuun asti.. Sitä just tarkoitin sillä, että jos on nyt sitten jossain parisuhteessa niin ei se välttämättä ole pitkäaikaista!

Vaikka kai sekin voi olla mahd.että jos 20v.on ollut parisuhteessa ja on mennyt pidemmän aikaa huonosti niin onko sitä asiaa voinut työstää niin paljon että pystyy nopeasti aloittamaan uuden suhteen?! Epäilen kyllä.. Jos vaikka on olisi lapsiakin (en tiedä onko tässä tapauksessa) niin ei se uusi "puoliso" minusta niin vaan voi tulla lastenkaan elämään. Ja fb:ssä jos mainitsee olevansa parisuhteessa niin itse olen ymmärtänyt niin, että asutaan yhdessä. Voin olla kyllä väärässäkin..

Ystävyyttä voi hyvin kokeilla ja laita vaan niitä toivotuksia :) Voihan se olla että joskus vielä tulee jotain tai sitten ei ja on nieltävä se.

Okei, siis erikseen siellä siis vissiin nää deittailee, tapailee yms. No mut, jos se on sit palannut yhteen sen exänsä kanssa?

Niin siis mun mielestä siellä on erikseen nämä: sinkku, parisuhteessa, kihloissa, naimisissa, vaikea selittää, avoimessa suhteessa, leski, asumuserossa, eronnut.

Ei mulla tulis mieleenkään laittaa parisuhdetilanteeseen:parisuhteessa jos olen vasta jonkin aikaa jotain tapaillut vaan parempi ois seurustelee. Mut fb:ssä puuttuu tuo vaihtoehto eli ilmeisesti vaikka vaan tapailisit jotain niin tuo parisuhde-maininta on ainut vaihtoehto, kai.. Muistin, että siellä ois ollut valinta myös seurustelulle mut näköjään ei.

Niin siis mun mielestä siellä on erikseen nämä: sinkku, parisuhteessa, kihloissa, naimisissa, vaikea selittää, avoimessa suhteessa, leski, asumuserossa, eronnut.

Ei mulla tulis mieleenkään laittaa parisuhdetilanteeseen:parisuhteessa jos olen vasta jonkin aikaa jotain tapaillut vaan parempi ois seurustelee. Mut fb:ssä puuttuu tuo vaihtoehto eli ilmeisesti vaikka vaan tapailisit jotain niin tuo parisuhde-maininta on ainut vaihtoehto, kai.. Muistin, että siellä ois ollut valinta myös seurustelulle mut näköjään ei.

No jos noi on vaihtoehdot niin jos seurustelisin niin laittaisin että parisuhteessa. Ei seurustelu ole mikään vaikea selittää, tai avoin suhde.

No onkos sillä miehellä paljon kavereita fb:ssä? Ja onko muuten miten aktiivinen? Luulis nyt jotain kommentteja tulevan tuosta parisuhdetilanteesta, jos on kerran ihan uusi juttu.. Mut on aika outo homma :O Ehkä se vielä selviää jotenkii..

[QUOTE="outoa";22374641]No onkos sillä miehellä paljon kavereita fb:ssä? Ja onko muuten miten aktiivinen? Luulis nyt jotain kommentteja tulevan tuosta parisuhdetilanteesta, jos on kerran ihan uusi juttu.. Mut on aika outo homma :O Ehkä se vielä selviää jotenkii..[/QUOTE]

On paljon kavereita ja käy FB:ssa lähes päivittäin.

Jospa se on on-off suhteessa exänsä kanssa, koska ero oli vaikea ja ei oikein osaa irti päästää?
Siksi kukaan ei ehkä seinälle onnittele, sillä kaikki jotka tietävät heidän tilanteensa ajattelee varmaan lähinnä vaan että "just joo".

Tuli mieleen, että onko se parisuhdetilanne kaikkien kavereiden nähtävissä? Vai saako sitä edes niin, että se näkyis vaan joillakin harvoilla valituilla..? Ei kai?

Tai sit epätoivoiset palstamammat lähettelee harva se päivä viestejä ja sydämiä ja äijä kokee helpommaksi ilmoittaa olevansa varattu. Ootteko esim ikinä kuulleet kampaajista ym asiakaspalvelijoista jotka käyttää valekihlasormuksia välttääkseen iskuyrityksiä.

Mitä jos kokeilisit alkuun olla ihan vain ystävä? Juttelet ihan arkisista asioista. Saisit ainakin ystävystyttyä paremmin ja sitä kautta tietää vähän paremmin missä mennään ja kannattaako hänen peräänsä enää haikailla. Voi olla että hän on vieläkin erosta pahasti rikki, ei vain osannut muulla tavalla käsitellä itsekseen asiaa.

Aina se ero ei tule yllättäen...
Ystäväpari erosi 8v yhdessäolon jälkeen, miehellä uusi suhde 2kk kuluttua, joskin etenivät hissuksiin. Henkisesti eronsa oli ollut selvä jo viimeset pari vuotta, mutta eivät olleet saaneet kissaa pöydälle.

[QUOTE="raakku";22375396]Aina se ero ei tule yllättäen...
Ystäväpari erosi 8v yhdessäolon jälkeen, miehellä uusi suhde 2kk kuluttua, joskin etenivät hissuksiin. Henkisesti eronsa oli ollut selvä jo viimeset pari vuotta, mutta eivät olleet saaneet kissaa pöydälle.[/QUOTE]

Mies on sanonut, että viimeinen vuosi on ollut raskasta ja epätietoista aikaa. Olen saanut käsityksen, että vaimo on ollut se eroa haluava ja hakeva. Olisiko mies sitten vuoden aikana halunnut jotain muuta seuraa, mene ja tiedä...
Heillä on lapsia, ei enää kovin pieniä, mutta kotona asuvia kumminkin.

[QUOTE="vieras";22375351]Tai sit epätoivoiset palstamammat lähettelee harva se päivä viestejä ja sydämiä ja äijä kokee helpommaksi ilmoittaa olevansa varattu. Ootteko esim ikinä kuulleet kampaajista ym asiakaspalvelijoista jotka käyttää valekihlasormuksia välttääkseen iskuyrityksiä.[/QUOTE]

En :O

Yhteistyössä