Alhainen verenpaine?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Muutamana päivänä oon ihmetelly ku tulee sellasia huimaus- ja heikotuskohtauksia. Tuntuu ihan sille ku kävelis tyyliin joustinpatjalla.. :D No joo, ei se naurata kyl, aika ankeen tuntosta. Ja välillä saattaa kuulassa vipata vähän äkäsemminki.

Mittailin tos verenpainetta ni yläpaine oli 104. Eiks normiyläpaine pitäs olla reippaasti korkeempi? Miten tota sais hilattuu ylöspäin, oisko hyviä niksejä?

Mul viel alotettiin nyt lääkitys jossa on yleisenä sivuvaikutuksena alhainen verenpaine.. Ei kyl tarttis laskee enää..

Suolan käytön lisääminen voi vähän auttaa, samoin salmiakin syöminen. Mullakin on matalaa verenpainetta, päässä huippaa ja silmissä sumenee harva se päivä. Saunassakaan en tykkää käydä, kun lähes aina meinaa taju mennä :D

Suolan käytön lisääminen voi vähän auttaa, samoin salmiakin syöminen. Mullakin on matalaa verenpainetta, päässä huippaa ja silmissä sumenee harva se päivä. Saunassakaan en tykkää käydä, kun lähes aina meinaa taju mennä :D

Joo silmien sumeneminen on tuttua :D Monesti joutuu istuun takas alas ku meinaa taju lähtee.

Täytynee tuota suolan käyttöö lisätä ku en mikään salmiakin ystävä ole.. :D

No juu. Mulla on useimmiten yläpaine reippaasti alle sadan. Viimeksi kun mittasin, verenpaine oli 86/49. Kyllä sitä matalillakin paineilla pärjäilee hyvin, jos elimistö on niihin tottunut.

Ei kai niitä sillä tavalla yhtä aktiivisesti hoidella kuin vaikkapa korkeita verenpaineita. Jos ei siis nyt ihan paineettomaksi mene. :D

Mulla on 97/65. Kyllähän siihen tietty tottuu, mutta esim. syönnin jälkeen saattaa olo olla aika kurja ja on pakko mennä pötkölleen. Matala verenpaine on kuulema pitkän elämän merkki :saint:. Suolaista ja salmiakkia syömällä saattais vähän nousta, niin ja juomalla paljon nestettä.

No juu. Mulla on useimmiten yläpaine reippaasti alle sadan. Viimeksi kun mittasin, verenpaine oli 86/49. Kyllä sitä matalillakin paineilla pärjäilee hyvin, jos elimistö on niihin tottunut.

Ei kai niitä sillä tavalla yhtä aktiivisesti hoidella kuin vaikkapa korkeita verenpaineita. Jos ei siis nyt ihan paineettomaksi mene. :D

Onks sulla sit tollasia ankeita oireita? Ei kai mul mitää välii muuten oo et mitkä mun paineet on mutta noi oireet on tosi ikäviä, hirvittää että jos joku päivä duunis pökrään lasten edessä :snotty: Tai kotona tytön edessä..

Joo sit ku ihan paineettomaks menee ni voi heittää jo lusikan nurkkaan :D

Onks sulla sit tollasia ankeita oireita? Ei kai mul mitää välii muuten oo et mitkä mun paineet on mutta noi oireet on tosi ikäviä, hirvittää että jos joku päivä duunis pökrään lasten edessä :snotty: Tai kotona tytön edessä..

Joo sit ku ihan paineettomaks menee ni voi heittää jo lusikan nurkkaan :D

Välillä huippaa, etenkin ylösnoustessa. Ja raskaana olessani pyörtyilin aina välillä. Mutta eipä mulla oikeastaan muuta oireilua ole ollut. Ja saunassa välistä huimaa myös.

Mulla on 97/65. Kyllähän siihen tietty tottuu, mutta esim. syönnin jälkeen saattaa olo olla aika kurja ja on pakko mennä pötkölleen. Matala verenpaine on kuulema pitkän elämän merkki :saint:. Suolaista ja salmiakkia syömällä saattais vähän nousta, niin ja juomalla paljon nestettä.

Eli odotettavissa pitkää ikää :saint:

Nii varmaan, kyl sydän kompensoi, sykkeet reippaasti yli 90 :snotty:

Välillä huippaa, etenkin ylösnoustessa. Ja raskaana olessani pyörtyilin aina välillä. Mutta eipä mulla oikeastaan muuta oireilua ole ollut. Ja saunassa välistä huimaa myös.

Mä oon aikasemmin ollu tosi kova pyörtyileen mut en enää nykyään. Ainut on se et jos heti aamusta joutuu seisoon pakosti pidemmän aikaa niin saletisti lähtee taju. Ja tota saunaa mä en tosiaa kestä yhtää..

Mulla on myös matala verenpaine. Nyt raskausaikana kun niitä on säännöllisesti seurattu niin kertaakaan ei oo yläpaine ollu yli sadan... Viimeksikin oli 90/50. Oon kai tottunu siihen. En oo koskaan pyörtynyt, mutta joskus aamuisin kun nousee nopeasti ylös niin silmissä sumenee...
Neuvottiin lisäämään suolaa ruokaan ja juomaan enemmän. Ja salmiakkia saa syödä.

Yhteistyössä