teinkö väärin..lapsi ei mennyt kouluun?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiteekö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiteekö?

Vieras
Ihan minun tyhmyyttäni,kun on ollut kaikenlaista iltaisin ja uniajat tytöllä jääneet lyhyiksi 7 tuntia per yö noin.Tänään herätin tyttöä kauan ja kun viimein heräsi,kapusi sohvalle oottamaan et annan vaatteet ja nukahti siihen kesken lastenohjelmien mitkä ovat erittäin tärkeät aina katsoa.Tein päätöksen et tyttö jää kotiin nukkumaan eikä mene kouluun vaikka tänä syksynä on paljon ollut sairastumisten takia pois,muttah.. teinkö väärin?

No voi elämän kevät. Laita se lapsi aikaisemmin nukkumaan illalla ja jätä ne menot väliin, niin ei tarvi lintsata koulusta. Selvispä mistä ne tulee ne otsikot lasten ja teinien univajeesta...

Tänä aamuna teit ihan oikein kun lapsi sai jäädä nukkumaan, mutta aiempina iltoina olet tehnyt todella väärin, kun et ole lasta ajoissa nukkumaan päästänyt. :(

[QUOTE="juu";22322681]Tänä aamuna teit ihan oikein kun lapsi sai jäädä nukkumaan, mutta aiempina iltoina olet tehnyt todella väärin, kun et ole lasta ajoissa nukkumaan päästänyt. :([/QUOTE]

Peesi tälle. Eli nyt iltameot kuriin ja lapsi oikeaan aikaan nukkumaan. Äläkä anna nyt päivällä nukkua tahi ilta menee plörinäksi. Rauhallinen päivä, mut ei unta ettei vaikuta illalla nukkumaan menoon.

Omat iltamenot pois niin että lapsi ehtii ajoissa nukkumaan. Aamusta herätys vasta kun on oikeesti tarpeen, lastenohjelmat pois aamusta. Laita koululainen huolehtimaan itse aamutoimistaan, syömään aamupalansa ja huolehtimaan omat vaatteet päälleen omatoimisesti.

En ymmärrä, miksi lasten pitää katsella lastenohjelmia aamuisin. Ei ihme, että aamulähdöt on monella niin hankalia ja vanhemmat kroonisesti myöhästyy töistä...

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22323168:
kyllä sä teit väärin. on väärin opettaa lapsi lintsaamaan ja siihen, että kun väsyttää niin ei tarvii mennä. sun täytyy järjestää asiat niin, että lapsi saa tarvittavat yö unet.

Tismalleen näin! Ja tv:n katselut (ja tietsikat) pois arkiaamuista! :flower:

[QUOTE="Armi";22322869]En ymmärrä, miksi lasten pitää katsella lastenohjelmia aamuisin. Ei ihme, että aamulähdöt on monella niin hankalia ja vanhemmat kroonisesti myöhästyy töistä...[/QUOTE]

Mulla eskarilainen kattoo aamuisin lastenohjelmia. Aamupala menee siinä samalla. Meillä eskarilainen nukkuu n. 11 tuntia. Tyttö sellanen että on itse ilmottanut että 7 herätys kun haluu kattoo Mansikka-Marjan ja ihan pirtsakkahan tuo on. Ja hyvin lähtee eskariin...saa oikein pidellä ettei liian aikaisin pue päälle. Meillä kyl tää systeemi toimii koska tyttö haluu rauhassa lähetä aamuisin ja vaikka leikkiä aamulla. Tullut äitiinsä kai kun tarviin aamuisin "olemisaikaa" ennenkuin lähen jonnekkin.=) Ei vaan luonnistu että puol tuntii aikaa ja sitten menoksi. Isi on kyl toista maata.:whistle:

Ikävältä tuo tuntuu, antaa lapselle kuvan että sa aitse päättää milloin haluaa kouluun mennä. ja ainakin sen että jos on tarpeeksi väsynyt ja vetkuttelee niin äiti antaa jäädä kotiin.

Vaikeahan sitä on lasta pakottaa nukahtamaan mutta toki illoista karsitaan kaikki ylimääräinen pois ja noin luodaan mahdollisuudet kunnon yöunille.

Kyllä meillä joutuu kouluun vaikka kuinka väsyttää. Kyllä toi 8v välillä vaan lueskelee tai leikkii kun nukkua pitäisi ja sitten aamulla nukahtaa sohvalle kun pitäisi pukea, mutta sitten herätetään uudestaan.
Se on pakko sanoa että kyllä se jokaisella on oma rytmi, jotkut lapset/aikuiset nukahtavat aikaisin kun taas toiset valvovat vaikka heidät laittaisi nukkumaan.
Ei meillä lapset nukahda oikeastaan koskaan ennen 9.

Haluaisin tietää, mitä vastasit syyksi koululaiselle kun se kuitenkin kysyy miks ei tarvinnukkaan mennä kouluun??!! Mää en ikinä voisi lapselle valehdella päin naamaa tai sanoa jotain tyyliin että olit niin väsyny tai että äiti ei jaksanu tai mitä lie keksitkään. En koskaan voisi noin tehdä!!!!

Lapselta kysytään yleensä koulussakin että miksi oli pois. Varsinkin j os on paljon pois kuten itse ilmoitit. Ni mitä lapsi vastaa? "Mun äiti sano että mun ei tarvi mennä ku mä olin väsyny"

Yhteistyössä