Kuuluuko turvavyöllä (pelkästään) kiinni laitettavan istuimen heilua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras.

Vieras
Mun mielestä ei. Vaan sen pitäisi olla napakasti kiinni.

Mies sanoo et se lukittuu kun/jos kolari tulis.
No joo ehkä, mut eikös sen pitäs muutenkin olla napakasti kiinni autossa?

Sanokaa. Ei usko minua.

Olen kattomassa lapsella uutta istuinta tässä.

Autona volvo farkku. Nahkapenkit, jos sillä nyt jotain väliä mut tuntuu et ne on muutenkin hirmu ihmeellisen muotosetkin ja liukkaat.

Oli istuin mikä hyvänsä tai vaikka pelkät turvavyöt, aina turvavyöt pitää kiristää ja tiukata. Se pieni "löysä" sitten kolarissa tiukkaantuu, mutta jos vöitä ei ole kiristetty, lapsi ehtii liikkua paljonkin ennenkuin vyö pysäyttää liikkeen.

Koroketyynyä en ainakaan saa täysin paikalleen vaikka miten tiukkaan vyötä.

Oli istuin mikä hyvänsä tai vaikka pelkät turvavyöt, aina turvavyöt pitää kiristää ja tiukata. Se pieni "löysä" sitten kolarissa tiukkaantuu, mutta jos vöitä ei ole kiristetty, lapsi ehtii liikkua paljonkin ennenkuin vyö pysäyttää liikkeen.

Koroketyynyä en ainakaan saa täysin paikalleen vaikka miten tiukkaan vyötä.

Kyl ne kiristetty on kun mies ne tiukannut, mut heiluu silti. Ihan kädellä heiluttamalla ja kun tytön istuimeen nostaa niin notkahtaa

Sitteri autoon? Enpäs ole ennen kuullutkaan.. siis ei kaukalo, eikä kasvot taaksepäin vaan siitä seuraava, eli eikös se ole turvavyöistuin?

Vai turvaistuin naama menosuuntaan? Siis millasesta nyt puhut? Turvaistuimesta vaiko vyöistuimesta? Meillä vyöistuin mukautuu penkin muotoon ja kun lapsi on siinä kunnolla kiinni niin ei se liikoja heilu.

Juu kyllä ne pakostikin heiluu, jos on esim. sellainen, jossa auton oma turvavyö pujotetaan sieltä istuimen selkäosan läpi ikään kuin. Ei minkään auton turvavöitä voi saada niin tiukalle, etteikö sellainen istuin heiluisi. Toki sitten kun lapsi istuu jo siinä, kannattaa tarkastaa, että auton vyö on varmasti niin tiukalla kuin se olosuhteet huomioon ottaen voi olla.

eli tuolla istuimella kannattaa heittää vesilintua.? Ja mikä kannattas hankkia tilalle?
tulee siis 3,5vuotiaalle..

Me hankittiin suoraan turvavyöistuin. En enää kookkaalle alkanu ostaa toista turvaistuinta. Ja harakoita viskattiin meidän huonolla istuimella. Mut jos viel haluat turvaistuimen niin varmaan sellanen josta tulee vyösituin myöhemmin, ja kiinnitys isofixillä.

[QUOTE="hankey";22320715]Älä nyt vesilintua heitä, voihan sitä käyttää varalla, jos tarvitsette toista istuinta.[/QUOTE]

en sentäs :D

Mikähän istuin nyt sit kannatas ostaa?

Mun mielestä ei. Vaan sen pitäisi olla napakasti kiinni.

Mies sanoo et se lukittuu kun/jos kolari tulis.
No joo ehkä, mut eikös sen pitäs muutenkin olla napakasti kiinni autossa?

Sanokaa. Ei usko minua.

Olen kattomassa lapsella uutta istuinta tässä.

Autona volvo farkku. Nahkapenkit, jos sillä nyt jotain väliä mut tuntuu et ne on muutenkin hirmu ihmeellisen muotosetkin ja liukkaat.

me saatii heilumattomuutta vähä kuriin ku laitettiin nahkapenkin ja istuimen väliin lattiamattojen alle tarkoitettua liukuestemattoa. Jo pelkästään sen takia, et nahkapenkki on liukas, ja penkki saattoi "kaatua" jo normaali käännöksissä

Me hankittiin suoraan turvavyöistuin. En enää kookkaalle alkanu ostaa toista turvaistuinta. Ja harakoita viskattiin meidän huonolla istuimella. Mut jos viel haluat turvaistuimen niin varmaan sellanen josta tulee vyösituin myöhemmin, ja kiinnitys isofixillä.

Mikähän olis hyvä?

justiin tuollaista mä ajattelin.. et saa sit korokkeen.
Mut musta tuntuu et meidän auton penkit on niin vammasen muotoset ettei niihin oo saanu kun kuopuksen selkä menosuuntaan istuimen kunnolla kiinni..

ja voisko joku vielä kertoo mitä meidän lapselle voi pahimmillaa käydä jos tuolla istuimella vielä mennään. Kun tuntuu olevan niin jäärä ettei mua vaan usko.. :D

Mikähän olis hyvä?

justiin tuollaista mä ajattelin.. et saa sit korokkeen.
Mut musta tuntuu et meidän auton penkit on niin vammasen muotoset ettei niihin oo saanu kun kuopuksen selkä menosuuntaan istuimen kunnolla kiinni..

Meil on römer kidsplus ja hyvä kaikinpuolin. Ei edes kalleimmasta päästä. Jos tota combia haluis ni esim cybex on kuulemma hyvä.Toi penkkiin istuvuus kannattaa kokeilla jos vaa mahdollista.

[QUOTE="hankey";22320827]Eihän sitä voi tietää, onneksi. Sukulaisperheessä oltiin nokkakolarissa ja vyöt pitivät nuorimmaisen 3v:n niin paikoillaan, että mustelmat tulivat turvavöiden kohdalla ja vähän verta pippelistä.[/QUOTE]

eikun mä tarkotin tuollaisella paskalla istuimella mikä meillä nyt on..

Turvavyöistuin ainakin meillä kuuluukin heilua, kun ei se ole oikeastaan missään kiinni. Olkapään korkeudella on turvavyöohjain ja se pitää se turvavyön kiinni niin, ettei turvavyöistuinta saa pois autosta ellei avaa sitä lukitusta. Eli siis ainoa millä se istuin on edes vähääkään kiinni on se turvavyöohjain siellä olkapäällä. Eikä sen kuulukaan olla millään muulla kiinni. Lapsen oma paino asettaa istuimen ihan tiiviisti penkkiä vasten ja turvavyö sitten lapsen siihen penkkiin. Tuon istuimen tarkoitus on nostaa lasta ylöspäin niin, että auton omat vyöt ylettyvät hyvin ja istuimessa oleva selkänoja ja sivusuojat erottavat turvavyöistuimen korokkeesta.

Ei teillä siis välttämättä ole paska istuin, sen ehkä kuuluukin olla sellainen.

Uusimmat

Yhteistyössä