Äitini suuttui lapsen tulevasta nimestä :(

• Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti
Outoa....
Hienoa että tulit kertomaan sen ap:lle varmaan tuli sulle hyvä mieli? :)
Niin, kun sulla on OIKEUS MIELIPITEESEEN!!! :LOL:

Ap, tosiaan itse sen nimen valitsette, jos joku on noin lapsellinen niin itsensähän se siinä nolaa.
On tosi moukkamaista mennä kiusaamaan vanhempia nimivalinnasta, kertoo tosi huonoista käytöstavoista. Jos ei pidä, niin täytyy kunnioittaa sitä, että nimi on tosiaan TEIDÄN valitsema kaunein ja rakkain nimi. :)
Mun mielestä jos joku tällaselle palstalle tulee kyselemään ihmisten kommetteja johonkin asiaan, niin tulee varustautua siihen, että kaikki ei ehkä ole samaa mieltä, vaan joku saattaa todellakin olla eri mieltä asioista. Jos ei halua kuunnella kun myötäilevää hymistelyä, niin parempi miettiä niitä asioita ihan vain siellä omassa päässään.

Kyllä se nyt jossain määrin kuuluu äidille nimen omaan ohjeistaa ja estää jälikasvuaan tekemästä typeryyksiä. Lapsi joutuu tuota nimeä kantamaan ainakin aikuisikäänsä saakka, ennen kuin voi vaihtaa sen. Näin ollen kannattaisi kuunnella vanhempia ja viisaampia, ja uskoa, että aina se omassa pikku päässä hyvältä kuulostava idea ei ehkä olekaan ihan toteuttamiskelpoinen.

Onko taito elää omaa elämää jäänyt johonkin?
Kun pitäisi vielä mummojen ja mammojen päättää ja ohjeistaa nimien antamisessa.

...
Kyllä, valitettavasti jotkut haluavat laukoa sen ääneen tietäen että pahan mielen saa aikaiseksi. :)
Niin, tai sitten he vain haluavat ilmaista oman mielipiteensä. Siinä missä jonkun mielestä tuo nimi on AIVAN IHANA, on se toisen mielestä AIVAN JÄRKYTTÄVÄ. Samalla tavalla nuo molemmat mielipiteet pitäisi saada ilmaista, ilman että toiset pitäisi hiljentää.

Mun mielestä jos joku tällaselle palstalle tulee kyselemään ihmisten kommetteja johonkin asiaan, niin tulee varustautua siihen, että kaikki ei ehkä ole samaa mieltä, vaan joku saattaa todellakin olla eri mieltä asioista. Jos ei halua kuunnella kun myötäilevää hymistelyä, niin parempi miettiä niitä asioita ihan vain siellä omassa päässään.
Niin? Kyllähän se on tiedossa varmasti, mutta saa kai mua huvittaa nämä mielipiteen laukojat. En mä tätä ketjua alottanu :) Ja vastauksenkin voi toki muotoilla edes hiukan kunnioittavammaksi vaikkei nimestä pitäisikään (sitä ei tosiaan edes kysytty otsikossa) ja syytä ei tarvitse varmaan erikseen kertoa.

heheheh
Onko taito elää omaa elämää jäänyt johonkin?
Kun pitäisi vielä mummojen ja mammojen päättää ja ohjeistaa nimien antamisessa.
No tuota voit kysellä itseltäsi, jos sinulla on lapsia ja he jossain vaiheessa tulevat täysi-ikäiseksi.
Minkä ikäisenä itse meinasit lopettaa lapsiesi ohjastamisen ja neuvomisen. Sitten kun he ovat teini-ikäisiä, vai sitten kun he ovat 18-vuotiaita... mitäs jos esim. tyttäresi olisi 20 vuotiaana menossa naimisiin miehen kanssa, joka ei muuta tee kun ryyppää ja hakkaa tytärtäsi... etkö muka neuvoisi lastasi miettimään vielä??? Tottahan se on ulkopuolisena helppo neuvoa, että vanhemmat eivät saisi ohjeistaa lapsiaan, kun he ovat tarpeeksi vanhoja, mutta veikkaan että valtaosalle ne omat lapset eivät koskaan ole liian vanhoja, vaan pysyvät jollain tasolla kuitenkin aina lapsina, joita on hyvä välillä ohjeistaa.

Saraldo
Musta tuo on kaunis nimi. Tiedän yhden Meri-Tuulin (en tosin tiedä, kirjoitetaanko noin vaiko yhteen) eikä ole musta mitenkään kummallinen nimi. Mun serkku antoi pojalleen melkein 20 vuotta sitten nimeksi Juuso. Serkun isä alkuun ihmetteli nimeä, ei se ole kuulemma mikään kunnon nimi. Nykyään hän ei enää edes muista reagoineensa noin... Eikä Juuso edes ole mikään erikoinen tai ihmeellinen nimi, serkun isä ei vaan ensin tykännyt siitä.

123
En vaan ymmärrä, MIKSI pitää antaa tuollainen keksitty nimi, joka ei edes kuulosta IHMISEN nimeltä.
Miks normaalit nimet ei kelpaa, miks pitää hakea jotain niiin erilaista?

Herttinen sentään
Varmaan kyllä hakikin hieman tukea kun pelästy/järkyttyi mummon reaktiosta. Tuskin nyt vartavasten halusi, että tullaan kommentoimaan kuinka kuvottava yökyök oksettava nimi se on.
Joo, mutta jos joku on sitä mieltä, että äidin reaktio oli jossain määrin ymmärrettävä, koska monen muunkin mielestä nimi on varsin typerä, niin eikö sitä sitten saisi ääneen sanoa??? Pitäisi vaan hymistellä, että no voi voi kuinka kamala äiti sinulla.

En vaan ymmärrä, MIKSI pitää antaa tuollainen keksitty nimi, joka ei edes kuulosta IHMISEN nimeltä.
Mä veikkaan, että kyse saattaa olla siitä, että ap pitää tuon tyylisestä nimestä ja erityisesti tuosta.
Eikä pidä niistä ihan perinteisistä nimistä niin paljon.

Mutta tämä on vain mun veikkaus. ;)

456
PEESI !
minkä takia pitää tollasia ihme yhdistelmiä olla?
Meri-Tuuli on kiva, mutta Kastehelmi ei kuulostaa ihmisen nimeltä.
Olen pahoillani, mutta asia on niin.. ja se on mun mielipide!

Alkuperäinen kirjoittaja Herttinen sentään;22319322:
Joo, mutta jos joku on sitä mieltä, että äidin reaktio oli jossain määrin ymmärrettävä, koska monen muunkin mielestä nimi on varsin typerä, niin eikö sitä sitten saisi ääneen sanoa??? Pitäisi vaan hymistellä, että no voi voi kuinka kamala äiti sinulla.
Kyllä kaiken SAA sanoa ääneen (tai kirjottaa foorumille).
Sehän se huono puoli täällä onkin :D
Joskus voisi vaan miettiä miten ne asiat muotoilee. Saman asian voi sanoa kohteliaamminkin, jolloin kommentti ei ole mahdollisimman loukkaava. Ellei tietysti hae juuri sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Herttinen sentään;22319322:
Jotkut nyt vaan on niin viisaita, että osaavat pitää mölyt mahassaan...jotkut taas kolisevat muidenkin edestä.:whistle:

makunsa kullakin
Musta tuo on kaunis nimi. Tiedän yhden Meri-Tuulin (en tosin tiedä, kirjoitetaanko noin vaiko yhteen) eikä ole musta mitenkään kummallinen nimi. .
Ei se meri-tuuli olekaan, vaan tuo kastehelmi. Tiedän kyllä, että joidenkin raukkojen nimeksi on aikojen saatossa annettu kastehelmi, mutta omasta mielestäni se kuulostaa hullulta. Siis siltä, että ei se voi oikeasti olla kenenkään nimi. Ihan sama, kun nimenä olisi puuhelmi tai vaikkapa koivun-urpu.

No tuota voit kysellä itseltäsi, jos sinulla on lapsia ja he jossain vaiheessa tulevat täysi-ikäiseksi.
Minkä ikäisenä itse meinasit lopettaa lapsiesi ohjastamisen ja neuvomisen. Sitten kun he ovat teini-ikäisiä, vai sitten kun he ovat 18-vuotiaita... mitäs jos esim. tyttäresi olisi 20 vuotiaana menossa naimisiin miehen kanssa, joka ei muuta tee kun ryyppää ja hakkaa tytärtäsi... etkö muka neuvoisi lastasi miettimään vielä??? Tottahan se on ulkopuolisena helppo neuvoa, että vanhemmat eivät saisi ohjeistaa lapsiaan, kun he ovat tarpeeksi vanhoja, mutta veikkaan että valtaosalle ne omat lapset eivät koskaan ole liian vanhoja, vaan pysyvät jollain tasolla kuitenkin aina lapsina, joita on hyvä välillä ohjeistaa.

Aloitukseen viitaten, kun siitä nyt kuitenkin oli kyse. Ei olisi tullut mieleenkään puuttua tyttären pojalleen valitsemaan nimeen.

älkääs
No minäpä tiedän yhden joka on nelikymppinen ja nimi on Niko. Sillon se oli kuulkaa ihme nimi eikä sellasta voinu lapselle antaa missään nimessä!!!! Vaan nythän noita tulloo ku sieniä sateella..

Kastehelmi on sitäpaitsi nimi ihan oikeesti. Kun eihän tuo edes ole keksitty nimi millään tapaa niin en ymmärrä miksi ei kävisi!
Joten siithä vhuan!

"vieras"
Meillä on 6 lasta ja jokaisen ristiäisissä on äitini keksinyt jotain negatiivista lapsen nimestä. Minulle ihan sama mitä äiti ajattelee nimistä. Pääasia että ite niistä tykätään.

Yhteistyössä