MODET:Katsokaa sit kanssa,että poistatte KAIKKI ketjut,jotka VOI pahoittaa jonkun mielen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhhuuuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhhuuuh

Vieras
Muuten moderointinne on ala-arvoista. Jatkossa siis oletan, että täällä ei saa myöskään puhua provosoivasti vaikkapa päivähoidosta, imetyksestä, synnytystavoista tai monista muista aroista aiheista. Jokaisessa ketjussa on huomioitava, pahoittaako joku mielensä vai ei.

Lapsettomuusaihe ei todellakaan ole missään "yksinoikeudessa" tämän suhteen, voisin luetella tukun asioita, joista täällä puhutaan kärkkäästi ja jotka siten voivat loukata joitakin. Täällä saa lukea päivittäin aika rujoa tekstiä ties mistä aiheista. Olkaa edes tasapuolisia.

Jokainen voi halutessaan perustaa itse oman palstan ja alkaa moderoida sitä mielensä mukaan - samalla tietenkin kantaen moderaattorin vastuuta.

Itse olen ihmetellyt monta kertaa, mikä tarve tietyillä palstalaisilla on jatkuvasti lyödä juuri lapsettomia.

Jokainen voi halutessaan perustaa itse oman palstan ja alkaa moderoida sitä mielensä mukaan - samalla tietenkin kantaen moderaattorin vastuuta.

Itse olen ihmetellyt monta kertaa, mikä tarve tietyillä palstalaisilla on jatkuvasti lyödä juuri lapsettomia.

Mä en ole koskaan, en koskaan ennen kirjoittanut yhtään kirjoitusta lapsettomuushoidoista. Ja miksi ihmeessä ei saa olla sitä mieltä ja sanoa ääneen, että on itsekästä haluta väenvängällä lapsi omaan kohtuun, kun on muitakin vaihtoehtoja (adoptio, sijaisvanhemmuus)? On täällä nyt huonomminkin perusteltuja mielipiteitä ollut, ja etenkin törkeämpikin tekstejä.

Tuo, että "perusta itse palsta ja moderoi" on aika huono perustelu epätasaiselle moderoinnille. Ei tuo anna vastausta sille, miksi toisista aiheista saa kirjoitella kärkkäästi, toisista ei.

Mä en ole koskaan, en koskaan ennen kirjoittanut yhtään kirjoitusta lapsettomuushoidoista. Ja miksi ihmeessä ei saa olla sitä mieltä ja sanoa ääneen, että on itsekästä haluta väenvängällä lapsi omaan kohtuun, kun on muitakin vaihtoehtoja (adoptio, sijaisvanhemmuus)? On täällä nyt huonomminkin perusteltuja mielipiteitä ollut, ja etenkin törkeämpikin tekstejä.

Tuo, että "perusta itse palsta ja moderoi" on aika huono perustelu epätasaiselle moderoinnille. Ei tuo anna vastausta sille, miksi toisista aiheista saa kirjoitella kärkkäästi, toisista ei.

Sanoppas sinä minulle miksi itse olet halunnut oman lapsen väen vängällä? Lapsettomien perusteet saada oma biologinen lapsi ovat ihan samat kuin omasi. Miksei sitten sijaislasta, olen vierestä seurannut ja minusta ei olisi ikinä ottamaan sijaislasta. Lapsella voi taustansa vuoksi olla vaikeita psykologisia ongelmia, joita hoidetaan vuosikausia, niiden biologisten vanhempien kanssa pitää olla yhteyksissä ja biovanhemman ja lapsen suhdetta pitää tukea vaikka näet vierestä, että se rikkoo lasta. Ja se sijoitettu lapsi voidaan viedä sinulta koska vain takaisin biologiseen perheensä. Sen lisäksi ne biologiset vanhemmat voivat häiriköidä sinua, puhua selkesi takana sinusta pahaa lapselle jne. jne. Oletko valmis tuohon kaikkeen itse? Jos et niin sijaisvanhemmutta ei lapsettomalle kannata tarjota.

Adoptio on kaunis ajatus kyllä, mutta siinä odotusajat venyvät, ajatuksena on etsiä lapselle perhe ei perheelle lasta. Adoptioon voi kuulua myös huomattavat summat rahaa, eivätkä kaikki voi ajatella adoptoivansa esim. ihon väriltään poikkeavaa lasta, ei siksi että olisivat rasisteja vaan siksi, etteivät ole valmiita kohtaamaan yhteiskunnassa olevaa rasismia.

[QUOTE="poikia3";22318866]Sanoppas sinä minulle miksi itse olet halunnut oman lapsen väen vängällä? Lapsettomien perusteet saada oma biologinen lapsi ovat ihan samat kuin omasi. Miksei sitten sijaislasta, olen vierestä seurannut ja minusta ei olisi ikinä ottamaan sijaislasta. Lapsella voi taustansa vuoksi olla vaikeita psykologisia ongelmia, joita hoidetaan vuosikausia, niiden biologisten vanhempien kanssa pitää olla yhteyksissä ja biovanhemman ja lapsen suhdetta pitää tukea vaikka näet vierestä, että se rikkoo lasta. Ja se sijoitettu lapsi voidaan viedä sinulta koska vain takaisin biologiseen perheensä. Sen lisäksi ne biologiset vanhemmat voivat häiriköidä sinua, puhua selkesi takana sinusta pahaa lapselle jne. jne. Oletko valmis tuohon kaikkeen itse? Jos et niin sijaisvanhemmutta ei lapsettomalle kannata tarjota.

Adoptio on kaunis ajatus kyllä, mutta siinä odotusajat venyvät, ajatuksena on etsiä lapselle perhe ei perheelle lasta. Adoptioon voi kuulua myös huomattavat summat rahaa, eivätkä kaikki voi ajatella adoptoivansa esim. ihon väriltään poikkeavaa lasta, ei siksi että olisivat rasisteja vaan siksi, etteivät ole valmiita kohtaamaan yhteiskunnassa olevaa rasismia.[/QUOTE]

Miten tämä nyt silti vastaa otsikon aiheeseen? Aika monesta muustakin asiasta saa kirjoittaa kärkkäästi, vaikka asia ei ole yksioikoinen.

Yhteistyössä