Minua niin ärsyttää kun muut voivat ihan vapaasti valita lapsilukumääränsä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katkera ja yhdestä kiinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katkera ja yhdestä kiinni

Vieras
Jos kaipaa yhtä lisää, senkun nussii vaan otollisena hetkenä (heti seuraavasta kierrosta prkl! ja heti paksuna)
Ja jos tulee vahingossa raskaaksi, niin siitä vaan aborttiin ja heti (no sitä aborttijuttua en kadehdi)
Perkele! On se niin väärin, ettei itsellä täyty tässä elämässä lapsilukumäärä. :kieh: :headwall:

Joo mullakin alko yöllä kuukautiset. Inssi tehtiin 14 päivää sitten. Nyt odottelen että joku klinikalta soittaa ja selvitellään jatkoja. Vuosi jo taas takana tätä itkua ja pettymystä... Meillä onneksi ennestään yksi päivä päivältä rakkaampi ja tärkeämpi 2 vuotias pikku Ihme, hoidoilla alkunsa saanut hänkin.

Niin se vaan valitettavasti menee...
Itse menossa nyt sterilisaatioon koska nämä kaksi todellakin riittää, ja ettei aina tarvi olla peloissaan että onko taas raskaana ( molemmat kun tulleet ehkäisystä huolimatta )
Olen pahoillani niden puolesta joilla on juuri päinvastainen ongelma

[QUOTE="höh";22315731]mä tahtoisin kolmannen, mutta rahatilanne ei anna myöden :([/QUOTE]

Onko teillä taloudellisesti tiukkaa ettette pysty ns. elättämään kolmatta lasta vai että teillä ei oo rahaa hoitoihin?

[QUOTE="nemi";22315716]Niin se vaan valitettavasti menee...
Itse menossa nyt sterilisaatioon koska nämä kaksi todellakin riittää, ja ettei aina tarvi olla peloissaan että onko taas raskaana ( molemmat kun tulleet ehkäisystä huolimatta )
Olen pahoillani niden puolesta joilla on juuri päinvastainen ongelma[/QUOTE]

mulla sama juttu, 3 lapsesta 2 tullu vaikka ehkäisy. Mies jonottaa meillä sterilisaatioon. Me saadaan lapsia vaikka ei yritetä ja toiset ei saa vaikka ne yrittää. On se väärin. Tokikaan en omistani luopuisi ja ollaan heistä onnellisia, vaikka ovatkin tulleet vähän "tilaamatta". Onnellisia óllaan toki lapsistamme, mutta kyllä nyt riittää meille.

[QUOTE="niinpä";22315749]Onko teillä taloudellisesti tiukkaa ettette pysty ns. elättämään kolmatta lasta vai että teillä ei oo rahaa hoitoihin?[/QUOTE]

taloudellisesti kaikki tällähetkellä kunnossa, mutta kolmas lapsi kyllä keikauttaisi talouden pyllylleen, tulisi niin suuria hankintoja kolmnnn myötä, asunnot,auto, uudet vauvatarvikkeet yms.
eihän tämä tietenkään ole verrattavissa siihen, että toinen ei saa hoidoista huolimatta lasta.

En toki ole varma. Ihan vain mietin tuntemiani ihmisiä. Niissä harvoilla vapaa valinta vaan lapsia on saatu, jos on saatu, kun on saatu jne.

Jos tuolla asenteella "tulee jos on tullakseen" on liikkeellä niin kyllä ne lapset on silloin päätetty hankkia ja ihan vapaa valinta. Jos ehkäisy pettää niin silloin se on vähemmän vapaa valinta vaikka senkin jälkeen asia on peruttavissa.

[QUOTE="höh";22315912]taloudellisesti kaikki tällähetkellä kunnossa, mutta kolmas lapsi kyllä keikauttaisi talouden pyllylleen, tulisi niin suuria hankintoja kolmnnn myötä, asunnot,auto, uudet vauvatarvikkeet yms.
eihän tämä tietenkään ole verrattavissa siihen, että toinen ei saa hoidoista huolimatta lasta.[/QUOTE]

Joo en tarkottanutkaan verrata asioita. Halusin vaan tietää tarkemmin tilanteestanne. Nuo hedelmöityshoidot kun on kalliita.

En tiedä, millainen tilanne sinulla on, mutta kyllähän lapsettomuus on koko elämän mittainen asia. Itse tulin hoidoilla raskaaksi ja yritän ajatella enemmän sitä (koska kaikki eivät saa yhtään lasta edes hoidoilla eikä adoptiolapsiakaan kaikille suoda), kuin sitä, että jos vielä haluan lapsia mieheni kanssa, niin on taas sama rumba edessä. Tosin en ole vielä syliin asti yhtään lasta saanut, mutta olen nyt kovasti toiveikkaana rv:llä 23.

Alkuperäinen kirjoittaja katkera ja yhdestä kiinni;22315677:
Jos kaipaa yhtä lisää, senkun nussii vaan otollisena hetkenä (heti seuraavasta kierrosta prkl! ja heti paksuna)
Ja jos tulee vahingossa raskaaksi, niin siitä vaan aborttiin ja heti (no sitä aborttijuttua en kadehdi)
Perkele! On se niin väärin, ettei itsellä täyty tässä elämässä lapsilukumäärä. :kieh: :headwall:

minua taas harmittaa, että jotkut lapset menettävät vanhempansa nuorena, esim. syöpään, ja vaikka en ole rikas eikä ole suurta lapsilaumaa, niin olen onnellinen että saan elää ja katsoa lasteni elävän.

minusta kaltaisesi kusipäiden ei tarvitsisi saada yhtään lasta, jotka ovat taipuvaisia kateuteen ja sitä kautta lapset opetetaan kiusaamaan muita ja olemaan suvaitsemvattomia.

Jos tuolla asenteella "tulee jos on tullakseen" on liikkeellä niin kyllä ne lapset on silloin päätetty hankkia ja ihan vapaa valinta. Jos ehkäisy pettää niin silloin se on vähemmän vapaa valinta vaikka senkin jälkeen asia on peruttavissa.

Siis tarkoitin sitä että vaikka vapaasti ovat tuolla lailla ajatelleet lapsia päättäneet hankkia niin läheskään kaikki eivät siitä valinnastaan huolimatta niitä silloin saa.

minua taas harmittaa, että jotkut lapset menettävät vanhempansa nuorena, esim. syöpään, ja vaikka en ole rikas eikä ole suurta lapsilaumaa, niin olen onnellinen että saan elää ja katsoa lasteni elävän.

minusta kaltaisesi kusipäiden ei tarvitsisi saada yhtään lasta, jotka ovat taipuvaisia kateuteen ja sitä kautta lapset opetetaan kiusaamaan muita ja olemaan suvaitsemvattomia.

ja näin aletaan taas lapsettomia haukkumaan, kuinka ne on niin katkeria ja vaikka mitä... eipä montaa asiallista viestiä taas tähänkään ketjuun ehtinyt tulla.

[QUOTE="höh";22315912]taloudellisesti kaikki tällähetkellä kunnossa, mutta kolmas lapsi kyllä keikauttaisi talouden pyllylleen, tulisi niin suuria hankintoja kolmnnn myötä, asunnot,auto, uudet vauvatarvikkeet yms.
eihän tämä tietenkään ole verrattavissa siihen, että toinen ei saa hoidoista huolimatta lasta.[/QUOTE]

Hmmm... Jos kolmatta lasta oikeasti haluaa, niin ei sitä tollaisia mieti, sitä paitsi ei me ja tutut olla ainakaan ajateltu kolmannen lapsen mullistavan taloutta niin suuresti... Meillä on tulossa 3., eikä meidän tarvitse ainakaan vaihtaa autoa, sillä onhan takana 3 paikka ja edessä 2. Kaikki lapset on vielä turvaistuimissa, mutta jos takapenkille sen puolesta tekee tiukkaa, niin minä kiipeän taakse keskipaikalle ja yksi istuin menee pelkääjän paikalle. :) Onhan se vähän tiukempaa matkustamista, mutta ei sitä kauaa kestä ja me halutaan se lapsi. Asunnon puolesta meillä on on nyt kolmio ja hetki tännekin vielä mahdutaan, mutta jossain vaiheessa yksi makkari lisää olisi ihan kiva. Vauvatarvikkeet on meillä tietty tallella edellisisltä! :)

Tää ei nyt ap:ta auttanut ollenkaan, mutta sydämestäni toivon, että tekin saisitte oman käärönne!

Alkuperäinen kirjoittaja mklöj;22315872:
Niinkö? Mun mielestä ihan päinvastoin!

Mun mielestä aika harva voi päättää kuinka monta lasta haluaa ja koska. Ok, itse olen halunnut 3 lasta ja mulla on kolme lasta. Mutta näitä lapsia on tehty ja yritetty hartaasti ja pitkään. Takana 4 keskenmenoa, joista rankin viikolla 16, muut 10, 12, 13 viikoilla. Yksi synnytys, joka on alkanut osittaisella istukan irtoamisella, ja johon olisimme voineet kuolla, sekä minä että lapsi. Lisäksi päälle se, että joskus olen tullut nopeasti raskaaksi - ja sitten odottanut ja saanut keskenmenon, joskus lasta on yritetty vuosi. Esim. kuopuksen kohdalla, siitä, kun hän sai luvun tulla meille, tuli välissä 2 keskenmenoa, aikaa kului miltei 3 vuotta ja vielä laskettu aika oli päivälleen sama, kuin tuossa viikolla 16 tapahtuneessa keskenmenossa, oli henkisesti rankkaa.

[QUOTE="tyty";22316027]Nimimerkki hm vaikuttaa itse kovin ihanalta, suvaitsevaiselta ja tasapainoiselta ihmiseltä ;)[/QUOTE]

Sinä et ilmeisesti ole joutunut elämässäsi kokemaan kovia pettymyksiä, koska et löydä myötätuntoa niille, jotka menetyksiä ovat kokeneet. Toki aloittajan teksti olisi voinut olla hillitymmin kirjoitettu, mutta itse ymmärrän kyllä sen tuskan ja murheen, mikä saa hänet kirjoittamana noin. Sinun puolestasi kannattaa toivoa, että helppo elämäsi jatkuu vastehdeskin, ainakin jos lähipiirisi on yhtä sydämetöntä porukkaa kuin mitä itse olet.

Yhteistyössä