Maistuuko teillä ruoka aina samalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "soppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"soppa"

Vieras
Tarkoitan, että kun teet esim. jauhelihakastikkeen, teetkö ja maustatko sen aina samalla tavalla vai haetko vaihtelua? Mun ruokani ei koskaan ole samanmakuista kuin aiemmin, koska heittelen mausteita sekaan aina miten milloinkin. Mieheni on tästä valitellut, että eikös joskus voitaisi tehdä ruoka niin, että etukäteen jo tietää miltä se maistuu. Mutta mä en vaan osaa. Tietysti sitä voisi kirjoittaa mausteet ylös, mutta kun en sitäkään koskaan muista tehdä. Noh, ongelma se tämäkin...

Kyllä meillä maistuu aina makaronilaatikko makaronilaatikolta ja jauhelihakastike jauhelihakastikkeelta, eikä esim currykanalta ;) Vaihtelua me haetaan eri raaka-aineista ja itse soosista, mutta sama ruoka ei maistu erilaiselle, vaan aina samalle.

No minulla on ongelma pikemminkin se, etten osaa tehdä esim makaroonilaatikkoa samalla tavalla joka kerta. Joka toisella kerralla se on ihan syötävää, joka toisella kerralla ihan kammottavaa ja joskus harvoin tooodella hyvää, vaikka teen sen joka kerta (mielestäni) samalla reseptillä.

Kyllä meillä maistuu aina makaronilaatikko makaronilaatikolta ja jauhelihakastike jauhelihakastikkeelta, eikä esim currykanalta ;) Vaihtelua me haetaan eri raaka-aineista ja itse soosista, mutta sama ruoka ei maistu erilaiselle, vaan aina samalle.

Juu, juu...Siis tarkoitin juuri, että esim. jauhelihakastike on aina ihan erimakuista kuin aiemmin. Eri mausteet, täysin eri maku. Ja usein vielä muuntelen muillakin tavoin. Perhe haluaisi aina samanmakuista, mutta en osaa.