Matkavinkkejä kaivataan! Minne HÄÄMATKALLE!?

• Viestiketjun aloittaja matkaan!
  • Ensimmäinen viesti
matkaan!
Meillä on avomieheni kanssa jo yhteisiä lapsia ja naimisiin meno on ollut suunnitteilla sillä tavalla, että kun saamme tarpeeksi rahaa säästöön, sanomme maistraatissa tahdon ja lähdemme kahdestaan häämatkalle! :) Nyt tuolla säästössä alkaisi matkarahat olemaan, mutta minne sitä kannattaisi lähteä?? Matkustaminen on ollut meidän yhteinen unelma jo pitkään, koska ei olla kumpikaan ikinä käyty Tukholmaa kauempana... Kaupunkilomaa mietimme, koska ei oikein rantaihmisiä olla. Jotain missä olisi paljon nähtävyyksiä ja historiaa sekä hyviä ravintoloita. Viikko aikaa keskittyä vain toisiimme ja kokea jotain uutta yhdessä.

Antakaa vinkkejä! Me ollaan tässä asiassa ihan ulalla! :xmas:

"vieras"
Ajattelin tänään ihan samaa! tosin haluan vielä sen kirkon siunauksen mutta ei mitään hääjuhlia. Ajattelin kohteeksi mm. costa ricaa tai madeiraa, mikä ei ehkä auta. Kaupunkiin jos mentäis niin eiköhän se olisi se pariisi :)

melkei kaikki Euroopan kaupungit ovat mukavia matkakohteita, joten valinnanvaraa riittää ; )

Tähän aikaan vuodesta menisin ehkä Barcelonaan, Madridiin, Roomaan tai muualle suht etelään. Tai Vallettaan Maltalle.
Joulun alla Praha on ihana ja Saksan kaupungit.

matkaan!
melkei kaikki Euroopan kaupungit ovat mukavia matkakohteita, joten valinnanvaraa riittää ; )

Tähän aikaan vuodesta menisin ehkä Barcelonaan, Madridiin, Roomaan tai muualle suht etelään. Tai Vallettaan Maltalle.
Joulun alla Praha on ihana ja Saksan kaupungit.
Todennäköisesti matka toteutuu vasta ensi kesänä (jos sinne vielä saa matkoja). Liian vaikeaa saada lapsenvahtia kokonaiseksi viikoksi tähän aikaan vuodesta.

Me oltiin häämatkalla Edinburghissa Skotlannissa ja tykättiin valtavasti :) Paljon nähtävää, historiallinen kaupunki, jossa luonto lähellä. Lähes kaikkiin nähtävyyksiin on kävelymatka.
Toinen mahtava kaupunkikohde on miun ikuinen suosikki, Lontoo <3 Kolme kertaa olen käynyt, enkä varmasti kyllästy ikinä. Viimeksi olin kolme viikkoa sitten ja takasin olis hinku :D Lontoosta löytää joka kerta jotain uutta!

Roomaa olen itsekin miettinyt tai sitten Venetsiaa! Toisaalta Lontoo on sellainen kaupunki jonka olen aina halunnut nähdä. Mutta tiedä sitten onko se häämatkalle sopiva... :xmas:
Lontoo on ihan ok kaupunki mutta ite en ehkä menisi sinne kuitenkaan häämatkalle. Historiaa siellä kyllä riittää ja muuta mielenkiintoista. :) Venetsia on ihan romattinen, mutta jotenkin ehkä vähän törkyisempi kuin olin ainakaan itse odottanut. Roomassa on myös paljon historiaa ja aivan ihanaa ruokaa. :p Barcelonasta tykkään koska siinä voi yhdistää kaupunki- ja rantaloman.

Mutta häämatka on kuitenkin aina romanttinen teki sen minne tahansa. Eniten siinä on silmät siinä toisessa kuin ympäristössä.. :heart:

rooma!
Olimme itse häämatkalla roomassa(4pvää) kun meillä oli lapsia jotka olivat isovanhemmilla.

Pakko todeta, että kyllä Roomaan ihan tarvitseekin sen vkon, meillä jäi paljon näkemättä vaikka menimme tuulispäänä koko ajan. Se on uskomaton kaupunki, ja ruoka on taivaallista!

matkaan!
Kiitos ihanista vastauksista! Hassua kuinka tässä on itse innoissaan kuin lapset jouluna! :LOL: Tuntuu vaan että pitkään suunniteltu asia vihdoin toteutuu, enkä jakaisi tällaista kokemusta yhtä mielelläni kenenkään muun kanssa kuin tuon tulevan siippani! ;)

Ja Kiin: me ollaan myös harkittu Skotlantia! Jotenkin se on vain sellainen paikka, että uskaltaako sinne ensikertalainen lähteä... Siis, ymmärtääkö siitä Skotlannin englannista mitään!? :LOL: On se kauheaa kun ei ole matkustanut ja nyt tavallaan hirvittää osaako sitä kulkea sitten ollenkaan siellä minne nyt matkustaakin!

Harvassa kaupungissa jaksaa kuitenkaan lomalla koko viikkoa olla, menkää pitkäksi viikonlopuksi.
tai jos olette viikon reissussa, tehkää retkiä muualle.
Tästä oon kyllä ihan eri mieltä. Useimmissa kaupungeissa viikko on ihan liian vähän. Joutuu valitsemaan mitä tekee ja mitä haluaa nähdä.

Itse suosittelisin Roomaa, se on romanttinen kaupunki. Lontoo on ihan jees, muttei romanttinen kuitenkaan. Voisin ajatella myös Barcelonaa tai Lissabonia. Pariisi on musta likainen kaupunki, ehkä se olisi keväisin parhaimmillaan.

Ja yksi ihana on myös Köln, se on ollut mulle aikoinaan iso yllätys kuinka ihana se kaupunki voikaan olla.

Lähellä oleviin kaupunkiin kuten Tallinnaan ja Tukholmaan tulee uusia ulottuvuuksia yöpymällä niissä.

Olimme itse häämatkalla roomassa(4pvää) kun meillä oli lapsia jotka olivat isovanhemmilla.

Pakko todeta, että kyllä Roomaan ihan tarvitseekin sen vkon, meillä jäi paljon näkemättä vaikka menimme tuulispäänä koko ajan. Se on uskomaton kaupunki, ja ruoka on taivaallista!
Mä olen kihlautunut siellä, ja ollut 6 päivää sillä reissulla joulun aikaan, jolloin nähtävyyksille ei ollut ruuhkaa, esim. Sikstuksen kappeliin vain käveltiin sisään, silti jäi paljon näkemättä, ja joutui valitsemaan ne itselle tärkeimmät asiat ja paikat.

Ja Kiin: me ollaan myös harkittu Skotlantia! Jotenkin se on vain sellainen paikka, että uskaltaako sinne ensikertalainen lähteä... Siis, ymmärtääkö siitä Skotlannin englannista mitään!? :LOL: On se kauheaa kun ei ole matkustanut ja nyt tavallaan hirvittää osaako sitä kulkea sitten ollenkaan siellä minne nyt matkustaakin!
Uskaltaa! Skottienglanti on aluks aika mongerrusta, mutta korva tottuu parissa päivässä ja Skotlannissa on muualta Britanniasta paljon töissä esim. hotelleissa, joten ihan hyvin pärjää :) Skotit on aikalailla samanlaisia luonteeltaan kun suomalaiset, joten siellä tulee hyvin toimeen, ollaan vähän niinkun samalla aaltopituudella niiden kanssa :D

Miten niin ei jaksa?? :O Esim. Lontoossa ei pitkässä viikonlopussa kerkeä näkemään oikein mitään. Vähintään 5pv pitäs olla, mielellään se viikko tai pidempään.
Meitä ihmisiä on niin erilaisia. Itse kyllästyn olemaan samassa paikassa ja teen mieluiten niin että menen sitten toisen kerran samaan paikkaan, jos jäi tunne, että ei nähnyt tarpeeksi.
Minusta 3 pv reissu Lontooseen on juuri passeli, samoin kuin Roomaan.

rooma1
Mä olen kihlautunut siellä, ja ollut 6 päivää sillä reissulla joulun aikaan, jolloin nähtävyyksille ei ollut ruuhkaa, esim. Sikstuksen kappeliin vain käveltiin sisään, silti jäi paljon näkemättä, ja joutui valitsemaan ne itselle tärkeimmät asiat ja paikat.
mekin olimme huhtikuussa, ja vaikka ruuhkaa ei ollut silloinkaan niin silti jäi paljon kokematta ja näkemättä. toki teimme suunnitelman ja näimme suurimman osan mutta olisimme halunneet vielä jtn muutakin nähdä :)

Yhteistyössä