kuinka paljon saa olla aikuisella kuumetta että pitää ottaa lääkettä?

  • Viestiketjun aloittaja 38,5
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Otan aina vaikka olisi vaan lämpöä koska pää särkee niin paljon. Toki jotkut sanoo että kannattaa antaa kuumeen hoitaa tehtävänsä mutta itse en ole huomannut mitään eroa; yhtä kauan tauti kestää ilman lääkettä ja lääkkeellä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22304194]Sitten, kun on riittävän kamala olo tai pysty esim. edes käymään suihkussa. Terveydelle haitallista kuume on vasta kun jatkuu kauemmin yli 40 asteessa.[/QUOTE]
Hyvinpä luin kysymyksen :D.
 
näin
Otan kyllä Panadolia, kun vähän lämpöä, koska olen silloin vielä töissä. Kun kuume alkaa olla lähemmäs 40, on varmaan jo mentävä lääkäriin, se on jo ykeensä ollut silloin angiina, tosin sen huomaa jo aiemmin. Myös keuhkokuume mostanut kuumeen 40 asteeseen ja yli eli lääkäriin.
 
"tupuna"
Itse annan kuumeen jyllätä jonkun aikaa ennenkuin otan kuumetta alentavaa lääkettä, jos otan ollenkaan. Itse uskon tuohon, että tauti menee nopeammin ohi, jos antaa kuumeen hoitaa tehtävänsä. Siis jos kyseessä on tavallinen nuhakuume.
 
"viiru"
[QUOTE="tupuna";22304860]Itse annan kuumeen jyllätä jonkun aikaa ennenkuin otan kuumetta alentavaa lääkettä, jos otan ollenkaan. Itse uskon tuohon, että tauti menee nopeammin ohi, jos antaa kuumeen hoitaa tehtävänsä. Siis jos kyseessä on tavallinen nuhakuume.[/QUOTE]

Mulla on sama juttu :)
 
An
[QUOTE="vieras";22304168]Otan aina vaikka olisi vaan lämpöä koska pää särkee niin paljon. Toki jotkut sanoo että kannattaa antaa kuumeen hoitaa tehtävänsä mutta itse en ole huomannut mitään eroa; yhtä kauan tauti kestää ilman lääkettä ja lääkkeellä.[/QUOTE]

Totta, kuumeen laskeminen lääkkeillä pidentää taudin kestoa vain hyvin minimaalisesti. Joten ei mitään haittaa, vaikka ei-niin-korkeaa kuumettakin lääkitsisi.
 
ei aikuisen "pidä" ottaa kuumelääkettä ollenkaan (jos lääkäri ei sitä määrää)! Jos nyt kuumetta on yli 40 astetta parikin päivää, niin sitten voi harkita (ensin kuitenkin yleensä menen lääkäriin, jos on noin paljon kuumetta..)
 
"vieras"
ei aikuisen "pidä" ottaa kuumelääkettä ollenkaan (jos lääkäri ei sitä määrää)! Jos nyt kuumetta on yli 40 astetta parikin päivää, niin sitten voi harkita (ensin kuitenkin yleensä menen lääkäriin, jos on noin paljon kuumetta..)
Minulle aina suositellaan alentamaan kuumetta lääkkeillä ihan omatoimisesti käsikauppalääkkeillä jos siltä tuntuu, kun olen hoitajalla käynyt hakemassa poissaolotodistusta. Ei siihen lääkärin määräystä tarvita. Jos on yli 40 astetta kuumetta on aihetta mennä lääkäriin heti eikä parin päivän päästä. Mitään lääkettä ei tiettykään "pidä" ottaa jos kestää kohtuullisen kuumeen ilman.
 

Yhteistyössä