Kynttilöiden koristelusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideoita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ideoita?

Vieras
Eli kyselin tuossa mitä voisin 2 vee kanssa askarrella joululahjoiksi.
Onko olemassa jotain värkkejä joilla voi esim. kynttilän kylkeen koristelua tehdä, ja siitä huolimatta kynttilän voi polttaa normaalisti ettei synnyt esim. tulipaloa. (ymmärsiköhän kukaan!?)
Vai olisiko fiksumaan hankkia lasimaalia ja tyhjiä pilttipurkkeja koristella ja ostaa tuikut sisälle?

Mä aattelin ostaa yksiväristä kangasta (tai sit valmiita luutuja) ja painamme meidän 2½v:n kanssa niihin kangasväreillä lapsen kädenkuvan. Toinen mitä mietin et painaisimme kädenkuvat yksiväriselle pyyhkeelle. Pyyhkeeseen saa linnun kuvan kun laittaa kaksi kädenjälkeä vierekkäin..

Itse tein viime vuonna hoitolasten kanssa tuikkukippoja juuri ääriviivatarroja käyttämällä ja lasitusseja, eli tusseja joilla voi värittää lasia. Sinelli myy ainakin. Helpommat kuin lasimaalit, jotka usein valuvat ja kova hajukin niissä on.

Nättejä tuikkukippoja saa myös laittamalla erikeeperiä (levittää sormella) esim. pilttipurkin alaosaan ja sit kierittelee pilttipurkin esim. sokerissa, sinisessä kiilteessä tai hiekassa. Kun liima kuivuu siitä tuulee läpinäkyvää

Itse tein viime vuonna hoitolasten kanssa tuikkukippoja juuri ääriviivatarroja käyttämällä ja lasitusseja, eli tusseja joilla voi värittää lasia. Sinelli myy ainakin. Helpommat kuin lasimaalit, jotka usein valuvat ja kova hajukin niissä on.

me on tytön kans käytetty ihan normi sormivärejä maalatessa pilttipurkkeja (lähtee paremmin sormista pois)

Minä olen antanut joululahjoiksi kynttilöitä joihin olen porannut läpireikiä ja laittanut tulitikuuja siihen reikään tai papatteja, ihan kivoja yllätyksiä tuo varsinkin vanhemmille ihmisille kun välillä sähähtää hienosti.

Yhteistyössä