Millä nimellä kutsutte omaa "värkkiänne" lasten kuullen? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maiski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22289665:
Näin myös meillä. Ei puhuta alapäistä ruokapöydässä eikä muutenkaan lasten kullen. Ja vessassa käydään vuorotellen, ovet lukittuna. Ei sen kaksivuotiaankaan tarvitse äidin perässä kaikkialle tunkea, etenkään vessaan...

Miksi? Eikös se ole ihan luonnollinen asia sekin?

[QUOTE="vieras";22289622]Miksi lapsi tivaisi ettei se ole pylly? Lapsi tietää sen mitä hänelle opetetaan[/QUOTE]

Kun tuo tivaa. Se on ekana oppinu pyllyn kuten moni pikkulapsi. Sen perään alkaa kiinnostaa luonnollisesti seki toinen puoli ja erot. Ehkä sä olet samaansyssyyn sitte oepttanu että koko alakerta on pylly mutta mä en ole. Ja koska poika on oppinu että takana on pylly niin se o siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22289665:
Näin myös meillä. Ei puhuta alapäistä ruokapöydässä eikä muutenkaan lasten kullen. Ja vessassa käydään vuorotellen, ovet lukittuna. Ei sen kaksivuotiaankaan tarvitse äidin perässä kaikkialle tunkea, etenkään vessaan...

Ettekö te käy suihkussa? saunassa? Uimassa? Ei meilläkään pöydässä puhuta mut mitäs kerrot kun lapsi omassa kylvyssään kysyy itsestään ja vaikka hallissa laittaa merkille asioita? Sanotko ettei semmosista puhuta?

Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Miksi? Eikös se ole ihan luonnollinen asia sekin?

Hmm.. Onhan se seksikin luonnollinen asia, mutta harrastatko sitä lasten nähden? Mun mielestä on täysin luonnollista opettaa jo pienelle lapselle missä kulkee yksityisyyden rajat ja mulla ne kulkee jo siinä vessassakäynnissäkin, en kaipaa vessaan yleisöä tarkastelemaan sinänsä luonnollisia kehon toimintoja.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ettekö te käy suihkussa? saunassa? Uimassa? Ei meilläkään pöydässä puhuta mut mitäs kerrot kun lapsi omassa kylvyssään kysyy itsestään ja vaikka hallissa laittaa merkille asioita? Sanotko ettei semmosista puhuta?

Suihkussakin käydään vuorotellen. Uimassa bikinit/uimapuvut päällä (pukkarissakaan ei tarvii alasti olla, kun en muutenkaan voi käydä uimahallissa allergian vuoksi). Kun hän kysyy itsestään, niin toki puhutaan oikeilla nimillä, mutta otsikossa puhutaankin vanhempien tavarasta, mikä ei mun mielestä lapselle kuulu.

Meillä käydään yhdessä saunassa ja suihkussa ja uimahallissa. Silloin kun poika oli pieni niin kun hänelle tuli pissahätä niin piti samantien päästä vessaan riippumatta siitä oliko siellä joku toinen jo asioimassa. Eli meillä ei tunnettu sellaista käsitettä kuin vessarauha tai muuten olisi ollut pissat vessan edessä.

Kyllä meillä lapsi tietää miltä äidin vartalo näyttää, poika aina muistaa sano että sulla on hirvee lörvämaha.

Täytyy sanoa, että on kyllä aika rajoittunutta touhua, jos ei oman perheen kesken voi olla alasti. Enkä nyt tarkoita, että meillä koikkelehditaan päivät pitkät aatamin asussa tai keskustellaan isän ja äidin "vehkeistä" ruokapöydässä, mutta käydään suihkussa, saunassa, uimahallissa jne eikä pukeuduta missään suljettujen ovien takana.

Alastomuus on ihan luonnollinen asia myös lapsille. Seksi, josta tuolla aiemmin mainittiin, on nyt vähän eri asia. Ei sitä kannata tähän sotkea.

[QUOTE="tuikku";22289900]Täytyy sanoa, että on kyllä aika rajoittunutta touhua, jos ei oman perheen kesken voi olla alasti. Enkä nyt tarkoita, että meillä koikkelehditaan päivät pitkät aatamin asussa tai keskustellaan isän ja äidin "vehkeistä" ruokapöydässä, mutta käydään suihkussa, saunassa, uimahallissa jne eikä pukeuduta missään suljettujen ovien takana.

Alastomuus on ihan luonnollinen asia myös lapsille. Seksi, josta tuolla aiemmin mainittiin, on nyt vähän eri asia. Ei sitä kannata tähän sotkea.[/QUOTE]

En mä ala liikuskelemaan sen vapaammin alasti, vaikka on lapsia. Jos ennen lapsia tykkään vaikka riisuuntua ihan itsekseni, käyn suihkussakin ihan itsekseni ja saunon vähän ja uimahallissa en käy koskaan, niin en ala tässä muuttamaan tyyliä vaan siksi, että lapset oppisivat että alastomuus on luonnollista.

Enkä ymmärrä, mitä siitä on haittaa vaikka ihminen olisi vähän häveliäämpi??
Ja oma "värkkini" on ihan vaan alapää. Miksi käyttää vaikka sanaa pimppi kun se lapsi ei aikuisena varmaankaan niin omastaan puhu.

En mä ala liikuskelemaan sen vapaammin alasti, vaikka on lapsia. Jos ennen lapsia tykkään vaikka riisuuntua ihan itsekseni, käyn suihkussakin ihan itsekseni ja saunon vähän ja uimahallissa en käy koskaan, niin en ala tässä muuttamaan tyyliä vaan siksi, että lapset oppisivat että alastomuus on luonnollista.

Ja oma "värkkini" on ihan vaan alapää. Miksi käyttää vaikka sanaa pimppi kun se lapsi ei aikuisena varmaankaan niin omastaan puhu.

En yhtään tarkoittanut, että tarvitsee ruveta lapselle opettamaan jotain muuta kuin mikä itselle on luonnollista. Tuntuu vaan oudolta, että joillekin alastomuus on niin paljon arempi asia. Mun lapsuudenkodissa esimerkiksi saunottiin ja uitiin paljon yhdessä, ja saunon vieläkin joskus vanhempieni kanssa. Pyydän anteeksi, en tarkoittanut loukata.

Meillä juuri eilen poika 1 v. 8 kk oli potulla ja minäkin pissasin samaan aikaan (hui!). Poika pissattuaan ihmetteli omaa pippeliään ja tuli mun eteen ikään kuin tarkistaakseen onko mullakin sellainen (saunassa/suihkussa on kyllä nähnyt ettei ole). En tosiaan ruvennut esittelemään, sanoin vaan ettei äidillä ole pippeliä, äidillä ja siskolla on pimpsa.
Meillä ei kans oikein istuisi suuhun tuo etupylly. Jotenkin "kunnioitan" alapäitä sen verran, että erittelen pyllyn ja sen pimpsan/pippelin.
Mutta kukin tosiaan tyylillään.

Näin meilläkin on toimittu. Mä en käy saunassa ja uimahallissa ollenkaan, ja suihkussa ja vessassa käyn aina yksin, eikä lasten saanti muuttanut asiaa. Kyllä nuo meidän teinit silti tietää, miltä ihmisvartalo näyttää ja miten ne toimii. Ei meillä ole koskaan puhuttu pimpeistä ja pippeleistä eikä muistakaan alapään jutuista.

Uusimmat

Yhteistyössä