kirjoitin eilen tänne pelkääväni olevani raskaana,tein testin tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas tänne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas tänne

Vieras
ja niinhän se oli että 2 vahvaa viivaa siihen tuli.Olen itkeä tihruuttanu täällä sitä että joudun tekemään elämäni ensimmäisen abortin.On se jännä kuinka sitä vaan tietää olevansa raskaana vaikka menkat olisi pitänyt tällä viikolla tulla.

Lääkkeellinen tyhjennys tehdään,onko kellään kokemuksia siitä.pelkään sitä verta,kipuja ja klönttejä.sain ensi viikolle ajan terveydenhoitajalle jossa tehdään joku "haastattelu" mitä se tarkoittaa ja miksi semmonen tehdään,seuraavana päivänä siitä on lääkäri aika.

Se raskaus varmaan todetaan vielä siellä ja sitten keskustellaan siitä, mitä aiot tehdä. Lääkäri sitten tutkii ja laittaa lähetteen eteenpäin.

Mulla oli kivuton tuo lääkkeellinen tyhjennys, jälkivuoto kesti muutaman viikon.

No voi että, vaihtaisin milloin vain osia. : /

Minä olen itkeä tihruuttanut jo 2 päivää kun menkat alkoivat.
Onko se abortti siis aivan pakko? Eikö muuta ratkaisua ole? :( surkeus. :(

[QUOTE="huoh";22285599]No voi että, vaihtaisin milloin vain osia. : /

Onko se abortti siis aivan pakko? Eikö muuta ratkaisua ole? :( surkeus. :([/QUOTE]

Sama täällä. Testasin negan ja tuskin miksikään muuttuu enää. Minäkin vaihtaisin osia ap:n kanssa ihan milloin vaan.

[QUOTE="huoh";22285599]No voi että, vaihtaisin milloin vain osia. : /

Onko se abortti siis aivan pakko? Eikö muuta ratkaisua ole? :( surkeus. :([/QUOTE]

Sama täällä, joka ikinen kuukausi pettyy.

[QUOTE="vieras";22285620]Jos yhtään lohduttaa, niin sitä parempi mitä pienemmillä viikoilla keskeytys tehdään, noin kipujen kannalta.[/QUOTE]

Totta! Mahdollisimman pian se keskeytys sitten, ettei ehdi elimiä muodostua (sydän yms.)

mä ja nyt pelkään että olen raskaana..tosin mulle on tehty sterilisaatio joten raskaus on pieni mahdollisuus mut...mulla tullu paperiin pyhkiessä verta mut ei siteeseen yhtään jo monta päivää..kierto mulla ollu 25-26 ja nyt menee 28.

Voihan tää olla ihan jotain muutakin kun että olisin raskaana..ja sitä tod.toivon koska abortti on edessä jos näin on käynyt, aamulla testin ostoon

siksi abortti,kun lapsilukuni on täynnä.olen ihan väsynyt muutenkin.on lapset jo 8v,6v ja 7kk.en pystyisi/jaksaisi hoitaa vauvaa kun pahoinvointi niin paha,auto pitäisi vaihtaa johonkin 7 paikkaseen..,mutta siis oikea syy on se että en halua enää lapsia,enkä jaksa.

Tosin on sellasia ajatuksiakin mielessä että kyllä mä selviäsin sen kanssa ja oisko se ensimmäinen tyttö jne jne.Mies sanoi että tukee 100% päätöstäni,ainoa huoli sillä että kestäisikö meidän parisuhde,kun viime raskaus oli molemmille vaikeata aikaa + että nytkin on sellaista normaalia vauva-ajan riitelyä kylliksikin,kun olen väsynyt.

Juu kyllä mies ottaa vapaata töistä sitten kun otan lääkkeet,tai luulin että ne otetaan kotona,mutta kuulema sairaalassa.

Itkettää niin kovasti mennä tekee näin,mutta en pystyisi ehkä toiseen päätökseenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja taas tänne;22285549:
Lääkkeellinen tyhjennys tehdään,onko kellään kokemuksia siitä.pelkään sitä verta,kipuja ja klönttejä.

Lääkkeellisessä tyhjennyksessä otetaan joko suun kautta muutama pilleri tai sitten laitetaan alapäähän itse. Pari vuotta sitten tuulimunan takia piti tehdä keskeytys, tuolloin laitoin itse 3 pilleria alas ja odottelin sairaalassa vuodon alkamista. Iltapäivällä pääsin kotiin. Vuoto oli melko runsasta ja kipuja oli, viikkoja tuolloin 12. Noin pienillä viikoilla kun sinulla niin tuskin kipuja paljon on, mutta jos on niin siihenki saa sairaalasta lääkkeitä.

Kukaan ei ole oikeutettu tuomitsemaan toisen päätöstä!
Mutta miksi päädyit aborttiin?

Mulla lääkkeellinen tyhjennys ei ollut läheskään kivuton, mutta sain kyllä kunnon lääkkeet siihen kipuun. Sen jälkeen olin tosi väsyny ja voimaton muutaman päivän, jälkivuoto kesti n. 3 viikkoa. Siinä haastattelussa todetaan raskaus, selvitetään syitä miksi haluat tehdä abortin, kysellään tiedot ym. Ei kannata pelätä sitä :) Kannattaa ottaa mukaan henkistä tukea ja housut jotka ei kiristä, kun menet tyhjennykseen, ja kotiin kannattaa varata paksuja terveyssiteitä ja voimakkaita kipulääkkeitä. Tsemppiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja mitäh?;22285666:
Anteeksi, mutta miksi?

Siksi, että vauvakuumeilijoille on omat ketjunsa, jossa voitte vertaistukea hakea samanlaisessa tilanteessa olevilta. Tämän ketjun aloittaja on täysin päinvastaisessa tilanteessa. Abortti ei selvästikään ole mikään helppo ratkaisu/ pikkujuttu, mutta kenties ainoa järkevä vaihtoehto, eikä teidän moralisointinne auta mitään.

niin ja vielä noista pillereiden ottamisesta: mulla ainakin piti ensin käydä ottamassa suun kautta, ja seuraavana päivänä laitettiin alapäähän, eli sekä että.

En ehkä ymmärrä miltä tuntuu joka kuukausi pettyä kun ei olekkaan raskaana,mutta tämä ei ole mullekkaan helppo päätös.

onneksi tämä toivottavasti niin alussa että ei ole ehtinyt kehittymään sydäntä ym.ja kiva kuulla mitä aikasemmin tehty keskeytys,sen pienemmät kivut.

Yhteistyössä