Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja allergikon äiti;22285205:
Selvä maitoallergia!
Nutriloniako ei oksenna ulos? Mutta siitä tulee myös vatsakipuja joten sekään ei siis sovi.
Joo, siis pulauttelu on ehkä kerran päivässä nyt jos sitäkään. Noi muut tosiaan kaaressa ulos ja taas nälkä ja ne mahavaivahuudot..huoh..
 
"Ellamaaria"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22285221:
Tätä oon tehny joka päivä syönnin jälkeen. Oli vissiin eka keino minkä keksin tehä kun muistin esikoisesta että pierut tuli ulos tällä tavalla. Mutta tää pikkunen on jalat jäykkänä kun huutaa joten en voi pumppaa kun pistää vastaan jatkuvasti. Jalat on siis kun tikut! Pari krt oon onnistunut mutta eipä oo oikeen auttanut.
Meillä teki tuo poika ihan samaa, koska ilmeisesti vatsa oli niin kipeä, että aristi se jalkojen pumppaaminen. Mikä auttoi oli vaan pystyasento hetkittäin, olalla niin et hyppyytin tai mies hyppyytti pitkin asuntoa. Yöllä aina kello neljästä eteenpäin mies siihen asti kun lähti töihin ja mä siitä eteenpäin kunnes mies tuli töistä. Myös vatsakipuun auttoi hurja vaunukyyti, muttei tietenkää ku hetkeks et nukkui, kun se allergiaa tietenkää mihinkää poistanut. Eli kannattaa muistaa, et jos kyseessä on nyt allergia tms. niin se ei kyllä hoidu keinuilla tai muillakaan, vaan sillä että lapsi saa oikean ruokavalion eli oikean vastikkeen. Lekurin avulla. HYVÄN lekurin.
 
3 äippä
Soitappa sinne teidän kylän taksiin ja kysy voisitko saada vauvalle kyydin lääkäriin laskulla???? Sano että sinulla ei ole rahaa ja lapsi pitää saada lääkäriin... Laitappa tänne mitä sanoivat... täällä tuppukylässä varmaan onnistuisi.
 
lastenklinikan ohjeet
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22285261:
Joo, siis pulauttelu on ehkä kerran päivässä nyt jos sitäkään. Noi muut tosiaan kaaressa ulos ja taas nälkä ja ne mahavaivahuudot..huoh..
Jos lapsi oksentaa kaaressa, se on vietävä viipymättä lekurille.
 
alkuperäinen
Siis sillä tuoda hermoilemista vain kysyin, koska itse kukin hermoilee ja miettii pään puhki että mikä auttaa kun toinen vain huutaa, itsekin olen hermonnut koliikki lapseni kanssa ja heti kun isä tuli kotiin rauhallisena ja otti lapsen syliin lapsi rauhoittui. Kuinka kauan olette nyt käyttäny soijamaitoa? Oletteko kokeilleet cuplatonia? Onko sulla mitään mahdollisuutta lähteä lääkäriin jo nyt?
2päivää sitten ostettiin..eka yö oli kuin sadusta..kaikki meni loistavasti ja nukku tyytyväisenä,kunnes..
Ollaan kokeiltu kuplatonit ja disflatylit, ei auta ei..päästään lääkäriin 5 jälkeen , eli päivystykseen..
 
......
Etkö voi soittaa ambulanssia sairaalaan, jotta pääsisitte jo nyt lekuriin?
Kauan lapsesi on juonut soijamaitoa? Ja mimmoinen on uloste? Auttaako lastasi mikään asento ?
Miks et vain voi lähteä lääkäriin?
 
3 äippä
Alkuperäinen kirjoittaja 3 äippä;22285269:
Soitappa sinne teidän kylän taksiin ja kysy voisitko saada vauvalle kyydin lääkäriin laskulla???? Sano että sinulla ei ole rahaa ja lapsi pitää saada lääkäriin... Laitappa tänne mitä sanoivat... täällä tuppukylässä varmaan onnistuisi.
Lisäisin...Tämäkin maksaa vain sen 10€/suunta jos pyydät terkkarista paperin matkakulukorvausta varten kelalla... paperiin merkataan matka taksilla. VAikka lasku olis mitä vaan
 
"vieras"
Hei nyt kaikki, RAUHOITTUKAA!
ensin AP, älä syytä itseäsi, äläkä välitä näistä pelleistä täällä jotka syyttelevät provoksi. Fakta on että läheskään kaikilla ei ole luttokorttia, eikä autoa käytössä.
Koska miehesi tulee kotiin tänään, pääsisikö yhtään aiemmin lähtemään? Ymmärrän näiden muiden hössäämisen, mutta äitinä sinä tiedät parhaiten, voitko olla vauvan kanssa vielä sen ajan kotona? jos ollut jo 2kk, samanlainen eikä tänään ole tilassa tapahtunut muutoksia, niin ehkä sä voit odottaa sitä miestäsi. ja lähdette sitten heti.
Jos kovin huolestuttaa/pelottaa soita sinne päivystykseen ja kysy, pitääkö tulla heti vai voitteko odottaa iltaan. ja jos pitää lähteä heti, niin saatteko ambulanssin? taksinkin voi maksaa myöhemmin, jos siitä sovitaan jo tilattaessa. eli jos oikeasti haluat nyt mennä heti, niin kyllä te sinne pääsette. muuten, koita rauhoittua vielä hetkeksi, soita vaikka miehellesi ja kerro kuinka huolissasi olet, jos hän keksisi keinon. tai joku tuttu/naapuri/sukulainen pääsisi apuun.
 
"Ellamaaria"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22285284:
2päivää sitten ostettiin..eka yö oli kuin sadusta..kaikki meni loistavasti ja nukku tyytyväisenä,kunnes..
Ollaan kokeiltu kuplatonit ja disflatylit, ei auta ei..päästään lääkäriin 5 jälkeen , eli päivystykseen..
Tuokin on selkeä merkki, eli pahis (maito) katoaa kuvioiosta ja olo helpottuu. Tulee uusi pahis (soija) ja olo pahenee. Nyt vaan täysin soijattomiin ja maidottomiin korvikkeisiin. Tosiaan vaikka keitettyä vettä iltaan saakka että pääset apteekkiin ostamaan esim. neocatea purkin ja ennen kaikkea sinne PÄIVYSTYKSEEN. JOS lapsella on oikeasti nyt huono hengitys ja ahdistus, soita vaikka päivystykseen, heidän tehtävä on arvioida kanssasi ja kertomasi perusteella, oletteko välittömän hoidon tarpeessa. Ja jos näin on, saatte varmasti kyydin.
 
3 äippä
Oikeesti JOS vauva huutaa KOKO ajan, soita vaikka ambulanssi, SANO että sulla ei ole varaa taksiin... KOKEILE edes. Lapsihan voi kuolla jos jotain hengitysteissä... sanoit että ollut hengityskoneessa. Sano soittaessasi ambulanssia, että vauva syntynyt ennenaikaisesti-> ollut hengityskoneessa -> nyt hengittää vaikeesti, eikä sinulla ole rahaa taksiin.... pakko niiden on hakea OIKEESTI. Pyydät lääkäristä kelaa varten paperin että ollut pakko tulla ambulanssilla, niin joudut maksamaan vain omavastuuosuuden joku 10€ sit joskus... Mut tarvii pyytää se lappu muuten maksat kaikki kulut
 
:/
Pistä kaikki ylös ennen kuin menet lääkäriin; Mitkä maidot olette kokeilleet ja kauan. Uloste mimmoista, jne... Meillä tuo almiron pepti rauhoitti, ilman kelakorvausta maksa 50euroa purkki. suosittelisin sitä, se on maito ja soija allergian seuraava.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22285126:
No siis huutaa silleen että kaiken ajan kun on hereillä niin se on itkua vaan, eli nukahtaa omaan huutoonsa..Saattaa nukkua siinä välissä pari tuntia kunnes taas on nälkä- siitä ruokaa-ja huutoa taas. Ja näin tämä on ollut sen kaksi kk jo kohta.
Ja koko 2 kk aikana sulle ei oo tullu kertaakaan mieleen säästää rahaa taksiin, että saat lapses lääkäriin ??? Mä en taas käsitä... miten tyhmä / köyhä voi lapsen saanut ihminen olla. Pitäs olla tulorajat siihenkin hommaan.
 
"kaa"
Alkuperäinen kirjoittaja 3 äippä;22285328 begin_of_the_skype_highlighting**************22285328******end_of_the_skype_highlighting:
Oikeesti JOS vauva huutaa KOKO ajan, soita vaikka ambulanssi, SANO että sulla ei ole varaa taksiin... KOKEILE edes. Lapsihan voi kuolla jos jotain hengitysteissä... sanoit että ollut hengityskoneessa. Sano soittaessasi ambulanssia, että vauva syntynyt ennenaikaisesti-> ollut hengityskoneessa -> nyt hengittää vaikeesti, eikä sinulla ole rahaa taksiin.... pakko niiden on hakea OIKEESTI. Pyydät lääkäristä kelaa varten paperin että ollut pakko tulla ambulanssilla, niin joudut maksamaan vain omavastuuosuuden joku 10€ sit joskus... Mut tarvii pyytää se lappu muuten maksat kaikki kulut
Mä vein lanssilla 5 vrk:n ikäisen sairaalaan ja tuli vaan se kympin lasku. kaikki hoituu siellä lekurissa :) Mene.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22285345]Ja koko 2 kk aikana sulle ei oo tullu kertaakaan mieleen säästää rahaa taksiin, että saat lapses lääkäriin ??? Mä en taas käsitä... miten tyhmä / köyhä voi lapsen saanut ihminen olla. Pitäs olla tulorajat siihenkin hommaan.[/QUOTE]

mistä teitä kusipäitä sikiää? on se vaan niin helppoa, kun itse on niin täydellinen! jos vauva ollut samanlainen koko ajan, niin ei sitä heti välttämättä tarvitse kiireellä sairaalaan kuskata. toki olisi voinut mennä aiemmin jo lääkäriin, mutta kun kaikki ei vaan ole niin täydellisiä kuin sinä ja muut kaltaisesi! jos ette pysty muuhun kuin ilkeilyyn täällä, tehkää kaikille palvelus ja menkää vaikka kiillottamaan sitä kruunuanne!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22285385]mistä teitä kusipäitä sikiää? on se vaan niin helppoa, kun itse on niin täydellinen! jos vauva ollut samanlainen koko ajan, niin ei sitä heti välttämättä tarvitse kiireellä sairaalaan kuskata. toki olisi voinut mennä aiemmin jo lääkäriin, mutta kun kaikki ei vaan ole niin täydellisiä kuin sinä ja muut kaltaisesi! jos ette pysty muuhun kuin ilkeilyyn täällä, tehkää kaikille palvelus ja menkää vaikka kiillottamaan sitä kruunuanne![/QUOTE]

Jaitaki pitää vähän ravistella, että havahtuvat todellisuuteen.
 
[QUOTE="vieras";22285345]Ja koko 2 kk aikana sulle ei oo tullu kertaakaan mieleen säästää rahaa taksiin, että saat lapses lääkäriin ??? Mä en taas käsitä... miten tyhmä / köyhä voi lapsen saanut ihminen olla. Pitäs olla tulorajat siihenkin hommaan.[/QUOTE]

:LOL::LOL:

Tää oli ehkä eka kirjoitus moneen päivään jolle olen nauranut ihan ääneen.

Voimia sulle AP sinne lääkäriin. Voisit ehkä antaa vähän palautetta neuvolaasi, miksi sieltä ei jo aiemmin ole ohjattu lääkäriin, että täytyy sekin neuvo täältä palstalta asti käydä hakemassa.
 
[QUOTE="Sissi";22285341]Kannattaisko sellanen hankkia just tälläsia hätatapauksia varten jos ei ole rahaa. Tai mitäs on luotot sössiny tai ei työpaikkaa niin ei saa.[/QUOTE]

Aivan...kuten sanottu niin kaikilla ei oo. JA sössiny en oo mitään.
 
3 äippä
soita nyt edes sinne päivystykseen... täällä meillä sinnekkin pitää ainakin varata aika. Ja Kysy mitä mieltä he ovat... heti vai nyt lääkäriin... juup.. laitappa mitä sanoivat.
 
3 äippä
Voih... lähden nyt itse lääkäriin, mutta tuleppa illalla laittamaan viestiä tänne mitä lääkäri sanoi... Kovasti kiinostaisi oliko jotain vakavampaa. =( Pahat oireet teillä.
 
voi voi voi
Minä en ymmärrä, jos äiti tulee väsyneenä (kun ei viikkoihin ole kunnolla nukkunut) kyselemään apuja, niin täällä ruvetaan haukkumaan ties miksi. Ei ole kovin aikuismaista toimintaa.
 

Yhteistyössä