Mistä mahtaa johtua kun maatessa pyörryttää ja oksettaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanhoja juttuja jo mutta aattelin silti kirjoitella kun itse joutuu elämään milloin minkälaisen huippamisen kanssa!
Hyvänlaatuinen asentohuimaus. Sisäkorvassa sakka lähtee liikkeelle ja se aiheuttaa huippaamista. Itsellä oli alku vuonna oikeassa korvassa sakat liikkeellä. Aina noustessa ja makuulle mennessä lähti karuselli pyörimään. Ja myös maatessa kun käänsi päätä oikealle. Silloin meni päivässä ohi mutta taas ymmärtääkseni voi kestää vkoja jopa kuukausia. Fyssalta sai "jumppa" ohjeita millä pitäisi oireet helpottaa.
Verenpaineesta johtuva pyörrytys eroaa siinä että yleensä myös silmissä sumenee, kaikki varmaan muistaa teininä kun nousi nopeasti esim sängystä niin silmissä "pimeni", korvissa kohisi ja hetken huippas.
Ja sitten on tietenkin niskajumit kun veri ei pääse kunnolla kiertämääm päähän, myös tästä olen aikoinani kärsinyt. Silloin tuntui kuin maailman oli "kierähtänyt" ympäri tietyssä pään asennossa, siihen vaivaan auttoi fyssari. Aika samanlaiset oli oireet kuim asentohuimauksessa.
Nyt olen kolmatta päivää kärsinyt siitä että huippaa kun nousee ylös sängystä ja niskaa/kallon reunaa särkee. Olin tehnyt kaikkea fyysisesti rankkoja liikunta juttuja yms viime viikon ja sitten alkoi tämä. Huomenna menen fyssalle TAAS selvittämään tätä!
Tsemppiä jokaiselle syystä tai toisesta huippaamisesta kärsiville! Tää ei ole kivaa! :/

Joo, asentohuimaukselta vaikuttaisi. Lääkärin arvion lisäksi tarvitset asiaan erikoistuneen fysioterapeutin, joka tekee testit missä kaarikäytävissä ongelma on. Sitten hän antaa sulle juuri tietynlaiset hoito-ohjeet. Hoito on asennosta toiseen itsensä ja/tai päänsä kääntelyä, hyvin helppoa. Valitettavasti vaiva tulee esiin milloin haluaa, joten ohjeet kannattaa pitää visusti tallessa jatkuvampaakin käyttöä varten.

Kokemusta on. Joskus (harvoin) tulee kamalat yököttävät kaatohuimaukset, yleensä aamulla sängyssä. Onneksi tiedän mistä johtuu ja teen heti minulle määritellyt asentohoidot.

Tsemppiä!

Nyt kiinnostaa millä tavalla C-vitamiini aiheuttaa huimausta??
Tarkoitan sitä teollista askorbiinihappoa, mikä tehdään maissista. Se maissihan tuottaa koisaperhosen toukkan tuhoamiseksi sen myrkyn, mikä ennenvanhaan piti ruiskuttaa siihen maissipeltoon, mut enää ei tarvikaan ja siksi maissista onvaltava ylituotanto ja se on halpaa. Koisan suolisto syöpyy sisältäpäin, joten on sitä siinä koko kasvissa, vaikkei ole myrkytettykään. Luomumaississa ei pitäisi olla, mut siitähän vitamiineja ei kuitenkaan tehdä.

Yhteistyössä