Miten hillitä jääräpäistä miestä autokaupoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
Ollaan etsimässä uutta autoa kun mun isä tätä nykyistä huollettuaan mainitsi että voitas PIKKUHILJAA vaihtaa uudempaan. Mies tai minä ei ymmärretä autoista juuri mitään, joten etsintä on ollut haastavaa, mutta isäni ja parin autoja tuntevan tutun avulla ollaan nyt löydetty jotain suuntaa...

Nyt mies on sitten iskenyt silmänsä autoon, joka on kaikinpuolin ok, mutta mun ja mun isänkin mielestä siinä on liikaa ajettuja kilometrejä. Mies on vaan täysin höyrypäänä että tää on hyvä auto otetaan tää, ihan mahtava. Käytiin koeajollakin ja joo ihan kiva, mutta tulevaisuuden erittäin epävakaan taloudellisen tilanteen takia auton ois parempi olla pitkäaikainen ja ne lisäkilometrit vähän auttais.

Tänään pitäis päättää ja ilmottaa myyjälle otetaanko me se. Mies yrittää taatusti kaikin keinoin saada mut suostumaan, tiedän että jos vastaan kieltävästi niin lopputulos on uhkailu, kiristys ja lopulta pitkä mykkäkoulu miehen puolelta. Ja aika varma olen myös lauseesta "Noh, etsi sinä sitten meille parempi!" Mikä ei toki ole mulle ongelma.

Kaikkein huvittavintahan tässä on ettei mies olis edes ruvennut juuri nyt etsimään autoa, jos mun isä ei olis asiasta sivulauseessa sanonut. Ja nyt isäkin on sitä mieltä että kyllä niitä autoja saa pienemmilläkin kilsoilla ja aivan samaan hintaan... Mutta ei, mies höyryää kuin laput silmillä tän yhden kaaran perässä, vaikka koeajossakin sanoin että älä ihan oikeasti nyt hurmaannut tästä yhdestä ainoasta.

Millä mä saan ton ihmisapinan ymmärtämään yhdessä illassa, että se ei taatusti ole viimeinen kyseistä merkkiä ja mallia oleva auto, joka tulee olemaan myynnissä??

Tässä on viime viikot selattu nettiä ympäri ja yks TÄYDELLINEN auto oli jo käsissä, mutta meni sivu suun. Oli merkit, kilsat ja hintakin kohdallaan ja oltais samassa kaupassa päästy meidän vanhasta autosta eroon. Siks tuo nyt varmaan yrittääkin tarttua ekaan vaihtoehtoon mikä eteen sattuu.

Meillä siis vanhassa autossa oli kolme vuotta sitten ostettaessa kilometrejä 172 000 ja nyt 236 000 ja tässä miehen pakkomielteessä 163 000 eli vaihto olis meidän ajeluilla taas kohta edessä, hyvä jos ollaan keritty tuo auto maksaa siihen mennessä. Siis jos siitä vielä haluaa vaihdettaessa jotain saada niin ehdottomasti muutama kymppi kilsoista pois niin saatan harkita.

Ahdistaa ilta jo valmiiks kun tiedän ettei se keskustelu hyvin pääty... Mulla on myös synttärit tänään, kaikilta muilta oon saanut lämpöisiä onnitteluviestejä puhelimeen, mutta mieheltä tulee pitkiä lurituksia tosta saaaaaatanan autosta eikä onnitteluista tietoakaan! Se on ihan uponnut siihen kärryyn...

Ei autoa tarvi vaihtaa vielä 236 000km, sehän vasta sisään ajettu. Hyvät asialliset huollot tasasin väliajoin ja toinen mokoma kilometrejä ja sit vaihtoon.
Lainalla auton osto vihon viimeistä rahan haaskuuta, rahotusyhtiöt vaan tyytyväisiä.
Ikuna et saa rahojas takas.

[QUOTE="vieras";22279189]Ei autoa tarvi vaihtaa vielä 236 000km, sehän vasta sisään ajettu. Hyvät asialliset huollot tasasin väliajoin ja toinen mokoma kilometrejä ja sit vaihtoon.
Lainalla auton osto vihon viimeistä rahan haaskuuta, rahotusyhtiöt vaan tyytyväisiä.
Ikuna et saa rahojas takas.[/QUOTE]

Ei meilläkään oo kiirettä vaihtaa lukeman perusteella. Siskon mies just samanlainen että auto vaihtuu ja aina sitte ressi saada entinen pois ennenku mittariin tulee liikaa... Vaikka niitä ajovuosia olis vielä paljon ja auto hyvin pidetty. Ehkä mä vaan en tajua sitä pakkoa.

paljonko teillä suunnilleen on aikomus autoon laittaa? onko joku merkki jonka haluatte? ei muuta kuin etsimään hintaluokkaan sopivia autoja joita voit miehelle esitellä

[QUOTE="vieras";22279189]Ei autoa tarvi vaihtaa vielä 236 000km, sehän vasta sisään ajettu. Hyvät asialliset huollot tasasin väliajoin ja toinen mokoma kilometrejä ja sit vaihtoon.
Ikuna et saa rahojas takas.[/QUOTE]

Peesiä, ei nykyautot kilometreistä hajoa. Pellit tuppaavat loppumaan nopeammin. Kyllä tuolla nyt ainakin 150-200 tonnia vielä ajaa, kunhan huoltaa, eikä rasita kylmää moottoria. Ihan hölmöä vaihtaa, jos ei oikein rahaakaan olisi.
Mutta hyväkuntoiset pellit on paljon tärkeämmät autossa kuin se, onko silla ajettu 100 tonnia vai 200t.

Sanotaan nyt ekaks että tää meidän vanha auto on vuosimallia 94, eli siitä nyt ei miljoonia enää saa vaikka hyväkuntoinen onkin. Yritetään siirtyä autoissa 2000-luvulle ja ajatus oliskin että mä laittasin säästöni siihen autoon ja sitten miehen kanssa maksettais mulle takaisin sitä summaa ettei tarvi mitään rahoituksia tai lainoja. Mutta rajat ne on mun säästöilläkin...

Yllättävää, mutta eilinen meni just niin päin hittoa kuin ajattelinkin. Ainoa ero oli että mies ei kieltäytynyt enää etsimästä uusia vaihtoehtoja, vaan sanoi että jos tänään tuleva mahdollinen autonostaja ei ostakkaan meidän vanhaa autoa niin ei aio sen myymiseen osallistua enää mitenkään. Sanoin että osasin jotain tällasta kiukuttelua odottaakin eikä asia ole mulle ongelma, oon ennenkin myynyt autoni menestyksellä...

Mutta möksökiukuttelu siis jatkuu ja mun puolesta jatkukoon vaikka maailman loppuun, mä etsin sillä aikaa meille just sellasen auton ettei ukon tarvi itkeä eikä mun kettuuntua siitä että ostin auton mitä en halua.

Että raivostutti kun mies oikein marttyyrinä tokas että tehän sen sitten näköjään isänne kanssa päätätte mikä auto meille tulee. Sanoin että mitäs jos me oltais alettu etsiä autoa vaikka vasta ens kuussa, silloin tuo auto ei ois ollut ehkä enää myynnissäkään, mitäs sitten olisit tehnyt... Mutta kun tuolle kaikki on yhtä valtataistelua. Auton vaihtaminenkin, huoh...
Hän perusteli kiukkuamistaan sillä ettei ollut saanut multa KUNNON perusteluja sille etten halua sitä autoa. Just, en kuitenkaan saanut selitystä sille mitkä niitä kunnon perusteluja olis olleet... Mutta täähän onkin mun ja isäni salaliitto häntä vastaan, jee jee...

Just katsoin netistä että kyseisen mallisia autoja oli yhdelle sivustolle tullut viimesen vuorokauden aikana sivukaupalla, eli nyt vaan pitää jaksaa tsekata ne joka päivä läpi ja toivoa että tärppää...

No älkää ostelko paskoja autoja, jotka eivät kestä kilometrejä ajaa!
Het kerrasta kunnon menopeli alle, ei mitään rellunrouskuja tms. :headwall .

Sitä tässä kovasti juuri yritetään, saada autoa jota ei tarvis heti vaihtaa. Eikä tuota vanhaakaan TARVIS vaihtaa, mutta nyt kun vielä on varaa ostaa "uusi" niin se olis melkein lähikuukausina tehtävä. Vanhassa ei siis ole mitään mitään vikaa, mutta eikö se olekin järkevämpi myydä viattomana kuin viallisena, vai mitä? =)

Ja meillä ei IKINÄ ole ollut rellunrouskuja tai vastaavia, eikä tule olemaan.

Yhteistyössä