Voiko virtsatietulehdus olla oireeton tai lähes oireeton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kivaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kivaa

Vieras
Söin melko lailla makeita herkkuja lähes 2 viikkoa sitten, söin herkkuja kolmena päivänä peräkkäin (to, pe ja la), kunnes sunnuntaina "helvetti oli päällä" - oli koko ajan pissattava tunne ja myöhemmin alaselkää alkoi hiljakseen jomottamaan. Samoin oli vielä viikko sitten maanantaina ja tiistaina. Mutta sitten nuo pahimmat oireet helpottivat, kun olen melko säännöllisesti napsinut 3-4 tablettia c-vitamiinia ja juonut runsaasti karpalomehua.

Yritän myös välttää makeita herkkuja, tosin viime sunnuntaina maistoin vähän leivonnaisia ja heti nuo kamalat oireet palasivat takaisin. Onneksi maanantaihin mennessä helpottivat.

Silti kuitenkin vielä hieman vaivoja on, välillä iskee alaselkäsärkyä, inhottavaa tunnetta "alaosastoon" - jolloin on pakko mennä pissalle jos on pissahätä tai alkaa juomaan enemmän mehua, että voi mennä taas pissalle, jotta ikävä tunne häviäisi pois.

Oireeton pissatulehdus ei tarkota sitä, että se ois täysin oireeton välttämättä vaan sitä, että oireilee muilla kuin perinteisillä virtsatulehduksen tavoilla. :)

Ootko muistanu juoda? Käy antamassa pissanäyte, sillähän se selviää. :) Voi hyvinkin olla pissatulehdus.

Mun ensimmäinen ja aino virtsatulehdus nousi munuaisiin. Ainoa oire oli kova kuume joka ei laskenu särkylääkkeilläkään.Viikon antibiootti kuuri tiputuksessa. Eli käy lääkärissä heti huomenna.

Voi olla. Itselle on kyllä tullut aina kovat oireet, jos on ollut tulehdus, joten luulen, että toisilla on oireet aina kovat ja toisilla aina lievät. Siispä joko-tai...

hei, samanlaista oireilua ollut mulla. Mutta siis mun tapauksessa join piiiiitkästä aikaa alkoholia 3 viikkoa sitten ja join oikein enemmän. aamulla kun heräsin oli kova pissa hätä ja vessassa käynnin jälkeen jäi heti "pissattava tunne" tarkkailin tilannetta ja se tunne jatkui pari päivää sitten alko menkat ja niiden aikana ei ollut mitään ja taas menkkojen jälkeen se sama tunne palasi. Kävin pissa kokeessa se oli täysin puhdas ja kävin gyenllä ja kaikki oli kunnossa. ja nyt pikku hiljaa oireet hävinnyt. mutta kannattaa tarkistuttaa labra kokeella?

Olen yrittänyt juoda iltaisin 3-4 isoa lasillista mehua + päivällä tulee juotua 1-2 pienempää lasillista
mehua. Voiko terkkarin luukulta vain pyytää suoraan ne virtsanäytevermeet, kun sanoo, että epäilee, että itsellä on mahdollisesti virtsatietulehdus?

Tosin en tiedä mistä johtuu, että jonain syksynä tulee tämmöistä ihme "pissaoireilua" joka sitten kuitenkin ajastaan häviää pois tai häviää viimeistään silloin, kun alkavat kuukautiset.

Voi olla. Itselle on kyllä tullut aina kovat oireet, jos on ollut tulehdus, joten luulen, että toisilla on oireet aina kovat ja toisilla aina lievät. Siispä joko-tai...

Ei se noin mene. :)

Mulla on ollut molempia. Ihan tosi selkeitä tapauksia sekä sitten noita, että olen alkanut epäillä vasta esim. selkäsärystä, ei muita oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22281384:
Tosin en tiedä mistä johtuu, että jonain syksynä tulee tämmöistä ihme "pissaoireilua" joka sitten kuitenkin ajastaan häviää pois tai häviää viimeistään silloin, kun alkavat kuukautiset.

Hiivahan voi aiheuttaa myös pissaoireilua ja hiiva on aika yleinen just ennen menkkoja, menee menkoilla ohi.

Mul oli outo tunne alapääs ku pissa loppu, oli tulehdus, annoin näytteen, sain tulokset 3 pv päästä, soitin sinne, ni terkkaril oli valmiina resepti mulle lääkäriltä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22281444:
-, kun soitit tuloksista ja jos tulos oli positiivinen ( on tulehdus ) , niin mites sitten sait apteekista lääkkeet vaivaan?

Mulla ainakin, kun lääkäriltä on soittanu tuloksia (tai lääkäri soittanut niitä), on sitten samalla sovittu, mihin apteekkiin soittavat reseptin. :)

minulla pissatulehdus nousi Munuaistasolle ja alaselkä että ala vatsa olivat tosi kipeinä. kuumetta oli reilusti ja sairaalaan siitä kyllä joutuu mutta kannattaa käydä ehdottomasti lääkärin juttusilla jos on epävarma olo.

Mul oli outo tunne alapääs ku pissa loppu, oli tulehdus, annoin näytteen, sain tulokset 3 pv päästä, soitin sinne, ni terkkaril oli valmiina resepti mulle lääkäriltä.

Siis tulokset 3 päivän päästä ja lääkekuurikin vasta sillon!! Jos on virtsatietulehdus niin sitä ei kestä kukaan kolmea päivää! Kyllä ne tekee testin heti jos epäillään virtsatietulehdusta.

Yhteistyössä