Päivähoidon aloitus

Miten ne tutustumiset menee päivähoidossa?

Jos tyttö menee päiväkotiin 1.8.2011. Niin voidaanko me käydä heinäkuussa tutustumassa?

Vai varaanko hoidon 1.8. ja aloitan itse työt esim. 10.8. että meille jää aikaa pehmeeseen laskuun?

"Jepa"
Monet päiväkodit on kiinni heinäkuun, eli se kannattaa ainakin ensin tarkistaa. Ja vaikka päiväkoti olisikin auki, usein saattaa olla paikalla lomasijaisia ja vieraita lapsia eri päiväkodeista (jotka ovat kiinni) eli tutustuminen ainakaan hoitajiin ei oikein onnistu.

Itse aloittaisin työt vasta 10.8. jotta ehditte rauhassa tutustua.

uu
Voihan olla, ettei päiväkoti ole edes auki heinäkuussa. Nuo pehmeät laskut on jokseenkin joutavia, mutta jos välttämättä sellaisen haluat, niin muutama päivä ennen sun työn alkua on ihan paikallaan.

tigru87, harmaana
Meillä pojat menee 1.11. hoitoon, ja vielä ollaan ilman paikkaa.. :/ et se siitä pehmeestä laskusta. Mutta jos teillä alkaa hoito 1.8. ja saatte tietää paikasta hieman aikasemmin, kuin esim. me niin voisit käydä muutamana päivänä vaikka parin viikon ajan, ennen sitä aloituspäivää, siellä leikkimässä ja yms. lapsi saisi vähän tutustua paikkoihin jne..

"vierailija"
Useat tarhat kiinni heinäkuun. Meillä lapsi aloitti tammikuussa ja työt aloitin jotain 10.1. Tarha oli kiinni siis joulun jälkeen (vuorottelee aina joulunjälkeisissä aukioloissa toisen tarhan kanssa) ja päästiin tutustumaan vasta sitten uuden vuoden jälkeen. Tutustuminen olisi käynyt myös ennen joulua, mutta mieluummin tein noin. Kysele tarhasta.

Aivan, itsekkin mietin aikaisemmin tuota heinäkuun kiinnioloa. Mutta nyt en enään muistanut sitä...

Jotkut päiväkodit on täälläkin kiinni heinäkuussa, en tiedä tarkkaan. Enkä tiedä mihin päiväkotiin tyttökään on menossa.

Eli taidan olla elokuun ekan viikon vielä hoitovapaalla. Mä tykkäisin kyllä että aloteltais hieman pehmeämmin =)

Meillä pojat menee 1.11. hoitoon, ja vielä ollaan ilman paikkaa.. :/ et se siitä pehmeestä laskusta. Mutta jos teillä alkaa hoito 1.8. ja saatte tietää paikasta hieman aikasemmin, kuin esim. me niin voisit käydä muutamana päivänä vaikka parin viikon ajan, ennen sitä aloituspäivää, siellä leikkimässä ja yms. lapsi saisi vähän tutustua paikkoihin jne..
Pointtina mun kysymyksessä lähinnä oli ajatus, että jos varaan hoidon vasta 1.8. niin voiko heinäkuun puolella käydä vai ei. Kun ei siitä kuukaudesta makseta...

Toivottavasti saisitte nyt pian tietää paikan ja ehtisitte käydä muutamana päivänä!

"heh"
Pointtina mun kysymyksessä lähinnä oli ajatus, että jos varaan hoidon vasta 1.8. niin voiko heinäkuun puolella käydä vai ei. Kun ei siitä kuukaudesta makseta...

Toivottavasti saisitte nyt pian tietää paikan ja ehtisitte käydä muutamana päivänä!
Riippuu paikasta. Monessa paikassa ei saa tutustua ennen kuin hoitosopimus on voimassa koska vakuutus ei ole vielä voimassa. Meillä taas sai olla parina päivänä ennen virallista hoidon alkua mutta ruokailuihin/päikkereille ei saanut osallistua koska ei vielä maksettu mitään.

[QUOTE="heh";22277819]Riippuu paikasta. Monessa paikassa ei saa tutustua ennen kuin hoitosopimus on voimassa koska vakuutus ei ole vielä voimassa. Meillä taas sai olla parina päivänä ennen virallista hoidon alkua mutta ruokailuihin/päikkereille ei saanut osallistua koska ei vielä maksettu mitään.[/QUOTE]

Ok. Täytyy kysellä päivähoidon johtajalta tms. ennenkuin laitan hakemuksen. Kun en varmaan tiedä tarkkaa päiväkotia ennenkuin ensi kesänä joskus niin en voi suoraan päiväkodista kysyä.

"mammu"
Jos olet itse mukana tutustumassa lapsen kanssa niin eihän lapsi vielä virallisesti (välttämättä) aloita hoitoa. Täällä ainakin sain sovittua tutustumisviikon, viikkoa aikaisemmin ennenkuin hoito. Olin vaan itse mukana kokoajan.

Paikat eivät pienelle ole tärkeitä vaan aikuiset jotka häntä tulevat hoitamaan. Parasta on myös tutustua kunnolla yhteen aikuiseen jonka kanssa Sinä myös äitinä voit lapsestasi ja tämän hoidosta keskustella kun tulette tutustumaan. Anna aikaa tälle tutustumiselle etukäteen, se kyllä kannattaa, jos päiväkodissa omahoitaja työtapa silloin vielä parempi koska ovat tavallisesti juuri miettineet miten parhaiten uuden lapsen ja vanhemmat otetaan vastaan. Totta on myös että heinäkuu on tavallisesti huono aika tutustumiselle yllämainituista syistä.

Yhteistyössä