Turha itkeä kun et sitten saa kirkkohäitä, ristiäisiä ja ethän tule joulukirkkoon, eroaja.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"qwer"
[QUOTE="tiutau";22269574]Maksoin kirkollisveroa 15 vuotta, enköhän minäkin ole joulukirkkoni maksanut, jos jostain syystä sinne haluan mennä.[/QUOTE]

Niin, eihän siellä ovella kysellä mitään jäsenkirjoja. Eihän kirkkoon kuulumaton sitten saisi mennä edes vieraaksi esim. kirkkohäihin...
 
väärin
En koe inttäväni uskontoa vastaan, vastustan vain tapaasi halveksua toisille tärkeitä asioita ja sitä, miten huutelet olevasi ateisti ja silti olet valmis toimimaan vakaumustasi vastaan liittymällä kirkkoon.
En tietysti halveksu niitä ääneen. Mutta kyllä, halveksun uskovaisia koska en ymmärrä miten aikuiset ihmiset voivat uskoa satusetiin. En ole toiminut vakaumustani vastaan koska minulle kirkko on vain hieno rakennus jossa voi mennä naimisiin. Uskovaisten höpinöitä saa kuulla / lukea muutenkin, en voisi välttyä niiltä vaikka vihkiminen olisi tapahtunut muualla. Joko nyt alkaa avautumaan?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22270582:
Minä en usko ja silti halusin kirkkohäät koska kirkko on hieno vihkipaikka! Liityin kirkkoon häiden takia mutta erosin häiden jälkeen.
Minusta tuo on törkeää ja suorastaan sairasta.
 
An
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22271613:
En tietysti halveksu niitä ääneen. Mutta kyllä, halveksun uskovaisia koska en ymmärrä miten aikuiset ihmiset voivat uskoa satusetiin. En ole toiminut vakaumustani vastaan koska minulle kirkko on vain hieno rakennus jossa voi mennä naimisiin. Uskovaisten höpinöitä saa kuulla / lukea muutenkin, en voisi välttyä niiltä vaikka vihkiminen olisi tapahtunut muualla. Joko nyt alkaa avautumaan?
Ei, ei ala :) En vieläkään pysty mitenkään ymmärtää ajatusmaailmaasi. Mitä halveksuttavaa siinä on, että ihmisillä on elämässään asia, joka antaa lohtua ja tukea? Perustui se sitten totuuteen tai ei, heille se on Totuus. Mainitsemiasi höpinöitä nimen omaan SAA kuulla/lukea niin tahtoessaan, en vain ymmärrä miksi joku TAHTOO sitä omana hääpäivänään. Itse haluan hääpäivänäni kuulla kauniita sanoja minulle tärkeiltä ihmisiltä, en totisesti haluaisi kenenkään käyttävän minuuttiakaan suoltamalla suustaan asioita, joita pitäisin täytetnä puppuna.

Mutta lopetetaan jo jankkaus, olemme asioista eri mieltä eikä kummankaan kanta tästä väittelemällä muutu.
 
ok
Onpa raamatullista sanoa, että jos ei kuulu kirkkoon niin ei saisi tulla enää koskaan jumalanpalvelukseen. Eikös tarkoitus olekaan, että ihmiset tulisivat sitä Jumalan sanaa kuulemaan.

Ei se jäsenmaksu mihinkään paikkalippuun oikeuta, joulukirkkoon eikä taivaaseen.. Johonkin kerhoon ehkä.
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";22270892]minkähänsuuruinen se vuokra on? aloin vain pohdiskelemaan, kun tuo kirkkoon häiden ajaksi liittyminen maksaa silti kokonaisen vuoden kirkkoverot, niin kumpikohan tulee yleensä halvemmaksi :)[/QUOTE]

halvemmaksi tulee vuokrata se kirkko häitä varten, kuin maksaa vuoden kirkollisverot. tarkkoja summia en muista
 
miuh
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22271719:
Voi kauheaa, kyllä olin nyt törkeä itseäni kohtaan =) Antaisinkohan minulle anteeksi vai en...
Mutta eikö kuitenkin kannattaisi olla rehellinen itselleen eikä luvata ottaa aviopuoliso itselleen niin myötä-kuin vastoinkäymisissä Jumalan kunniaksi olevan alttarin äärellä?!?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22271719:
Voi kauheaa, kyllä olin nyt törkeä itseäni kohtaan =) Antaisinkohan minulle anteeksi vai en...
No, jos sinulle ei ole ongelma teeskennellä, valehdella ja halventaa toisten uskoa, no problem. Sinähän nahoissasi asut.:)

Itselläni raja menee siinä, että voin kyllä olla mukana, läsnä esim. buddhalaisessa rituaalissa tai kristillisissä hautajaisissa tms, kun tiedän, että teen sen kunnioittaakseni läheisteni vakaumusta, en siis aktiivisesti "osallistumalla" ja olemalla tapahtuman objekti tai teeskentelemällä vakaumusta, jota mielestäni kirkkohäiden järjestäminen uskonnollisine rituaaleineen on.

Mutta minä haluan elää sen mukaan, mikä mielestäni on oikein. Idealismia...
 
väärin
Mutta eikö kuitenkin kannattaisi olla rehellinen itselleen eikä luvata ottaa aviopuoliso itselleen niin myötä-kuin vastoinkäymisissä Jumalan kunniaksi olevan alttarin äärellä?!?
Lupasimme ottaa toisemme myötä- ja vastoinkäymisissä kunnes kuolema erottaa, ja olimme rehellisiä. Sillä taas ei ole merkitystä onko alttari rakennettu jumalan kunniaksi vai siksi että alle mahtuu perunakellari.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22271887:
Lupasimme ottaa toisemme myötä- ja vastoinkäymisissä kunnes kuolema erottaa, ja olimme rehellisiä. Sillä taas ei ole merkitystä onko alttari rakennettu jumalan kunniaksi vai siksi että alle mahtuu perunakellari.
Jos asialla ei ole merkitystä, miksi sitten valitsitte uskonnollisen seremonian, useiden ihmisten pyhässä paikassa?
 
miuh
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22271887:
Lupasimme ottaa toisemme myötä- ja vastoinkäymisissä kunnes kuolema erottaa, ja olimme rehellisiä. Sillä taas ei ole merkitystä onko alttari rakennettu jumalan kunniaksi vai siksi että alle mahtuu perunakellari.
ja papin puhuessa teille, katselitko vain ympärillesi silmiä pyöritellen ja annoit kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..?!?
Olipas ihana vihkitilaisuus.
 
mlps
[QUOTE="vieras";22271777]halvemmaksi tulee vuokrata se kirkko häitä varten, kuin maksaa vuoden kirkollisverot. tarkkoja summia en muista[/QUOTE]

Siis vuokrataanko kirkkoja ei jäsenten avioliittoon vihkimiseen...enpä usko. Kukas siellä vihkii jos ei pappi, tulee joku tuomari alttarille vai?
 
"tonttu"
[QUOTE="vieras";22269489]Niin ja ethän odota saavasi diakonitoimistolta tukea kun tulee vaikeuksia, kirkko kun sen avun pistää tiukille tai ottaa pois koska varaa ei ole.[/QUOTE]

Häät, nimiäiset ja joulunjuhlimiset voi kaikki hoitaa oikein kauniisti ilman kirkkoa. En todellakaan kaipaa kirkkoa yhtään mihinkään.
Miten se on vaikeaa käsittää?
 
miuh
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22272002:
Seisoimme siinä kuten mikä tahansa vihittävä pari. Kiitos kysymästä, vihkitilaisuus oli ihana, kun lupauduimme siinä toisillemme.
No joo,edelleen en vain ymmärrä.Kuuntelitko mitä papilla oli sanottavaa?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22272030:
Meille avioliitto merkitsee aivan muuta kuin juridista sopimusta, se merkitsee että todellakin lupaudumme toisillemme loppuelämäksemme. Emme ole tehneet pilkkaa, emme vain välitä uskonnosta.
No, minä näen asian toisin.:)
 

Yhteistyössä