Raskaustesti asiaa!

  • Viestiketjun aloittaja "pimpelipom"
  • Ensimmäinen viesti
"pimpelipom"
Hei, meillä on pikkukakkosta toivottu jo kovasti viime maaliskuun km jälkeen. Yritystä siis jonkin aikaa takana. Nyt siis menossa kp. 31/28-32.

Aikasemmin mulla oli yks tosi pitkä kierto, joka siis oli ainakin 38 päivää. Sillon siis luonnollisestikkin tein testin ja oli nega, seuraavana aamuna alko menkat.
Oonkin nyt sit miettiny että kun toivon raskautta kovasti niin voiko menkat siirtyä jo pelkästä odotuksesta/ jännityksestä?
Monta kuukautta on nyt mennyt silleen et en oo ajatellu koko asiaa, mut nyt on jotenkin vaan tunne että voisin olla raskaana.. Ei siis mitenkään jännitä, ja koitan olla ajattelematta koko asiaa, jottei ainakaan stressin takia menkat siirry.
Oireita on vaikka muille jakaa, mutta samat oireet on myös ennen menkkojen alkamista; nännien arkuus ja alavatsan nippailu. Eilen jopa niin pahasti etten voinut hetkeen liikuttaa toista jalkaani, vrt. liitoskivut (ennen siis ei ole käynyt näin).

Toinen kysymys koskee apteekin omaa testiä, jota siis olen aina käyttänyt. Eli jos käyn sen nyt ostamassa, niin voinko tehdä päivällä (aamupissasta luotettavin), kokemuksia kuinka luotettava siis on päiväpissasta? vai mikähän olisi semmoinen hyvä tuntimäärä olla pissaamatta ennen testin tekoa, 8h?

Koitan nyt siis välttää turhaa intoilua ja pettymyksiä, silti en malta enää odottaa muutamaa päivää..
Onko muita joilla testailu ajankohtaista nyt?
 
Apteekin oman voi tehdä milloin vain, varsinkin, jos menkat on jo myöhässä.

Mutta mun mielestä tuo on jotenkin epäherkkä testi. :D Tai tein sillä tästä raskaudesta kaks testiä, toisen sinä päivänä, kun menkkojen piti alkaa ja toisen sitten parin päivän päästä eikä se viiva kyllä vahvistunut tuossa ajass... :D Siis sain siihen kyllä semmosen haamujen haamun, mutta se ei vahvistunut. Ajattelinkin, että vuoto varmaan alkaa parin päivän sisään.

No ei alkanut, rv 25 pyörähti tänään käyntiin. =) Mutta mä tekisin testin jollain muulla. Ihan omien hermojeni vuoksi. Aiemmin oon testannut herkillä testeillä eikä niiden kanssa ole tarvinnut arpoa. Kun tästä ei sitten niitä oireitakaan oikein tuntunut ilmaantuvan, tein uuden testin joskus rv 5-6 semmosella markettitestillä (cittarin) ja sekin posahti niin punaiseksi, että ennemmin koitan seuraavan kerran vaikka suoraan semmosta kuin tota Apteekin omaa. :D
 
"vieras"
herkin on acon, first signal, one step, siiinä paketissa lukee herkkyys 10 jos se on nitä oikein herkkiä. vähemmän herkissä ei herkkyyttä ole kerrottu. itse olen käyttänyt monesti one step tai first signal testejä. en ole saanut viivanpaikkoja.

missä asut? onko teillä paikkakunnalla yliopiston apteekkia?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22268873:
Luotettavin kai riippuu siitä, keltä kysytään. :D

Mä ottaisin sen, mikä on herkin. Taitaa apteekeissa tällä hetkellä olla First Signal? Voithan ottaa molemmat ja tehdä kaksi eri merkkiä (pissi kuppiin ja jos eka näyttää epävarmaa, tee toinen =) ).
yllättäen tuota testiä ei ole joka apteekissa. esim. tampereen kokoisestakin kaupungista löytyy apteekki joka ei tuota testiä myy
 
"pimpelipom"
Yliopistollista apteekkia ei ole. miksi kysyit? :)

Hmm.. pitää käydä katsomassa tota first signal testiä, josko löytyisi meidän kämäisestä apteekista..
Tuo herkkyys aste 10 on siis herkin?
 
"vieras"
[QUOTE="pimpelipom";22268932]Yliopistollista apteekkia ei ole. miksi kysyit? :)

Hmm.. pitää käydä katsomassa tota first signal testiä, josko löytyisi meidän kämäisestä apteekista..
Tuo herkkyys aste 10 on siis herkin?[/QUOTE]

joo, 10 on herkin. kysyin koska se ainakin tuota testiä myy.
 
Mä tein tuolla Apteekin omalla kun menkat oli toisen kierron mukaan muutaman päivän myöhässä ja toisen kierron mukaan ois sinä päivänä pitäny alkaa. Heti tuli tumma viiva ja sitten testaisin samalla pari päivää myöhemmin ja taas melkeen yhtä tumma viiva ku kontrolli. Et kait se ihan luotettava on :)
 
[QUOTE="vieras";22268894]yllättäen tuota testiä ei ole joka apteekissa. esim. tampereen kokoisestakin kaupungista löytyy apteekki joka ei tuota testiä myy[/QUOTE]

Ai? En onneksi ole vielä löytänyt semmosta, vaikka saman kylän apteekkeja kierrän mäkin. ;)

Ainakin Kalevan Prisman apteekista on tullut semmoinen hankittua. =) Sieltä siis käy hakemassa, jos tartteet. ;)
 
Mä tein tuolla Apteekin omalla kun menkat oli toisen kierron mukaan muutaman päivän myöhässä ja toisen kierron mukaan ois sinä päivänä pitäny alkaa. Heti tuli tumma viiva ja sitten testaisin samalla pari päivää myöhemmin ja taas melkeen yhtä tumma viiva ku kontrolli. Et kait se ihan luotettava on :)
On se varmasti luotettava, mutta itse sain vaan niin haalean viivan sillä alkuun ja samaa sitten luin paljon nettikeskusteluista jälkikäteen, että sillä "varotin" ja suosittelen jotain muuta. :) siis kyllä mäkin sillä raskauteni testasin ja positiivisen sain, vaikka haalean. Mut just vaan niin kovin haalean, et siinä alussa alkaa miettiä (turhaan) vaikka mitä..
 
"pimpelipom"
Tein just apteekin testin, pakko oli päästä pissalle jo 3h jälkeen, niin kova hätä että en ois enää kestänyt! Ajattelin että ei välttämättä vielä näy testissä plussa, mutta uskokaa tai älkää, niin tosi vahva plussa pärähti. Yhtä tumma siis ku kontrolli viiva!
Oon ihan onnesta sekasin että meinaa vaan itku tulla, toivottavasti tämä nyt sit kestää loppuun asti!
 
se sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22269990:
Ai? En onneksi ole vielä löytänyt semmosta, vaikka saman kylän apteekkeja kierrän mäkin. ;)

Ainakin Kalevan Prisman apteekista on tullut semmoinen hankittua. =) Sieltä siis käy hakemassa, jos tartteet. ;)
*vink* koitapa sitä keskustorin apteekkia. ei yliopiston vaan sitä keskustorin. ja sitten tais olla se mikä on siellä anttilan luona.
 

Yhteistyössä