Kirkosta eroamisten päiväennätys meni taas rikki

"Rane"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22266530:
Juuri olin aikeissa tulla kommentoimaan että kuinkakohan moni liittyy sit takaisin kun on pakko saada kirkkohäät...... siinä kohdassa kummasti sitten ollaankin evlut kirkkoon haluavia.

Mun mielestä tekopyhää jos mikä :D
Moroo! Äreee!

Sullahan on selkärankaa. Tairat ollakki pohojammaalta kotoosi.
 
[QUOTE="sipuli";22266687]Mutta sitä siunausta ei lähes kukaan halua antaa.[/QUOTE]

Jos sen siunauksen todella haluaa, niin eiköhän noita vähän vapaamielisempiäkin pappeja ole sitä antamassa, kun vain jaksaa etsiä.

Kertoihan Homoillan naispappikin, että oli antanut siunauksen homoparille epävirallisissa merkeissä.

//Tutkinpa tuossa tarkemmin tuota siunaamisasiaa:

"Avioliitto, joka on solmittu muussa kuin evankelis-luterilaisen kirkon käyttämässä järjestyksessä, voidaan pyydettäessä siunata (KJ 2:20). Siihen ei välttämättä liity velvoitteita kirkkoon kuulumisesta eikä kansallisuudesta -se ei siis ole muodoltaan juridinen, vaan pikemminkin jumalanpalvelus, jossa solmittu avioliitto siunataan ja sen puolesta rukoillaan."

Lähde: Avioliiton siunaaminen

"Periaatteessa avioliiton siunaamiseen ei kuulu velvoitteita kirkkoon kuulumisesta, joten pappi voi suostua siunaamaan myös liiton, missä kumpikaan vihkipuolisoista ei kuulu kirkkoon. Käytännössä kuitenkin yleensä vaaditaan ainakin toisen kuulumista kirkkoon."

Että jos vain jaksaa etsiä, ja todella sen siunauksen haluaa, niin eiköhän sellainen pappikin löydy, joka tuon siunauksen haluaa antaa!
 
Viimeksi muokattu:
"sipuli"
[QUOTE="lisko";22266639]No Suomen kansan tyhmyydestä kertoo, että KANSANEDUSTAJAN kommentit saavat ihmiset eroamaan KIRKOSTA. Hahhaaa, miten sivistymättömiä olette. Samat ihmiset tietysti luulevat, että olemalla äänestämättä eduskuntavaaleissa, voi vaikuttaa asioihin. Ja antakaa mä arvaan, kostoksi Räsäselle, olette myös äänestämättä seurakuntavaaleissa? Huhhuh, menee kyllä veromarkat hukkaan, tämän kansan peruskoulutuksessa.[/QUOTE]

Kyseisessä keskustelussa jokainen kirkon edustaja vastusti sekä homoavioliittoja että adoptiota. Eli uskon ett ihmiset on eronneet kirkosta koska eivät halua olla mukana tälläisessä sorrossa jossa kirkko on mukana.
 
"hmm"
Eli saman tekopyhyyden linjalla tulisi vain jatkaa loputtomiin?

Maailmassa on lukemattomasti muitakin kauniita paikkoja, ja lähes tilan kuin tilan voi koristella unelmiensa paikaksi.
no luuletko sinä että se tekopyhyys katoaisi maailmasta? se on ja pysyy, eikä edes vähene. turha siitä on valittaa, minä vain totesin huomion miksi joku toimii tekopyhästi. edelleenkin se kirkko on ihmisten mielissä kauniina ja perinteisenä hääpaikkana, vaikka niagaran putoukset, vuokratilat ja meidän takapiha olisi kuinka kaunis hääpaikka tahansa.
 
"sipuli"
Jos sen siunauksen todella haluaa, niin eiköhän noita vähän vapaamielisempiäkin pappeja ole sitä antamassa, kun vain jaksaa etsiä.

Kertoihan Homoillan naispappikin, että oli antanut siunauksen homoparille epävirallisissa merkeissä.
Joo ja siitähän syntyi myös iso hulabaloo ja hän sai siitä paljon paheksuntaa ja lähes menetti työnsä. Et luuletko varsinkin sen jutun jälkeen löytyvän kovinkaan montaa niin rohkeaa pappia joka siunauksen antaisi. Eikä se joka tapauksessa ole sama asia..
 
[QUOTE="sipuli";22266784]Joo ja siitähän syntyi myös iso hulabaloo ja hän sai siitä paljon paheksuntaa ja lähes menetti työnsä. Et luuletko varsinkin sen jutun jälkeen löytyvän kovinkaan montaa niin rohkeaa pappia joka siunauksen antaisi. Eikä se joka tapauksessa ole sama asia..[/QUOTE]

Puhutko nyt nimenomaan homoseksuaalisista liitoista vai yleensäkin kirkkoon kuulumattomista?
 
kyssäriä
[QUOTE="lisko";22266639]No Suomen kansan tyhmyydestä kertoo, että KANSANEDUSTAJAN kommentit saavat ihmiset eroamaan KIRKOSTA. Hahhaaa, miten sivistymättömiä olette. Samat ihmiset tietysti luulevat, että olemalla äänestämättä eduskuntavaaleissa, voi vaikuttaa asioihin. Ja antakaa mä arvaan, kostoksi Räsäselle, olette myös äänestämättä seurakuntavaaleissa? Huhhuh, menee kyllä veromarkat hukkaan, tämän kansan peruskoulutuksessa.[/QUOTE]

Miksi te luulette, että eron syy olisi Räsänen? Ihan kummallista, että nimenomaan Räsästä nostetaan joko syyksi tai tekosyyksi. Miksi kuvitellaan, että eron syyt eivät voi olla valideja? Kuvitellaan, että jos eroaa kirkosta, syy on väärä ja ihminen vähän yksinkertainen?
 
"Minä"
[QUOTE="sipuli";22266739]Kyseisessä keskustelussa jokainen kirkon edustaja vastusti sekä homoavioliittoja että adoptiota. Eli uskon ett ihmiset on eronneet kirkosta koska eivät halua olla mukana tälläisessä sorrossa jossa kirkko on mukana.[/QUOTE]

Eipäs, olihan siellä myös toisella puolella yksi pappi.
 
"Minä"
[QUOTE="Minä";22266851]Eipäs, olihan siellä myös toisella puolella yksi pappi.[/QUOTE]

Ja myös muita ihmisiä, kuin kirkon edustajia vastustamassa. Muun kuin evlut-seurakunnan tms. Olihan siellä yksi Perussuomalainen kansanedustajakin äänessä ja hyvin paljon. Mutta ilmeisesti tietty junttius ja ennakkoluuloisuus ja yksinkertaisuus ja poliittinen epäkorreuktius
sallitaan persuille, eihän niiltä kukaan mitään muuta odotakaan?
 
"sipuli"
[QUOTE="Minä";22266851]Eipäs, olihan siellä myös toisella puolella yksi pappi.[/QUOTE]

Aivan totta, niin olikin. Mutta yleisesti kirkon kanta on kuitenkin selkeä. Se oli se mun pointti. Ja varmasti myös monen kirkosta eronneen. Ei ne kaikki (eikä edes suurin osa) mitään idiootteja ole.
 
"Luokanope"
Kuten jo moni muukin täällä on sanonut, niin tuskin suurimman osan kirkosta eronneen syynä eroamiseen on Räsäsen kommentit. Nyt asia (eroaminen) on vaan ollut mediassa ja muualla paljon esillä ja se on ollut sysäyksenä siihen, että kirkosta erotaan. Ihmiset huomaavat, että ei se olekaan aivan tavatonta erota kirkosta, koska moni muukin on sen nyt tehnyt.

Itsekin aion erota kirkosta lähipäivinä. En eroa Räsäsen kommenttien vuoksi (en edes tarkalleen tiedä, mitä hän on sanonut), vaan eroan sen vuoksi, että en koe kirkkoa ja mitään uskontoa omakseni.
 
"hmm"
eiköhän se kumminkin ole vähän niin, etteivät nämä kirkosta eronneet ole uskovaisia jotka eroavat protestina homovastaisuudesta, vaan ihmisiä, jotka eivät usko jumalaan tai tunne kristinuskoa omakseen, ja saivat tästä keskustelusta pontta tehdä jokaisen osalta oikea päätös eli erota uskontoryhmästä joiden kanssa ei jaa uskoa.
siksi on tyhmää paasata siitä miksi ihmiset eroavat vain jonkun räsäsen kommenttien vuoksi - varmasti pääsyy erota oli se etteivät he usko jumalaan.
 
2010-10-18 20:00 5279, ennuste 6795
2010-10-18 21:00 5732, ennuste 6776
2010-10-18 22:00 6243, ennuste 6859

Elikkäs näin homma on edennyt viimeisen kolmen tunnin aikana!

Nyt erolaskuri näyttää lukua: 6371

20:00-21:00 ihmisiä erosi: 453
21:00-22:00 ihmisiä erosi: 511
 
Viimeksi muokattu:
"vierastaja"
Sanokaa mitä sanotte mutta musta tää tuntuu nyt kovin hassulta. Onko tää joku vedätys vai onko ihmiset oikeasti niin tyhmiä että eroavat jonkun Räsäsen idioottimielipiteiden takia kirkosta? Melkein tuntuisi siltä että joku leikkii jollain henkilötietokannalla....
 
[QUOTE="vierastaja";22267127]Sanokaa mitä sanotte mutta musta tää tuntuu nyt kovin hassulta. Onko tää joku vedätys vai onko ihmiset oikeasti niin tyhmiä että eroavat jonkun Räsäsen idioottimielipiteiden takia kirkosta? Melkein tuntuisi siltä että joku leikkii jollain henkilötietokannalla....[/QUOTE]

Luitko ollenkaan edellisten lähettämiä kommenteja tai käytitkö itse omaa päätäsi?

Luepa esimerkiksi tämä:

[QUOTE="Luokanope";22266947]Kuten jo moni muukin täällä on sanonut, niin tuskin suurimman osan kirkosta eronneen syynä eroamiseen on Räsäsen kommentit. Nyt asia (eroaminen) on vaan ollut mediassa ja muualla paljon esillä ja se on ollut sysäyksenä siihen, että kirkosta erotaan. Ihmiset huomaavat, että ei se olekaan aivan tavatonta erota kirkosta, koska moni muukin on sen nyt tehnyt.

Itsekin aion erota kirkosta lähipäivinä. En eroa Räsäsen kommenttien vuoksi (en edes tarkalleen tiedä, mitä hän on sanonut), vaan eroan sen vuoksi, että en koe kirkkoa ja mitään uskontoa omakseni.[/QUOTE]
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22266556]Muistakaa kirkosta eronneet pysyä lapsinenne poissa srk:n kerhoista![/QUOTE]

Jos minä en kuulu kirkkoon mutta lapseni kuuluvat, niin miksi he eivät saisi käyttää seurakuntansa palveluita?
 
"vierastaja"
Luitko ollenkaan edellisten lähettämiä kommenteja tai käytitkö itse omaa päätäsi?

Luepa esimerkiksi tämä:
Ai anteeksi. Yhtäkkiä kymmenettuhannet ihmiset toteavat että "enpäs uskokaan vaan eroan"? :D Mistä helvetistä sinä tai kukaan muukaan tuohon tulokseen tuli? Kyllä tämä rumba alkoi noista Räsäsen aivopieruista ja johtuu niistä edelleen jos ei ole mikään suuren luokan vedätys.
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";22266556]Muistakaa kirkosta eronneet pysyä lapsinenne poissa srk:n kerhoista![/QUOTE]

Mun lapsipa käy yhdessä seurakunnan kerhossa, vaikka en kuulu kirkkoon.
Vituttaako?
 
An
Monet ovat varmasti pitkään harkinneet eroamista, mutta rohkeus toteutukseen on puuttunut. Yleistä lienee jonkinlainen "mitä jos sittenkin.." -ajattelumalli, jossa pelätään jotain pahaa tapahtuvan jos kirkosta eroaa. Vaikka ei uskokaan, pelkää sittenkin olevansa väärässä. Asian ollessa esillä ja tuhansien muiden mallia seuraten kynnys eroamiseen madaltuu.
 
[QUOTE="vierastaja";22267175]Ai anteeksi. Yhtäkkiä kymmmenettuhannet ihmiset toteavat että "enpäs uskokaan vaan eroan"? :D Mistä helvetistä sinä tai kukaan muukaan tuohon tulokseen tuli? Kyllä tämä rumba alkoi noista Räsäsen aivopieruista ja johtuu niistä edelleen jos ei ole mikään suuren luokan vedätys.[/QUOTE]

no kyllä, ihmiset eroavat suurimmaksi osaksi juuri siksi miksi "luokanope"kin sanoi eroavansa. yksittäisen räsäsen mielipide sai toki alulle liikkeen, mutta en pidä suomalaisia niin tyhminä, että he eroaisivat VAIN räsäsen mielipiteen takia.

kyllä moni on varmasti miettinyt jo pitkään miksi ylipäätään kuuluu kirkkoon. usein ihmiset tarvitsevat jonkun sysäyksen kunnes toimivat. mun mielestä tää kirkkoon kuuluminen on ollut just sellainen perusjuttu suurimmalle osalle, ovat kuuluneet siihen ajattelematta asiaa, tavan vuoksi. nyt toimivat ja eroavat, koska asia on esillä. mäkin sain vasta nyt erotettua lapseni vaikka itse olen eronnut ajat sitten.
 
voivoi.
[QUOTE="vierastaja";22267175]Ai anteeksi. Yhtäkkiä kymmenettuhannet ihmiset toteavat että "enpäs uskokaan vaan eroan"? :D Mistä helvetistä sinä tai kukaan muukaan tuohon tulokseen tuli? Kyllä tämä rumba alkoi noista Räsäsen aivopieruista ja johtuu niistä edelleen jos ei ole mikään suuren luokan vedätys.[/QUOTE]

ei, vaan he eivät ole pitkiin aikoihin, jos koskaan, uskoneet ollenkaan ja nyt saivat pontta erota kun asia on tullut kuumaksi. mistä helvetistä sinä olet tullut siihen tulokseen että kukaan eroaisi kirkosta vain sen takia kun kristillisdemokraattien jäsen on jotain mieltä?
 

Yhteistyössä