Mites te olisitte toiminut, lapsi nukkui pommiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja superhuonoäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

superhuonoäiti

Vieras
Kauhea haloo nousi sitten tästäkin:

Lapsella oli aamulla kaksoistunti liikuntaa, nukkui pommiin ja MINÄ neuvoin sitten menemään vasta liikuntatuntien jälkeen, kun muut olivat lähteneet koululta kauemmas suunnistamaan (eli lapsi ei olisi heitä välttämättä edes löytänyt, saati sit lähteä harhailemaan ja muita jostain etsimään). No nyt sitten on Wilmassa merkinnät selvittämättömistä poissaoloista, kun kuulemma olisi pitänyt vaikka mennä vaan koululle ja "etsiä sieltä sitten joku muu". Oonko mä nyt sitten rohkaissut mun lastani lintsaamaan vai mikähän ihme tässäkin on? :(

No kyllä pitäisi minusta heti mennä kun ehtii.

Ja mihin se lapsi olisi sitten mennyt? Kun ei voinut tosiaan lähteä niitä muita etsimään. Ei minulle aikuisena tullut mieleenkään, että lapsen olisi sitten pitänyt mennä "jonkun" toisen luokan oven taakse koputtelemaan ja häiriköimään... Mä en vaan käsitä tätä show:ta mikä asiasta nousi!

Ja muina kertoina on toki mennyt heti vaan herättyään vaikka ilman aamupalaakin! Eikä tämä ole mikään vakio (selvennys siihenkin vielä), ensimmäinen myöhästyminen tämän vuoden aikana :)

[QUOTE="vieras";22263531]No mielestäni sinne kouluun olisi ollut hyvä mennä heti kun heräsi, Ja kyllähän tuo merkintä on ihan oikein, mikä muu se pitäisi olla?[/QUOTE]

No sitä vaan ihmettelen, kun asiasta jo opettajan kanssa puhuin viime viikolla, kun tapahtui ja nyt se sit oli tänään ilmestynyt sinne "selvittämättömänä". Mites minä sitä tämän enempi pystyn selvittelemään...?

Tottakai siellä Wilmassa on ilmoitus selvittämättömästä poissaolosta, jos on ollut kaksi tuntia poissa. Se on vanhemman tehtävä hoitaa poissaoloilmoitus, vaikka kahden tunnin myöhästymisestä on kyse. Tuohan tarkoittaa sitä, että tietoa vanhemmalta ei ole tullut poissaolosta, lapsihan on yhtähyvin voinut lintsata vanhemman tietämättä.

mä olisin käskenyt menemään heti. jos omaa opea ei koululla olsi ollut niin varmasti joku muu ope siellä olisi olut paikalal ja siltä sit kysyä.

liikunta on hvyn´n tärkeää, varsinkin kun nykyaikana lapset liikkuu liian vähän

Alkuperäinen kirjoittaja mä arvasin;22264685:
Arvasin että Rollolaiselta tulee tällänen kommentti!!!

koulu on lapsen työ, lasta opetetaan tulvaisuutta varten. Ei töhinkään voi mennä kun huvittaa, vaikka nukkuis pommiin. Siinne mennän välittömästi

Itse en ole "käskenyt" lapsieni mennä kesken tuntien kouluun. Ala-asteella vielä ok, mutta yläasteella saisivat kyllä olla koko tunnin pois. Niin olin itsekin aikoinani, eikä siitä mitään haittaa ollut. Hyvin harvinaistahan se pommiin nukkuminen minulla ja meidän lapsilla on. Poika ei ole nyt 8.luokkaan mennessä myöhästynyt vielä kertaakaan..

Yhteistyössä