Tietääkö joku verikokeista,kysyn uudelleen,auttakaa nyt joku panikoijaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minätaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minätaas

Vieras
Eli lapsella ollut nuhakuume usein.Viime vkolla oli isossa verenkuvassa monosyytit ja easinofiilit koholla,sekä crp 21.
Kontrollissa diffissä oli koholla parin päivän päästä lymfosyytit ja neutrofiilit hiukan alakantissa.
Lääkäri sanoi että valkosolut heittelevät näin ihan tavallisissa virustaudeissa,nyt ilmeisesti mononukleoosia mietti,mutta määräsi kontrollin vielä.
KAikki muut veriarvot on ok.JA itse tyttö on ok,pirteä oma itsensä.
Olen saanut päähänpinttymän siitä leukemiasta ja olen niin peloissani että tärisen koko ajan,ja palelen,en voi olla normaali.JA taas pitää odottaa muutama päivä.
Sanokaa nyt,onko aihetta huoleen?Olisiko muutkin arvot pielessä jos olisi leukemiaa tai jotain tosi vakavaa? MIksi se haluaa vielä kontrolloida?
Auttakaa!

Eikö tästä jo jauhettu aiemmassa ketjussa? Lue se uudelleen, siinähän sua koiteltiin rauhoitella. Sulla on valitettavasti sellainen päähänpinttymä ettei siihen taida mikään palstarauhoittelu auttaa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22263816:
Ei todellakaan ole syytä huoleen.

Miksi? Kun lääkäri ei osaa rauhoitella,antaa vaan ympäripyöreitä vastauksia ja netistä haettu tieto on karmivaa,miksi joku ei voi sanoa mulle että kyse EI ole leukemiasta ja faktaa verikokeista?

Alkuperäinen kirjoittaja minätaas;22263854:
Miksi? Kun lääkäri ei osaa rauhoitella,antaa vaan ympäripyöreitä vastauksia ja netistä haettu tieto on karmivaa,miksi joku ei voi sanoa mulle että kyse EI ole leukemiasta ja faktaa verikokeista?

Leukemiassa pelkkä crp on erittäin paljon korkeampi. Esim. pelkässä nielutulehduksessa crp voi olla päälle 100. Muiden kokeiden veriarvot taas heilahtelee hyvin helposti pienessäkin tulehduksessa tai virustaudissa.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22263902:
Leukemiassa pelkkä crp on erittäin paljon korkeampi. Esim. pelkässä nielutulehduksessa crp voi olla päälle 100. Muiden kokeiden veriarvot taas heilahtelee hyvin helposti pienessäkin tulehduksessa tai virustaudissa.

kontrollissa perjantaina crp oli enää 4,mutta samalla sitten nuo kahdet valkosolut heittelivät,ja edellisessä näytteessä TOISET valkosolut.
Et olisi huolissasi?

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22263997:
En ole hoitaja vaan pätevämpi. Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit.

Anteeksi vielä,entä jos seuraavassakin kontrollissa jotkut valkosoluarvot ovat korkeita/matalia,onko syytä huoleen? Tässä edellisessä kokeessa kokonaisleukkariarvo oli 6,3,ainoastaan diffissä näkyi nuo pienet poikkeamat.Ja olisin tosi kiitollinen jos kertoisit,miksi ll haluaa kontrolloida,jos mielestään kyse virustaudista (tietää kyllä huoleni)