"Miksi ja keiden tahdosta maailmassa on homomyönteinen buumi?" *linkki*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en tiedä salaliittoteorioista, enkä ota kantaa mihinkään tasa-arvo asioihin, mutta mun mielipide on että miestenväinen seksi ja naistenvälinen seksi on syntiä (kuten Raamatussa lukee) ja vastoin Jumalaa, oli kyseessä sitten homoja tai kokeilevia heteroja. On ihan sama onko homo tai hetero, mutta synti on synti eikä mun mielestä Jumalan tarvitse siunata syntiä, oli kansa mitä mieltä hyvänsä.

Mä en Jumalan siunausta "synnilleni" tarvitse, siksi en kirkkoon kuulukaan. Tällaseks oon syntyny ja jos sillä saa menolipun helvettiin niin so be it.

[QUOTE="vieras";22262019]tätä en ole uskovaislogiikassa koskaan ymmärtänyt: jos on olemassa kaikkivaltias jolla on lähes ääretön valta, miksi tavallinen ihminen voi kuvitella päättävänsä mikä jumalan tahto kulloinkin on tai mitä jumalan tarvitsee tehdä :o
siinä on turha vedota raamattuun tai muihinkaan kirjoituksiin koska jokainen uskovainenkin valitsee siitä kirjasta ne kohdat joita haluaa noudattaa ja jättää loput huomioimatta. ja lähes jokaiselle asialle löytyy kirjasta lause joka kumoaa edellisen.[/QUOTE]

Kerro nyt missä kohdalla Raamattua on lause joka kumoaa opin homoseksuaalisuudesta?

Saavat toki normaalin kohtelun mutta jalustalle nostaminen on sairasta ,paraatit on sairasta ja baareja he ei tarvitse. Onko vammaisille ja muille erityisryhmille omia baareja by the way??

jokainen saa ihan vapaasti perustaa suomessa just sellaisen baarin kuin haluaa perustaa. Ihan vapaasti voi perustaa vaikka ihmisoikeusaktivistibaarin tai kristityn kahvilan, pissisyökerhon tai vaikkapa perhekahvilankin jos tahtoo. vai eikö niitäkään tarvitse?

sitäpaitsi homobaareja tarvitaan koska tavishetero-Eki kavereineen oksentaa inhosta tai vetää turpaan jos näkee homojen tanssivan yhdessä. harvemmin kukaan kehtaa vammaisia kohtaan käyttäytyä niin.

[QUOTE="vieras";22262019]tätä en ole uskovaislogiikassa koskaan ymmärtänyt: jos on olemassa kaikkivaltias jolla on lähes ääretön valta, miksi tavallinen ihminen voi kuvitella päättävänsä mikä jumalan tahto kulloinkin on tai mitä jumalan tarvitsee tehdä :o
siinä on turha vedota raamattuun tai muihinkaan kirjoituksiin koska jokainen uskovainenkin valitsee siitä kirjasta ne kohdat joita haluaa noudattaa ja jättää loput huomioimatta. ja lähes jokaiselle asialle löytyy kirjasta lause joka kumoaa edellisen.[/QUOTE]

Hyvin pitkälle oon samaa mieltä. Kovin moni uskovainen puhuu "jumalan suulla". Siinä voi sitten tuomita sairaaksi ja rikolliseksi homoseksuaalisuuden ja monen muunkin asian. Ja toki rinnastaa vaikka pedofiliaan.

mä en tiedä salaliittoteorioista, enkä ota kantaa mihinkään tasa-arvo asioihin, mutta mun mielipide on että miestenväinen seksi ja naistenvälinen seksi on syntiä (kuten Raamatussa lukee) ja vastoin Jumalaa, oli kyseessä sitten homoja tai kokeilevia heteroja. On ihan sama onko homo tai hetero, mutta synti on synti eikä mun mielestä Jumalan tarvitse siunata syntiä, oli kansa mitä mieltä hyvänsä.

Mä olenkin pakana enkä välitä ns. jumalasta hevon vittua. Sori kielenkäyttöni.

Olen lukenut ton kirjoituksen joo, toivottavasti ihmiset ensi vaaleissa ymmärtäisivät kiertää Kristillisdemokraatit kaukaa. Moni liberaali uskovainen varmasti on äänestänyt aiemmin KD-puoluetta, koska se on kristillinen puolue. Toivottavasti nyt jättäisivät äänestämättä.

[QUOTE="vieras";22262054]Kerro nyt missä kohdalla Raamattua on lause joka kumoaa opin homoseksuaalisuudesta?[/QUOTE]

tällä hetkellä homoja kohtaan kohdistetaan kristittyjen taholta sen kaltaista vihaa etten sitä uskonut tällä vuosituhannella enää länsimaista edes löytyvän...
"olkaa homoja kunhan ette elä parisuhteissa, harrasta seksiä, näyttäydy julkisesti tai vaadi itsellenne mitään oikeuksia. olkaa mitä olette mutta vain omassa päässänne ja muistakaa että olette syntisiä ja jumala vihaa homoja " missä kohdassa siinä on lähimmäisenrakkaus?

Miksi sitten kirkolta vaaditaan Jumalan siunausta homoavioliitoille ja miksi se kuohuttaa tunteita, kun sanotaan ettei se ole Raamatun mukaan Jumalan mielen mukaista, jos kerta Jumalan siunausta ei haluta?

Hmph, enhän mä voi omalla suullani puhua kaikkien homojen puolesta!! Tää on MUN kantani, MINÄ en tarvitse Jumalan siunausta.

Mutta jotkut toiset voivat sen haluta ja heille sen ilomielin soisin.

[QUOTE="vieras";22262093]tällä hetkellä homoja kohtaan kohdistetaan kristittyjen taholta sen kaltaista vihaa etten sitä uskonut tällä vuosituhannella enää länsimaista edes löytyvän...
"olkaa homoja kunhan ette elä parisuhteissa, harrasta seksiä, näyttäydy julkisesti tai vaadi itsellenne mitään oikeuksia. olkaa mitä olette mutta vain omassa päässänne ja muistakaa että olette syntisiä ja jumala vihaa homoja " missä kohdassa siinä on lähimmäisenrakkaus?[/QUOTE]

Jumala vihaa syntiä. Kahden miehen tai kahden naisen välinen seksi on syntiä. Lähimmäisenrakkaus ei kumoa syntiä, koska lähimmäistään rakastava rakastaa ihmistä eikä syntiä: Homot on ihmisiä siinä missä muutkin, mutta synti on silti syntiä. Vaimoaan pettävä mies on ihminen siinä missä muutkin, mutta pettäminen on silti syntiä. Lapseen tai eläimeen kajoava ihminen on siinä missä muutkin, mutta hyväksikäyttö on silti syntiä. Murhaaja on ihminen siinä missä muutkin, mutta tappaminen on syntiä. Jumalaa pilkkaava ihminen on siinä missä muutkin, mutta Jumalan pilkka on syntiä.

[QUOTE="vieras";22262093]tällä hetkellä homoja kohtaan kohdistetaan kristittyjen taholta sen kaltaista vihaa etten sitä uskonut tällä vuosituhannella enää länsimaista edes löytyvän...
"olkaa homoja kunhan ette elä parisuhteissa, harrasta seksiä, näyttäydy julkisesti tai vaadi itsellenne mitään oikeuksia. olkaa mitä olette mutta vain omassa päässänne ja muistakaa että olette syntisiä ja jumala vihaa homoja " missä kohdassa siinä on lähimmäisenrakkaus?[/QUOTE]

Ja muistakaa että elätte miten elätte niin lopussa teitä odottaa helvetti..

Niinpä, missä se on se kuuluisa lähimmäisenrakkaus..

Jumala vihaa syntiä. Kahden miehen tai kahden naisen välinen seksi on syntiä. Lähimmäisenrakkaus ei kumoa syntiä, koska lähimmäistään rakastava rakastaa ihmistä eikä syntiä: Homot on ihmisiä siinä missä muutkin, mutta synti on silti syntiä. Vaimoaan pettävä mies on ihminen siinä missä muutkin, mutta pettäminen on silti syntiä. Lapseen tai eläimeen kajoava ihminen on siinä missä muutkin, mutta hyväksikäyttö on silti syntiä. Murhaaja on ihminen siinä missä muutkin, mutta tappaminen on syntiä. Jumalaa pilkkaava ihminen on siinä missä muutkin, mutta Jumalan pilkka on syntiä.

Sulle ja sun uskolle se on syntiä. Mulle ei.

ja sillä perusteella että sun uskontosi tai ennemminkin sun käsityksesi uskonnosta johon kuulut, sanoo että joku on syntiä, kaikkien muidenkin pitisi ajatella samalla tavalla ja elää kuten sinä määräät?

[QUOTE="vieras";22262200]ja sillä perusteella että sun uskontosi tai ennemminkin sun käsityksesi uskonnosta johon kuulut, sanoo että joku on syntiä, kaikkien muidenkin pitisi ajatella samalla tavalla ja elää kuten sinä määräät?[/QUOTE]

Ei tarvitse.. mutta on aika surullista sitten jos minä olenkin oikeassa ja te ette.

No minä en luultavasti häviä siinä mitään.. vai mitä luulet?!

Eli jos mä olen väärässä, joudun helvettiin.
Jos sä olet väärässä niin et häviä mitään.

Entä jos tää esim. homojen jatkuva tuomitseminen lasketaankin synniksi? Miten sitten käy? Kumpi on "suurempi" synti, syntyä homoseksuaaliksi vai tuomita jatkuvasti toisia ihmisiä?

Eli jos mä olen väärässä, joudun helvettiin.
Jos sä olet väärässä niin et häviä mitään.

Entä jos tää esim. homojen jatkuva tuomitseminen lasketaankin synniksi? Miten sitten käy? Kumpi on "suurempi" synti, syntyä homoseksuaaliksi vai tuomita jatkuvasti toisia ihmisiä?

Häviän mä siinä mielessä, että olen ajatellut pääseväni Taivaaseen uskomalla Jeesukseen, mutta jos kuvitellaan ettei se olisi totta, niin silloinhan Taivasta ja Helvettiä ei ole, joten en joutuisi/pääsisi mihinkään.

Ketä ihmistä mä olen tässä tuominnut? Tuomitseminen ei ole minun hommaani, sekin lukee Raamatussa, että älkää tuomitko ketään, Jumala on tuomari. Synnin minä olen sanonut synniksi, mutta ketään ihmistä en ole ollut tuomitsemassa. Jospa viitsisit lukea vähän tarkemmin.

ihan samaa olen miettinyt. mikä saa ihmisen nostamaan itsensä toisen ihmisen yläpuolelle? jos jumala on luonut maailmankaikkeuden ja sanelee millaisia ihmisiä tähän maailmaan syntyy niin riippumatta uskonnosta, eikö tämä sama jumala ole silloin myös luonut homoseksuaalit? jokainenhan on jumalan lapsi jota jumala rakastaa, eikö?

ja kuka määrittelee että raamattu on TÄYSIN jumalan sanelemaa tekstiä? missä on todiste tästä? älkääkä tulko sanomaan että raamatussa on se todiste, tahdon ihan tieteellistä faktaa tähän. raamattuhan on kerätty ihan samallalailla kun esim. Kalevala, perimätietoutta ja vuosikymmenien jopa vuosisatojen takaisia (suullisesti levinneitä) kertomuksia yhdistettynä kirjoitettuihin historiallisiin dokumentteihin.

Häviän mä siinä mielessä, että olen ajatellut pääseväni Taivaaseen uskomalla Jeesukseen, mutta jos kuvitellaan ettei se olisi totta, niin silloinhan Taivasta ja Helvettiä ei ole, joten en joutuisi/pääsisi mihinkään.

Ketä ihmistä mä olen tässä tuominnut? Tuomitseminen ei ole minun hommaani, sekin lukee Raamatussa, että älkää tuomitko ketään, Jumala on tuomari. Synnin minä olen sanonut synniksi, mutta ketään ihmistä en ole ollut tuomitsemassa. Jospa viitsisit lukea vähän tarkemmin.

Sen verran tarkennusta että mä en kohdistanu sulle suoraan tuota kommenttia vaan ihan yleiseltä kannalta ajattelin. Aihe sinällään on mielenkiintoinen ja sitä tässä mielessäni pyörittelen..

älä viitsi näsäviisastella, sanot homoseksuaalista suuntautumista synniksi. eikö se silloin ole myös tuomitsemista? koska syntiset tuomitaan ja synnistä täytyy tuomita.

ajatellaanpa asia vaikka näin: varastaminen on väärin joten se on syntiä. se, mikä on syntiä, on väärin. varas tuomitaan myös mielessä, ei vain tuomioistuimessa, koska hän on tehnyt syntiä, sinä tuomitset hänet. eikö? miten tämä synti on sinun mielestäsi erilaisempi synti kun homoseksuaalisuus koska varkaan tuomitset synninteosta mutta homoseksuaalia väität syntiseksi muttet kuitenkaan tuomitse?

olet ristiriidassa itsesi kanssa.

ja ei, minä en näe homoseksuaalista suuntautumista syntinä, mutta varkauden kylläkin.

Minusta kirkko pitäisi erottaa valtiosta ja valtion hyväksyä sukupuolineutraali avioliitto. Kirkko päättäköön itse, ketä vihkii. (Tosin jos valtio hyväksyy homojen vihkimisen, kirkko saataisi menettää vihkilupansa kieltäytyessään siitä.)

Mutta kirkon kanta on minulle henkilökohtaisesti herttaisen yhdentekevä. En usko jumaliin, syntiin enkä Raamattuun, enkä ole kirkon jäsen.

Yhteistyössä