Voiko tämä viitata lapsen korvatulehdukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Vauva on ollut aamuyön hyvin itkuinen ja heräillyt tiheästi. Otsa tuntuu lämpimältä, mutta kuumetta en ole vielä mitannut. Mittaan sen seuraavan vaipanvaihdon yhteydessä.

Vauva on vähän nuhainen, mutta räkä ei valu solkenaan. Vauva on myös raapinut joko tahallaan tai vahingossa toisen korvansa seutua jossa siitä jäljet.

Kokeilin painaa sormilla vauvan korvat ns. lukkoon sillä olen kuullut että jos lapsella on korvatulehdus, niin se tuntuu epämiellyttävältä. Painoin siis sormet vauvan korville ja välittömästi vauva ilmoitti sen tuntuvan epämiellyttävältä. Toistin tämän "testin" vielä uudelleen ja sama juttu.

Takana on yksi korvatulehdus josta jo muutama kk aikaa. Tuolloin tyttö heräili koko yön itkeskelemään. Lämpöä ei ollut, mutta nuhaa saattoi tuolloinkin olla.

Ollaan kyllä menossa lääkäriin kun mies saapuu töistä...kokemuksia vaan tuosta "korvanpainamistestistä" nyt kaipailen.

Meil ei vauva tykkää tuosta korvanpainamistestistä vaik korva oiskin terve. Mut tuo aamuyön itkuisuus on kyl sellainen + räkätauti et kannattaa käydä näytillä.
Meil 10kk ikäisellä 2vk jatkunu räkätauti. Ke alkoi silmät rähmimään vein näytille ku aavistelin et korvatulehdus. Ja kummassaki korvassa selvätulehdus. Räkäinen on kyllä ja heräilly yöllä mut ei muuten kivuliaanoloinen

JOstain luin, että kotikonstein ei pysty testaamaan onko tulehdusta vai. Pojan kanssa käytiin lekurissa keskiviikkona ja molemmissa korvissa kunnon tuehdus. Oireina ei muuta kuin lämpöä, erittäin limaisen kuuloinen yskä sekä myöhemmin flunssa. Ja olihan tuo hieman kiukkunen, eikä oikein päikkäreitä meinannut nukkua.

Meil ei vauva tykkää tuosta korvanpainamistestistä vaik korva oiskin terve. Mut tuo aamuyön itkuisuus on kyl sellainen + räkätauti et kannattaa käydä näytillä.
Meil 10kk ikäisellä 2vk jatkunu räkätauti. Ke alkoi silmät rähmimään vein näytille ku aavistelin et korvatulehdus. Ja kummassaki korvassa selvätulehdus. Räkäinen on kyllä ja heräilly yöllä mut ei muuten kivuliaanoloinen

Mä en fiksuna ole koskaan kokeillut tuota silloin kun lapsi on varmasti terve, joten saattaa kyllä olla ettei siitä meidänkään muksu pitäisi edes silloin.

Kaksi isompaa on ns. korvakierrelapsia joten sinäsnä nämä korvatulehdukset ovat meille ihan normaaleja. Monasti on käynyt jopa niin että tk:n hlökunta on vähätellyt tilannetta kun lapsella ei ole ollut lämpöä ja hysteerinen äiti soittaa ja vaatii päästä näytille korvien kanssa. Jostakin kumman syystä mein lapsilla on ollut vain 50% korvatulehduksista sellaisia joihin on liittynyt myös kuume. Loput ovat olleet kuumeettomia.

JOstain luin, että kotikonstein ei pysty testaamaan onko tulehdusta vai. Pojan kanssa käytiin lekurissa keskiviikkona ja molemmissa korvissa kunnon tuehdus. Oireina ei muuta kuin lämpöä, erittäin limaisen kuuloinen yskä sekä myöhemmin flunssa. Ja olihan tuo hieman kiukkunen, eikä oikein päikkäreitä meinannut nukkua.

Ei sitä varmaan täysin varmaksi pystykään toteamaan millään muulla keinoin, kun korviin kurkkaamalla.

Ja itseasiassa sekään ei näytä olevan kovin hyvä keino sillä keskimmäisen korva todettiin terveeksi vain muutama päivä tulehduksen löytymisen jälkeen ja kun korvat siitä taas muutaman päivän kuluttua katsottiin TYKS:issä kunnon vehkein ja ammattitaidolla, olivat ne erittäin pahassa kunnossa.

meillä kuopus ollut korvatulehduskierteessä toukokuusta saakka ja oireina ollut, itykuinen/kiukkuinen, yöt levottomia, ei syö kunnolla ja välillä haronut korviansa. Nyt tuli sitten silmätulehdus ja muita meille "normaaleita" korvatulehduksen oireita ei ole niin on vähän arpomista et vienkö vai en näytille. Räkä valuu ja on todella paksua.....

Mua ärsyttää, kun tk:ssa tarjotaan heti korvatulehduspotilaille antibiootteja, vaikka pitäis olla heilläkin tiedossa, että korvatulehdukset paranee usein ilman antibiootteja. Niistä kun on niitä haittapuoliakin aika lailla. Meidän lasten korvatulehdukset ovat aina parantuneet ilman niitä, Panadolia olen vain antanut särkyyn.

[QUOTE="Hip";22248831]Mua ärsyttää, kun tk:ssa tarjotaan heti korvatulehduspotilaille antibiootteja, vaikka pitäis olla heilläkin tiedossa, että korvatulehdukset paranee usein ilman antibiootteja. Niistä kun on niitä haittapuoliakin aika lailla. Meidän lasten korvatulehdukset ovat aina parantuneet ilman niitä, Panadolia olen vain antanut särkyyn.[/QUOTE]

Mä puolestani nimenomaan menen hakemaan sen antibiootin ihan mielelläni. Sillä se nimittäin paranee sitten varmasti...tai no, varmasti ja varmasti koska on meille käynyt niinkin ettei antibiooteilla saatu korvia kuntoon ja lopulta jouduttiin TYKS:iin operoimaan korvia, kun ei lääkitys tehonnut.
En edes halua ajatella miten olisi käynyt jos emme olisi ottaneet antibiiooteja sillä uskon että niistä kuitenkin joku hyöty oli.

[QUOTE="Hip";22248831]Mua ärsyttää, kun tk:ssa tarjotaan heti korvatulehduspotilaille antibiootteja, vaikka pitäis olla heilläkin tiedossa, että korvatulehdukset paranee usein ilman antibiootteja. Niistä kun on niitä haittapuoliakin aika lailla. Meidän lasten korvatulehdukset ovat aina parantuneet ilman niitä, Panadolia olen vain antanut särkyyn.[/QUOTE]

Siinäkin on se toinen puoli, kuten meillä eli pitkittynyt flunssa.. eli tarvitaan se ab-kuuri hillitsemään sitä bakteerin aiheuttamaa flunssaa. Toki jos lapsi ois muuten oireeton en ottaisi kuuria, mut ei se ihan nuin yks oikoista ole. Toki lisäksi Panadolia särkyyn

Uusimmat

Yhteistyössä