Kyllä mäkin jonkun diagnoosin tarpeessa olen.

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Muu pesue lähti viettämään viikonloppua. Jäin pienimmän koiran kans kaksistaan. Oon nyt 30min ollut täällä itekseni, tai ton minin kanssa siis, ja nyt on jo tylsää ja hiljasta ja ankeeta ja blaah. Jos saan kyydin juna-asemalle niin taidan pistää koiran kassiin ja suksia landelle :D

[QUOTE="vieras";22244290]Nokka kiinni Galenokseen vaan. ;)

T. Se yksi lääkispyrkyri[/QUOTE]
No höh, tajusin vasta nyt että luetkin johonkin tenttiin! No, nokka kiinni niihin tenttikirjoihin sit.

[QUOTE="vieras";22244299]No höh, tajusin vasta nyt että luetkin johonkin tenttiin! No, nokka kiinni niihin tenttikirjoihin sit.[/QUOTE]

Mä juur lopettelin ton Gallen tältä erää n. viikko sitten. En ihan vielä aatellut uudelleen sitä avata - sulattelen hetken :D

Kyllä.

Ja hei, kun muistat kolme asiaa: ammatillisuus, aseptinen omatunto ja "ihminen on psykofyysis-sosiaalinen kokonaisuus" niin läpäiset about tentin kuin tentin tuossa talossa :xmas:

Yks unohtu: ERGONOMIA!!! :D

Mä justiinsa mutisin lääkelaskentaa. Se oppiaine saa mun koko elämäni tuntumaan turhalta. Tabletissa on 3,25mg vaikuttavaa ainetta. Jos potilas ottaa puolikkaan tabletin niin paljonko vaikuttavaa ainetta hän saa? Tämänkö takia Darwinin leski istui 14 kurssia pitkän matematiikan tunneilla?

Voi, voi. Ymmärrän miksi mun ainoat valintakokeesta lähteneet pisteeni lähtivät juurikin motivaatiokohdista. Vaikka ammattiin ja työhön olen oikeinkin motivoitunut, niin tämä koulu... Tai suurin osa siitä ainakin.

Yks unohtu: ERGONOMIA!!! :D

Mä justiinsa mutisin lääkelaskentaa. Se oppiaine saa mun koko elämäni tuntumaan turhalta. Tabletissa on 3,25mg vaikuttavaa ainetta. Jos potilas ottaa puolikkaan tabletin niin paljonko vaikuttavaa ainetta hän saa? Tämänkö takia Darwinin leski istui 14 kurssia pitkän matematiikan tunneilla?

Voi, voi. Ymmärrän miksi mun ainoat valintakokeesta lähteneet pisteeni lähtivät juurikin motivaatiokohdista. Vaikka ammattiin ja työhön olen oikeinkin motivoitunut, niin tämä koulu... Tai suurin osa siitä ainakin.

Ai niin, ergonomia :D

Lisäpisteitä saa, jos joka kohtaan kirjoittaa että varmistaa asian lääkäriltä.

Sähän voisit opettaa mulle lääkelaskentaa. Alku meni hyvin, mutta kun päästiin hankalampiin laskuihin niin homma kusi...kurssi edelleen suorittamatta :snotty:

Anatolia, pitää muistaa toi lääkäri -kohta myös, joka vastaukseen. "Lisäksi varmistan asian hoitavalta lääkäriltä."

Multa on mennyt ihan ohi tämä koko homma, että tuleeko siis JOKAISEEN tenttiin aina lääkelaskukin? Kun ne jotain semmosta puhelivat. Ihanko jokaiseen? Kuulostaa jotenkin hullulta - miksei niitä voida vaan ympätä yhteen ja samaan ja sillä hyvä?

Multa on mennyt ihan ohi tämä koko homma, että tuleeko siis JOKAISEEN tenttiin aina lääkelaskukin? Kun ne jotain semmosta puhelivat. Ihanko jokaiseen? Kuulostaa jotenkin hullulta - miksei niitä voida vaan ympätä yhteen ja samaan ja sillä hyvä?

Meillä oli vaan yksi lääkelaskennan tentti...jota mä en siis ole läpäissyt vieläkään :D, marraskuussa vissiin taas uusitaan.

Ja isotooppifysiikan tentissä oli yksi radiolääkkeen puoliintumisaikatehtävä. Jota yllättäen en osannut :xmas:

T: matemaattisesti hyvin lahjakas

Meillä oli vaan yksi lääkelaskennan tentti...jota mä en siis ole läpäissyt vieläkään :D, marraskuussa vissiin taas uusitaan.

Ja isotooppifysiikan tentissä oli yksi radiolääkkeen puoliintumisaikatehtävä. Jota yllättäen en osannut :xmas:

T: matemaattisesti hyvin lahjakas

No miks hemmetissä, mimmonen se oli? Mä en yhtään tykkää näistä, kun tää on kummallista matematiikkaa - me saadaan tehdä omia oletuksia ja kirjassa on omituisia oletuksia. Mä oon niin nörtti että matematiikassa ei oleteta mitään, koskaan :D

No miks hemmetissä, mimmonen se oli? Mä en yhtään tykkää näistä, kun tää on kummallista matematiikkaa - me saadaan tehdä omia oletuksia ja kirjassa on omituisia oletuksia. Mä oon niin nörtti että matematiikassa ei oleteta mitään, koskaan :D
Onks sulla lääkelaskennan kirja, se sininen? Kato sivu 122, sieltä niitä löytyy. 119-122 on ylipäätään mun alan laskuja, mutta koko hiton kirja me läpi käytiin.

Mun mielestä noi puoliintumisaikalaskut on ihan selkeitä, johtunee siitä että oon joutunut vääntämään niitä pirusti (liikaa) ton Galenoksen ruotimisen yhteydessä.

Siis kestääkö tää kirja kauankin?? Jos sulla on vieläkin siitä jotakin...?

Mun mielestä noi puoliintumisaikalaskut on ihan selkeitä, johtunee siitä että oon joutunut vääntämään niitä pirusti (liikaa) ton Galenoksen ruotimisen yhteydessä.

Siis kestääkö tää kirja kauankin?? Jos sulla on vieläkin siitä jotakin...?

Ne ON selkeitä, mutta mä en oo edes kokeillut niitä vielä kertaakaan.

Meidän lääkelaskennan kurssi loppui joskus tammikuussa tms, mulla on vaan se tentti yhä tekemäti :D

Yhteistyössä