Miten hoitaisit tilanteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja njähnjäh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

njähnjäh

Vieras
Mä en ikinä ajatellut tän olevan näin "vaikeeta"..eli siis mulla on pienimuotoinen ongelma:
1v lapsi jätti toiset päikkynsä pois ja nukahtaa 18.30, iltapuuro syödään näin ollen klo18 ja sitä ennen rauhotutaan jo..
Mies tekee vuorotyötä, jonka takia mun tulisi viedä koira ilta-lenkille muutaman kerran viikossa niin,
että koira kestää olla seuraavan aamun n.klo 7.30 saakka,
eli ulkoilun pitäisi olla n.8 aikaan illalla aikaisintaan jotta saa kaikki tarpeensa tehtyä eikä rytmi muuttuisi liikaa :)
Mut mut.. miten mä sen nukkuvan lapsen sinne ulos saan heräämättä talvipakkasilla?
Sisälle en jätä yksin nukkumaan, en edes 10 minuutiksi.

Mä ottaisin itkuhälyttimen mukaan ja käyttäisin koiran ihan vaan pihassa. Tai sitten nukuttaisin lapsen vaunuihin, käyttäisin vaunujen kanssa koiran ulkona ja toivoisin että saan lapsen siirrettyä nukkuvana sänkyyn.

No mä jätän meidän pojan nukumaan, kun joskus joudun käymään illalla koiran kanssa, paska äiti olen joo:/ mutta en mä sitä ala herättämään kesken unienkaan.

[QUOTE="Lissu";22231880]Mä ottaisin itkuhälyttimen mukaan ja käyttäisin koiran ihan vaan pihassa. Tai sitten nukuttaisin lapsen vaunuihin, käyttäisin vaunujen kanssa koiran ulkona ja toivoisin että saan lapsen siirrettyä nukkuvana sänkyyn.[/QUOTE]

itkuhälytintä ei ole,
enkä senkään kanssa jättäisi lasta kotiin,
Asutaan kerrostalon 7. kerroksessa joten aikaa matkaan vanhalla hissillä alas, koiran hädätykseen ja takasin ylös menee kuitenkin tovi.
Tätä mietin myös, että jos nukuttaisin lapsen rattaisiin..jos puen lapsen valmiiksi kun rattaisiin nukutan,
pitäisi parvekkeen ovi pitää auki jottei tule kuuma,
joka on mahdoton yhtälö meidän toisen lemmikin kanssa.
Toimisikohan jos nukutan kantoreppuun ja toppaan lapsen omien vaatteideni alle uloslähdön tullessa eteen? saakohan jostain jtn toppapusseja tms joita saa kantorepun päälle?

Niin tosiaan, jos käyttäisin koiran ulkona ennenkuin lapsi menee nukkumaan, niin eikö mies voisi käyttää uudestaan töistä tullessaan? Tai olisko naapureissa jotain innokasta koiranulkoiluttajatyttöä/poikaa, joka voisi vähän taskurahaa tienata.

pajukko: siksi koska koiralle tulis liian pitkä aika olla tekemättä hätiä varsinkin kun kuitenkin touhuaa täällä meidän kanssa, eikä toisinsanoen esim. nuku sitä aikaa kun mies töissä?
muut vuorot miehellä sellaisia että joko hän vie, tai minä vien, eikä siinä todellakaan mitään,
mutta näiden yövuorojen kanssa koira joutuis olemaan iltapv 16.00 saakka seuraavan aamun 7-puol 8 tekemättä tarpeitaan?!?! juu ei.

[QUOTE="Lissu";22231944]Niin tosiaan, jos käyttäisin koiran ulkona ennenkuin lapsi menee nukkumaan, niin eikö mies voisi käyttää uudestaan töistä tullessaan? Tai olisko naapureissa jotain innokasta koiranulkoiluttajatyttöä/poikaa, joka voisi vähän taskurahaa tienata.[/QUOTE]

naapureissa ei ole ketään kuka koiran kanssa voisi auttaa,
välillä käy lapsen mummi täällä kahvittelemassa esim. sen aikaa että koiran käytän.
Jos vien ennen kuin lapsi menee nukkumaan jne ni se on aika aikaisin kun siitä menee sitten se 13 tuntia seuraavaan ulkoiluun..
Koiran siis on vähän pakko päästä useammin tai tiputtelee virtsaa ja itse sitä häpeilee sitten,
pikkuinen sivuoire steriloinnista joka tehty.

muuten oiva idea mutta mitkään muut vaunut ei mahdu partsin ovesta ulos kuin sateenvarjorattaat joita en ole nähnyt yksiäkään sellaisia jotka saa makuuasentoon :D
Maailman parasta suunnittelua tässä talossa...

Ihan asian sivusta mutta meillä on sateenvarjorattaat mallia peg perego pliko p3, ja ne saa makuuasentoon. Aika hintavat oli mutta oli pakkohankinta, ainoat matkarattaat mihin meidän pitkä poika mahtui päikkäreille ja jotka sai täysin makuuasentoon. Kärryjen pituus tosin loppui kesken jaloista mutta ihan itse tehtiin niihin jatkopala. :D

hankey: valitettavasti ei naapurissa ketään kenet kotiini päästäisin, eikä varsinkaan sellaista kenelle lapsen jättäisin vahdittavaksi. koiran ulkoilutus vielä menisi mut mut.. Ei ole.

Ehkä helpointa olisi ilmoittaa vaikka kauppojen ilmoitustauluilla, että löytyisikö jotakuta lasta/nuorta, joka pientä korvausta vastaan kävisi tarvittaessa pissittämässä koiran iltaisin. Lähiseuduilta luulisi löytyvän ihan varmasti jonkun eläinystävän.

Oliskohan sitten mitään mahdollisuutta vähän venyttää lapsen nukkumaanmenoaikaa? Vaikka niin että laitat lapsen hiukan myöhemmin unille, lähdet sitten koiran ja vaunujen kanssa ulos ja lapsi saa nukahtaa rauhassa ulkona?

Yhteistyössä