Onko toppapuku liikaa vauvauinnin jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uimaaaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uimaaaan

Vieras
Kysympähän nyt sitten minäkin.. Onko vauvauinnin jälkeen 5kk ikäiselle toppapuku liikaa, vaikka autolla mennäänkin? Entäs 1½vuotiaalle? Tulee kans uimaan?

Mitähän me sit talvella puetaan jos nyt jo toppapuvut otetaan käyttöön? Pitää sit varmaan villahaalaria vaan lisäkkeeks laittaa..

[QUOTE="vieras";22224623]Mun mielestä on liikaa toppapuku, jos ulkona lämpötila on kuitenkin sellainen, että vk-puku riittää. Miksi pitäisi pukea toppapukuun?[/QUOTE]

No kun mummi sano että toppapuku päälle ettei palennu..

[QUOTE="vieras";22224710]Mitä sitten puet, kun tulee TALVI?[/QUOTE]

Ööö..Toppapuvun..Miten hemmetti tän hetken vaatekäytöt vaikuttaa talven vaatteisiin?Samallalailla se toppapuku talvella lämmittää...Oikeestikko pitäis palelluttaa tolla tuulessa ja viimassa lapsi jollain ohuella vk-puvulla?

Ööö..Toppapuvun..Miten hemmetti tän hetken vaatekäytöt vaikuttaa talven vaatteisiin?Samallalailla se toppapuku talvella lämmittää...Oikeestikko pitäis palelluttaa tolla tuulessa ja viimassa lapsi jollain ohuella vk-puvulla?

Jos sä nyt jo puet parilla plus-asteella toppapuvun, ni kaiken järjen mukaan se ei sitten riitä, kun on -10 pakkasta, joten millainen vaatekerta silloin päälle?

[QUOTE="vieras";22224743]Jos sä nyt jo puet parilla plus-asteella toppapuvun, ni kaiken järjen mukaan se ei sitten riitä, kun on -10 pakkasta, joten millainen vaatekerta silloin päälle?[/QUOTE]

Minkä järjen mukaan?Mulla oli itellänikin talvikengät ja toppatakki tänään päällä ja kyllä, aion käyttää ja tareta niissä myös talvellakin..
Eikö vaatetta ruukata pukemaan päälle jos on kylmä?Toistan itseäni, palelluttaako se muksu pitäis?

Minkä järjen mukaan?Mulla oli itellänikin talvikengät ja toppatakki tänään päällä ja kyllä, aion käyttää ja tareta niissä myös talvellakin..
Eikö vaatetta ruukata pukemaan päälle jos on kylmä?Toistan itseäni, palelluttaako se muksu pitäis?

Mitä sä ny väittelet siinä vielä; jos sun mielestäs sun lastas ei pidä palelluttaa ni varmaa sä puet sun lapselles sen toppapuvun jos et muuta keksi?

[QUOTE="uuno";22224824]Mitä sä ny väittelet siinä vielä; jos sun mielestäs sun lastas ei pidä palelluttaa ni varmaa sä puet sun lapselles sen toppapuvun jos et muuta keksi?[/QUOTE]

Mua kauheesti kiinnostaa tää et mistä toi juttu on repästy jonka mukaan automaattisesti talvella paleltuu jos pukeutuu nyt jo vähän lämpöisemmin..

[QUOTE="vieras";22224743]Jos sä nyt jo puet parilla plus-asteella toppapuvun, ni kaiken järjen mukaan se ei sitten riitä, kun on -10 pakkasta, joten millainen vaatekerta silloin päälle?[/QUOTE]

No ehkä SUN kaiken järjen mukaan ei riitä, mutta oikeesti riittää =) Ihmisen elimistö vaan on sellanen, että syysviimalla tarvii pukeutua suhteessa lämpimämmin kuin talvipakkasella kun elimistö on jo tottunut kylmään!

Tänään oli todella purevan kylmä ja puuskainen tuuli, joka meni luihin ja ytimiin asti. Ei olisi ollut mitenkään liioittelua laittaa vauvalle toppapuku.
Kävin ite lenkillä tänään (+ 3) suunnilleen samoissa vaatteissa, joissa tarkenen lenkkeillä - 10 asteessa, eikä ollut yhtään liikaa. Kengät, sukat ja hanskat oli kevyemmät, eikä pipo ollut villainen niin kuin pakkasella.

kylmä viima + kosteus on pahempi mitä -10 asteen pakkanen!!
Eli siksi puen nyt jo lapsille vaatetta päälle, et tottuvat kylmään

[QUOTE="vieras";22224900]Kato, tää logiikka menee niin, että ne lapset pitää karaista :D ja kylmettymisestähän ei saa flunssaa, joten ei haittaa vaikka vähän palelis...[/QUOTE]

Aaaaaa, tässä mulla oli siis sivistyksessä aukko! :laugh:

Yhteistyössä