[QUOTE="pälli";22213730]Juu, mäkin oon asunut asperger-ihmisen kanssa 20-vuotta ja voin sanoa, että mielenkiintoista on ollut
Toi peli oli vaan yksi pieni juttu meitin päivästä. Nyt kun hokas sen, niin jäi kyllä siihen jumiin (ei ehkä sanan ammattimaismielessä, mut kuitenkin).
Huojentunut olen siitä, että leikkii roolileikkejä, tekee esim. ruokaa ja haluaa auttaa kaikessa, siivoamisessa ym. Pukee itse ja syö. Motorisesti on kyllä myös "ylikehittynyt". Seisoo jo yhdellä jalalla ym.
Ottaa kontaktin ja hakeutuu seuraan. Katsekontakti on hyvä ja ilmeet ym. Mut puhe sit laahaa. Sanoo noin 10 sanaa ja nekin hyvin epäselvästi. Puheen ymmärrys on kyllä täysin normaali.
Kiitos sulle milipiteistäsi, kun asioista jotain tiedätkin

[/QUOTE]
No nyt kun kerroit lapsestasi enemmän, en olisi huolissani. Oma poikani puhui myös noin kaksivuotiaana tosi vähän mutta hänellä olikin liimakorvat joka sekoitti äänteitä. Nykyään vähän liiankin puhelias tyyppi

Jos tuo puhe huolestuttaa niin 2,5v neuvolasta ainakin saat hyviä neuvoja, vai kävitkö jo 2-vuotiaana neuvolassa? Eräs puheterapeutti kerran sanoi "Vanhemmat odottavat ekan 2v että lapsi oppisi puhumaan, sitten he odottavat seuraavat 16v että lapsi olisi joskus hiljaakin..."
Aurinkoista syksyä!