Nouseeko muilla kuume kuukautisten aikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22208036:
Helkatti tää on nyt varmaan kolmas kerta perätysten kun mulla on kuumetta ja menkat.
Mitään muuta flunssan oiretta ei ole, pelkkää kuumetta vaan.

Mulla nousee lämpö aina kuukautisten alkaessa ja muutoinkin jotenkin flunssainen olo. Olen usein ihmetellyt, että mistä johtuu (lähinnä tuo flunssainen olo).

Mulla tulee ihan oikeasti flunssa eli olen huomannut, että 9 kertaa 10:stä, jos mulle tulee flunssa, niin se iskee kuukautisten aikaan. Joku vastustuskyky juttu lienee?

Mulla nousee aina ovulaation jälkeen lämpö yli 37 ja pysyy siinä menkkojen alkuun asti. Ihan vitun ärsyttävää kun on kipeä ja väsynyt olo mut asialle ei mitään voi tehdäkään ja joka kuukausi se on edessä.

Jeps, mulla on AINA kuumetta. muutenkin invalisoiduin ihan totaalisesti eli sängyn pohjalla, lääkekitä napostellen -noin 2 päivää sairaana, on vatsa kipeenä, kuumetta, väsymystä ja niveliä särkee. fyysisesti ei kuulemma mitään vikaa eli ei muuta kuin syön tulehduskipulääkkeitä kerran kuukaudessa. Karmeeta tässä on se että jos tuo 2 päivää osuu arkipäivälle niin on oltava pois töistä kun ei pystyssä pysy. :(

Jeps, mulla on AINA kuumetta. muutenkin invalisoiduin ihan totaalisesti eli sängyn pohjalla, lääkekitä napostellen -noin 2 päivää sairaana, on vatsa kipeenä, kuumetta, väsymystä ja niveliä särkee. fyysisesti ei kuulemma mitään vikaa eli ei muuta kuin syön tulehduskipulääkkeitä kerran kuukaudessa. Karmeeta tässä on se että jos tuo 2 päivää osuu arkipäivälle niin on oltava pois töistä kun ei pystyssä pysy. :(

Et sillai. Hiivasyndroomaa epäilty syyksi. Ei ole parantunut lääkkeistä huolimatta.

mulla on kans aina kuume kuukautisten alku vaiheessa, mutta ei muita flunssan oireita. helpotus kuitenkin tietää että en ole ainut vaan näköjään monella muulla sama juttu :)

On. Ja sairastan endometrioosia.Se on jouduttu leikkaamaan jo kerran (iso leikkaus). Mulla endometrioosi ei enää aiheita kummoisiakaan kipuja, mutta aina parin päivän kuumeen ja vetämättömän olon kuukautisten yhteydessä.Oli vaikeaa saada diagnoosi ja asiamukaista hoitoa, lääkärit yhäkään ei suostu liittämään kuumetta endometrioosiin.

Minulla myös ollut viimeisten kolmien kuukautisten aikana kuumetta ja todella runsasta vuotoa! Myös aikamoiset kivut alavatsassa sekä alaselässä! Miten se endometrioosa todettiin?

Minulla alkoi tänään menkat ja oli eilen kuumetta vaja 38, kurkku oli kipeä myös ja heikotti :) En tiedä tuleeko tämä tapahtumaan vain kerran mutta tänään aamulla kuume oli pois ja muut vaivat, paitsi vähän heikotti. Mutta sitten voin ainakin koulusta olla pois jos tämä jatkuu

Oliko kuumeen lisäksi muita oireita? Miten kauan kärsit/ kesti ennenku päädyit leikkuupöydälle?

Yhdyntäkipuja, kipuja isommalla hädällä käydessä, jatkuva pissahätä, sekundäärinen lapsettomuus.

Vahva epäily gynellä kesällä 2011, lähete gynenpolille jossa kokenut lääkäri vahvisti epäilyn marraskuussa 2011, laparoskopia keväällä 2012 (marraskuun ja kevään välillä yritettiin raskautta alulle Terolutien ja Clomifenin avulla, tuloksetta). Leikkauspöydällä meni 4,5 tuntia, pesäkkeitä löytyi sieltä sun täältä.

Kuukaitisten ajaksi naisten oman "terveys ja onnellisuus" - hormoonin eli estrogeenin taso romahtaa. Se joka pitää naiset hedelmällisinä, ilosina ja terveinä synnyttämään ja hoitamaan itsensä ja jälkipoviensa. Kun tätä ei veressä ole, meidän vastutuskyky laskee ja pöpöt iskee helpommin, kuin myös kaikenlaiset muut vaivat, kuten vaikka ne kuuluisat pms -oireet, pikku masikset, itkuisuus yms. Eli kuumeilukin johtuu varmasti tästä jos liittyy juuri kuukautisiin. Myös nk baby bluessissa ( vakava raskaudenjälkeinen masennus) on kyse estrogeenitason jäämisestä liian alhaiseksi synnytyksen jälkeen. Äidin keho ei jostain syystä osaakkaan enään tuottaa itse onnellisuushormooniaan; estrogeenia, kuten kuuluisi. Tähän saattaa olla syynä synteettisen, ulkopuolisen estrogeenin eli pillereiden pitkäaikainen käyttö. Oma keho on unohtaa miten ne tuotetaankaan...

Minulla oli nuorena todella rajua kuumeilua, päänsärkyä ja vatsa meni kuukautisten ensimmäisenä päivänä ripulille. E-pillerit helpottivat. Olin todellakin kyvytön tekemään muuta kun istumaan ripulilla kun alkoi ja lääkkeellä helpotti. Nyt 35 ja en käytä enää pillereitä, oireet tulivat hitaasti takaisin. Juuri 24h viettänyt kipulääkkeillä ja migreenin tyyppisellä päänsäryllä alkaa.

Yhteistyössä